Datorn läser inte av skivan rätt!!

Medlem
Datorn läser inte av skivan rätt!!

Alla vet ju hur det är när man stoppar i en skiva (t.ex Oblivion) och hur autorun startar upp en ruta där det står "Kör autorun.exe" med oblivions ikon brevid?
Well shit just got real because det inte funkar för mig ordentligt!!

När JAG stoppar i en skiva i MIN dator startar autorun (som vanligt) MEN istället för att "Kör autorun.exe" kommer fram läser datorn av skivan som om det vore en mapp eller ett usb minne, alttså den visar alternativ som "Öppna upp mapp" eller "Importera bilder från skivan/mappen"

Så om jag ska installera ett spel måste jag öppna upp skivan och välja "install.exe" bland alla goddamn filer som finns på skivan -_______-

Vet någon hur man fixar det så jag får det som det ska vara? Skulle vara otroligt tacksam ifall jag kunde få lite hjälp :3

Tack för allt iaf <3

MVH Robilitoow

Medlem

Högerklicka på DVD-enheten i utforskaren och välj egenskaper, därefter går du in på fliken "spela upp automatiskt" och där kan du välja massa olika, jag tror att om du trycker på "återställ standardvärde" så borde du få tillbaks att den autostartar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Prövade ditt alternativ, Zymac men det funkade inte

Medlem

humm osis, men googla lite, det borde finnas nån sorts regfix om inte annat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar