kan inte köpa spel på steam..

Medlem
kan inte köpa spel på steam..

Hej, jag brukar ofta köpa spel genom steam och det har alltid fungerat perfekt. nu sist under rean köpte jag 4 olika spelpaket och det var inga problem med betalningen alls.
men de två senaste dagarna har jag försökt köpa ett spel men det står alltid "ett oväntat fel har uppstått" och efter det går jag in på mailen och ser ett mail från steam där det står "credit card declined bla bla" har kollat i steamsupport-delen men förgäves. Ja, jag har kollat så att jag har pengar på kortet, funkade perfekt i butiken förut idag.

jag använder visa e-kort som slumpar ut ett random nummer för varje köp. Kan det vara så att steam blockar swedbanks e-kort eftersom det använder olika nummer vid varje köp? "anti-scamming device?"


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Ja Steams system "flaggar" dig om du använder olika kreditkortsnummer, jag hade samma problem. Fick i slutändan använda PayPal bunden till mitt fysiska kort, vilket i sig är ganska bekvämt då man inte behöver ta fram kortet varenda gång utan bara logga in på PayPal och få det överstökat.

PayPal reagerar också på olika kreditkort, byter du för ofta så låses kontot tills du kontaktar deras support och förklarar situationen, been there done that and got the t-shirt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Japp du blir flaggad och blockad om du använder olika nummer. Hade samma problem själv. Jag kontaktade steams support och berättade hur de va. Nu kan jag använda olika nummer till höger å vänster.

Medlem

Precis samma problem här för ett tag sen, med e-kort. Kontaktade dock support och de låste upp spärren åt mig.

Däremot nämnde de även, efter en harrang ursäkter, att de såg över sitt system, men inte ville ta bort säkerhets-spärren för större mängder kortnummer. Lite förvånande trillade det senare in ett mail där det stod att man hade infört Steam Wallet som en lösning!

Deras support återkom alltså till mig ca 2 månader senare för att följa upp! Ovanligt bra service.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar