Sommarkvällarna är rädda(de)

Redaktör
Ponny
Sommarkvällarna är rädda(de)

Igår var det som bekant lite blä. Idag är det mer yäää. Något som alltid fungerar – oavsett vad diverse livscoacher hävdar – är att tröstshoppa. Jag hade en slant kvar från svärföräldrarnas presentpengar och den här gången puffade ödets nyckfulla hand mig mot skräckens Helsingborg och Penumbra-trilogin samt Amnesia.

Amnesia hette tidigare "Unknown" och det är bokstavligt talat så jag vill ha det vad gäller skräckspel. Jag vet inte så mycket om spelen, mer än att det är svensk (skånsk!) skräck som förmodligen kommer att få min livliga fantasi att slå knut på sig själv. Och vet ni? Jag kan inte tänka mig något bättre nästa vecka när jag är ensam hemma.

[ia=28292; large]
Fasansfulla, skräckslagna... Helsingborg?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
De mörka sommarkvällarna är rädda(de)

Penumbra är makalöst bra! Amnesia har jag inte kommit till än, men we're getting there, skriv gärna några första intryck

Medlem
Medlem

den var mega fake hoppas jag? men var rätt rolig att titta på ändå

se filmen paranormal activity. ensam, hemma, i mörket med alla dörrar öppna(inte ytterdörren )


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Will do! Ska skriva. Ah, skräck i ensamheten känns riktigt gjutet. Nu måste jag bara klara alla andra 58 spel innan.
Åh, TiT! Paranormal Activity såg jag på bio och blev aldrig som jag skulle igen. Nä, nu föredrar jag Hem till gården. Nog så läskigt.

Hmm... började kolla på filmen men är spoilerskraj. Jag är corny - jag vet.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar