Red orchestra 2-tråden!
Enligt Steam är dom väldigt låga enligt mig, trodde spelet skulle kräva mycket mer än så..
Systemkrav
OS: Windows XP SP2, Vista, or Windows 7
Processor: 2.0+ GHz or better (dual core recommended)
Memory: 1 GB (2 GB recommended)
Graphics: SM3 Compatible video card (GF6800 minimum - GF8800 or higher recommended)
DirectX®: DirectX® 9
Hard Drive: 1.5 GB
Sound: DirectX® 9-compatible
Och får man fram Konsollen kanske cl_righthand -1 funkar
Är jag ute och cyklar nu eller har de skjutit upp släpp datum till 30 Augusti? Har för mej att RO 2 skulle komma den 1a?
Ja, det ser ut som att de bestämt sig för en extra månads finputsning.
Förövrigt så såg jag att sidan Can you run it redan har fått in kraven på spelet. Så om någon är osäker, ta och kolla in där om er dator klarar av spelet.
Har börjat att komma en del previews:
http://digitalhippos.com/gaming/event-coverage/another-night-...
http://pc.ign.com/articles/118/1181413p1.html
Vill ha!!!!
Vill ha!!!!
Du är inte ensam
Jag tänkte ta och göra om den här tråden till en tråd där man kan snacka allmänt om RO2 istället för att bara prata om krav. På det sättet så kanske det kan bli lättare att hitta information om spelet.
Här har ni till exempel en halvtimme lång presentation av spelet från september förra året: Länk
Det såg riktigt bra ut redan då, så man kan bara ana hur mycket mer de har kunnat slipa till fram till spelsläppet
http://www.youtube.com/watch?v=Ac396OHn6Vg
4:20 in i denna videon så är det stridsvagns genomgång.
http://www.youtube.com/watch?v=Ac396OHn6Vg
4:20 in i denna videon så är det stridsvagns genomgång.
Ser helt fantastiskt ut! Detta spelet kan inte misslyckas!
Okej, så tydligen stämmer inte Can you run it med de officiella speccsen. De har inte släppts förrän idag, och de är nog allt lite högre än vad CYRI har lagt ut:
Minimum:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Dual Core 2.3 GHz or better
RAM: 2 GB
Graphics card: 256 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce 7800 GTX or better ATI® Radeon® HD 2900 GT or better
Sound: Windows Supported Sound Card
DirectX: DirectX 9.0c
Hard Drive: 8 GB free hard drive space
Recommended:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Quad Core 2.6 GHz or better
RAM: 3 GB
Graphics card: 512 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce GTX 260 or better ATI® Radeon® HD 5750 or better
Sound: Sound Blaster Audigy or better
DirectX: DirectX 9.0c
Okej, så tydligen stämmer inte Can you run it med de officiella speccsen. De har inte släppts förrän idag, och de är nog allt lite högre än vad CYRI har lagt ut:
Minimum:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Dual Core 2.3 GHz or better
RAM: 2 GB
Graphics card: 256 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce 7800 GTX or better ATI® Radeon® HD 2900 GT or better
Sound: Windows Supported Sound Card
DirectX: DirectX 9.0c
Hard Drive: 8 GB free hard drive space
Recommended:
OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Quad Core 2.6 GHz or better
RAM: 3 GB
Graphics card: 512 MB SM 3.0 DX9 Compliant NVIDIA® GeForce GTX 260 or better ATI® Radeon® HD 5750 or better
Sound: Sound Blaster Audigy or better
DirectX: DirectX 9.0c
Det fixar min burk, inga problem!!
Red Orchestra: Ostfront 41-45
Publisher: Bold Games
Developer: Tripwire Interactive
Minimum System Requirements
OS: Windows 2000/XP
Processor: Pentium 3 @ 1.2 GHz or Equivalent
Memory: 512 MB
Hard Drive: 2 GB Free
Video Memory: 64 MB
Sound Card: DirectX 8.1 Compatible
DirectX: 9.0
Keyboard and Mouse
CD/DVD Rom Drive
Recommended System Requirements
OS: Windows 2000/XP
Processor: Pentium 4 @ 2.4 GHz or Equivalent
Memory: 512 MB
Hard Drive: 2 GB Free
Video Memory: 128 MB (Pixel Shader 2.0 Support)
Sound Card: Eax Compatible
DirectX: 9.0
Keyboard and Mouse
CD/DVD Rom Drive
Rätt fet skillnad på förra RO och RO 2, blir grymt detta gubbs.
Hur kommer förstörelsen funka i spelet? Som jag förstått det är det bara vissa hus som kan förstöras för att de vill inte att hela banan ska kunna jämnas med marken?
Jo, så är det om jag har förstått rätt. De har visat en karta där du ska överta ett höghus våning för våning, så jag utgår ifrån att alla byggnader inte är förstörbara. Har hört något om att de vill inte att folk ska stå på andra sidan kartan och snajpa varandra.
Det är ok för egen del, men skulle bli en smula små sur om staket och murar står kvar vid explosioner eller när en stridsvagn kör in i dom.
Någon som vet hur "gore" funkar i spelet? Har sett trailern där ben och armar flyger kors o tvärs.
Är detta ngt som är scriptat enbart för trailern eller detta kommer finnas även i spelet?
Har kollat lite gameplay vids men inga av dessa har visat tendenser till den typen av skademodell.
Någon som vet hur "gore" funkar i spelet? Har sett trailern där ben och armar flyger kors o tvärs.
Är detta ngt som är scriptat enbart för trailern eller detta kommer finnas även i spelet?
Har kollat lite gameplay vids men inga av dessa har visat tendenser till den typen av skademodell.
Har för mig att det fanns i ettan så
Någon som vet hur "gore" funkar i spelet? Har sett trailern där ben och armar flyger kors o tvärs.
Är detta ngt som är scriptat enbart för trailern eller detta kommer finnas även i spelet?
Har kollat lite gameplay vids men inga av dessa har visat tendenser till den typen av skademodell.
Jo i ettan fanns det och det kommer finnas i tvåan med.
Något jag läste på RO2-forumet som jag gillade var att man bara kommer kunna ha ett litet antal machine gunners och snipers i sitt lag. Resten av spelarna får därför spela rifleman med bolt action (vet inte vad det heter på svenska) gevär. Mycket trevlig funktion att ha som default.
Imperator