Dead Island innehåller våld, droger och minderårigt sex

Medlem
Skrivet av Ish:

Ett ordentligt spel mao? Och hur ska man kunna stampa på kvarlevorna efter något som redan är dött?

Hur ska man kunna stampa på kvarlevorna efter något som lever? ^^


signatur

The only thing worse than dead people is dead people who are living

Medlem

"Orden "f**k" och "sh*t" kan höras i dialogen"

Åh nej vi kommer aldrig att höra sånt här på tv, utanför huset eller någon annanstans än i dessa farliga spel!!!11

Medlem

Trailern var något av det bästa jag sett.
När väl gameplay släpptes tappade jag intresset med en gång.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av DAoG:

Om det är minderårigt sex i spelet så kräver jag att spelat blir bannat i Sverige!
Så här får det inte gå till...

Läser du hela artikeln ser du att det bara är en dialog där de nämner pedofili, citerat:

Spelet innehåller också en handfull sexuella referenser i dialogen (e.g., 'One rich bugger I investigated was clearly molesting his fourteen-year-old daughter.'

Så det var inte vidare farligt alls, varannat avsnitt av Law and order SVU innehåller ju pedofiler, ska man banna de avsnitten från tv då eller?

Jag tycker Sebastian gjorde en riktig Atonbladet rubrik på den här artikeln, det är därför folk reagerar så illa.

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Ish
Medlem
Skrivet av Haptik:
Skrivet av Ish:

Ett ordentligt spel mao? Och hur ska man kunna stampa på kvarlevorna efter något som redan är dött?

Hur ska man kunna stampa på kvarlevorna efter något som lever? ^^

True...

edit/ Kan vi åtminstone vara överens om att det är ett dumt sätt att säga det ^^


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Låter som ett riktigt skitspel rent ut sagt, varför inte ladda ned snuff-filmer från nätet och titta på om det är så intressant med stympade kroppar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Knappast det första spelet i världshistorien som fått M som rating och vi lär inte ha några problem med att få spelet till Sverige... värre blir det väl däremot för Tyskland, som vanligt.

Medlem
Citat:

realistiska eldstrider och slow motion-effekter

Uh?!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

''hugga huvuden av zombies och stampa på deras kvarlevor. droger och minderårigt sex och alkohol och svordomar förekommer'' LÄTT KÖP!!!!!!

Medlem
Skrivet av Xrick:

Mindreårigt sex? Så kommer det här spelet bli bannat i Sverige?

"First" alert på de här människorna som slänger sig över tangentbordet innan de ens läser artikeln. Tsk tsk

Skrämmande...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Redig jäkla aftonbladetvarning på rubriken, tycker det har vart lite mycket sånt på FZ den senaste tiden.

Medlem

Ren reklam för spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hurra! Lysande.

Medlem

Om man läser ESRB's beskrivning så ser man att FZ direktöversatt den. Så det är inte dom som skrivit artikeln.

Dead Island

Platform: Windows PC, PlayStation 3, Xbox 360

Rating: Mature

Content descriptors: Blood and Gore, Drug Reference, Intense Violence, Sexual Themes, Strong Language, Use of Alcohol

Rating summary: This is a first-person shooter in which players join a group of survivors who must battle a zombie infestation on a tropical island. Players use baseball bats, knives, axes, shotguns, and rifles to kill waves of zombies. Battles are accompanied by screams of pain, realistic gunfire, and slow-motion effects. When zombies are knocked to the ground, players can sometimes stomp on their heads to complete kills. Large blood splatter stains the surrounding environment and players' weapon. Players can also dismember zombies, and various scenes depict bloody torsos, legs, or other mutilated body parts. As the game progresses, alcoholic beverages can be consumed to increase damage output, resulting in screen-blurring effects; in one cutscene, drunken characters are depicted stumbling around a party. Some sequences also reference drug use; one mission requires players to retrieve drugs for a character (e.g., “I haven't shot up since the day before yesterday and I'm getting the chills.”). The game also contains a handful of sexual references in the dialogue (e.g., “One rich bugger I investigated was clearly molesting his fourteen-year-old daughter.”); one scene depicts a bikini-clad woman tied to a bed and surrounded by video cameras. The words “f**k” and sh*t” can be heard in dialogue.

http://www.esrb.org/ratings/synopsis.jsp?Certificate=31230


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

pfffff

det var allt.

Medlem

Ush och fy då O_O. Jaja bit i det sura äpplet bara spelet är bra =). Tror vi kan leva med detta eller vad säger ni ^_^?

Medlem

Trist att zombierna kommer att respawna, tycker jag.

Medlem

VILL HAAAAA!

Skrivet av pixeldread:

Trist att zombierna kommer att respawna, tycker jag.

Jo visst! Askul när hela ön slutligen är tom.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Instämmer på missvisande rubrik, det är riktigt dåligt när vissa på FZ red. om och om ska ha rena lögner i rubriken. Varför tycker ni det är nödvändigt med sådana missvisande rubriker? Tycker det har blivit mer på sista tiden.

Medlem
Skrivet av Ondo:

Om man läser ESRB's beskrivning så ser man att FZ direktöversatt den. Så det är inte dom som skrivit artikeln.

Nä fast å andra sidan så är det FZ som väljer rubrik och den är rätt missvisande.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Ondo:

Om man läser ESRB's beskrivning så ser man att FZ direktöversatt den. Så det är inte dom som skrivit artikeln.

Nä fast å andra sidan så är det FZ som väljer rubrik och den är rätt missvisande.

Det är kvällstidningsstuk över många av rubrikerna. Men om man bemödar sig med att läsa innehållet så brukar det reda ut sig.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Skriv inte sånt här, sexpressen kanske plockar upp det och struntar i att läsa innehållet innan dom gör en moralpanikartikel och får spelet pre-bannat i sverige. Konstigare saker har hänt...

Medlem
Skrivet av T.Mani:

VILL HAAAAA!

Skrivet av pixeldread:

Trist att zombierna kommer att respawna, tycker jag.

Jo visst! Askul när hela ön slutligen är tom.

Ja, jag vill tömma ön och göra den "säker"

Medlem

och vart e det minderåriga sexet ?? det här spelet e ett grymt zombie speel så fyb:D

12
Skriv svar