Motorcykeldagar

Medlem
Motorcykeldagar

Härligt med semester och bra väder! Man kan göra så många roliga saker som man inte hade gjort om vädret varit dåligt! Typ som att köra motorcykel. Inte särskilt roligt att göra om vädret är dåligt och definitivt inget att hålla på med vintertid.
Igår åkte jag och min vän Magnus en vända på nästan 14 mil och idag var det dags för familjen Ek att ge sig ut på vägarna. Magen vilade mot tanken (Linda börjar bli stor nu) när vi rullade iväg mot skogarna kring Häckeberga. Två dagar på raken har jag varit där nu. Det är så otroligt vackert, både att gå omkring och att köra motorcykel där.

Vi var så trötta efter turen och har nu efter att ha "kastat" nya våffeljärnet i golvet så det gick sönder, beställt pizza med hemkörning. Är det semester så är det!

#blogg

Medlem
Motorcykeldagar

Jag tycker synd om er...Vara utan våffeljärn sådär, stackare...Inte okej!

Men fina hojar iaf!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Saken är den att vi aldrig haft ett våffeljärn fram till igår då min fru var o köpte ett. Tyvärr har vi det så dumt konstruerat i köket att man måste använda förlängningssladd för att ha eventuella elförsörjda maskiner på arbetsbänken. Första våfflan på gräddning och vips så åker våffeljärnet i golvet på grund av tyngden från förlängningssladden som hänger tvärs över köket. Inga våfflor till oss.. ska göra pannkakor i morgon istället.

Medlem

Hoppas ni får ut en ny utan en massa bråk, eftersom den bara var en dag gammal. Annars får ni väl ut ett nytt på drulleförsäkringen.

Glidarhojen såg ju riktigt trevlig ut, jag tror att din fru skulle se bättre ut på en glidare också


signatur
Medlem

Tror inte att vi har kvittot kvar så det blir nog ingen ny tyvärr. Eller ja, vi får ju köpa en ny så klart. Drulle är ju lite väl att dra igång för en pryl som kostat knappa 300:- Har 1500:- i självrisk

Glidarhoj är the shit by the way... skulle inte vilja ha något annat. Jo en Ducati Monster om någon erbjöd sin, men annars är det chopper/bob/streetglide-liknande åk som gäller! Den på bild är svärfars Honda Shadow, ett ganska mäktigt åk det med

1
Skriv svar