Varför ser jag på Jersey Shore?

Flakmonkey
Varför ser jag på Jersey Shore?

Du har säkert varit med om det själv, att du har gillat någon låt, en film eller ett TV-program som du inte riktigt gillar att du gillar. Jag har varit med om det ett flertal gånger, speciellt när det gäller musik, och det senaste fallet är MTV:s dokussåpa Jersey Shore. Om du mot förmodan inte skulle veta vad det är så kan det kortfattat beskrivas som Big Brother där deltagarna får röra sig fritt och där alla är såkallade guidos/guidettes (italienättade amerikaner).

Precis som i Big Brother har de inte direkt fått sin plats i programmet tack vare sin intelligens eller uppfostran utan det handlar om åtta personer vars enda mål i livet (just nu) tycks vara att festa, knulla och synas i allmänhet. Det är fylla hit, bråk dit och en herrans massa hånglande därimellan och jag har svårt att slita mig. Kanske är det så enkelt som att jag tycker de bitarna är kul men jag tror faktiskt att det snarare har med ärligheten i det hela att göra. De är som de är och så är det bara.

Man kan tycka att de är patetiska (och det är de verkligen i många lägen) men de är just det som gör att det känns äkta, hur skrämmande det än är. Sen har vi ju också situationerna där man får se lite riktiga känslor och inte de "coola" partyfolket. Det är kärlek och svartsjuka, det är kompisar som bryr sig om varandra och det är svek som river upp sår. Fast i slutändan spelar det nog inte någon roll varför jag gillar det för faktum är att jag nu sitter här i TV-soffan och ser på när The situation, Snookie och de andra är som de är och jag kommer garanterat göra det flera gånger.

Då kvittar det faktiskt att det inte är ett program som man "ska" titta på enligt de som uppenbarligen vet bättre än jag.

#blogg

Medlem
Varför ser jag på Jersey Shore?

Brukar också glo på Jersey ibland (När det inte finns nåt att titta, thank god att man nu köpt House säsong 1 på DVD iaf).


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Flakmonkey

House har man ju också på DVD, borde kanske se säsong 3 snart ^^

Medlem

För att dit liv saknar mening?


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Empa:

För att dit liv saknar mening?

Så du menar att det finns en mening med livet? Isf kan det nog mycket väl vara så. Skulle förklara varför jag spelar TV-spel, ser på film och lyssnar på musin också... Hmm... Du kan vara något på spåren helt klart ^^

Medlem

Antagligen för att du absolut inte kan ha något bättre för sig. Jag förstår inte hur man kan titta på det skräpet. No offence.

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:

Antagligen för att du absolut inte kan ha något bättre för sig. Jag förstår inte hur man kan titta på det skräpet. No offence.

Non taken, det är ju skräp på väldigt många sätt och vis. Därför som jag inte gillar att jag gillar att titta på det. Fast jag har å andra sidan alltid gillat skräpkultur, om man nu ens kan kalla de för det, och haft svårt för de fisförnäma som vill bestämma vad som är fint och inte. Jag menar Baren var ju stor TV-underhållning... Och villa medusa... ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Empa:

För att dit liv saknar mening?

Så du menar att det finns en mening med livet? Isf kan det nog mycket väl vara så. Skulle förklara varför jag spelar TV-spel, ser på film och lyssnar på musin också... Hmm... Du kan vara något på spåren helt klart ^^

Mening med livet är vad man själv skapar det. Vad min mening med mit liv lär nog inte vara samma som din.

Men att sitta och stirra på folk beter sig som skräp har jag aldrig förstått aldrig gillat big brother och liknande saker


signatur
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Fargo:

Antagligen för att du absolut inte kan ha något bättre för sig. Jag förstår inte hur man kan titta på det skräpet. No offence.

Non taken, det är ju skräp på väldigt många sätt och vis. Därför som jag inte gillar att jag gillar att titta på det. Fast jag har å andra sidan alltid gillat skräpkultur, om man nu ens kan kalla de för det, och haft svårt för de fisförnäma som vill bestämma vad som är fint och inte. Jag menar Baren var ju stor TV-underhållning... Och villa medusa... ^^

Har svårt att se nöjet och "kulturen" med program fylld av fulla, korkade, missbrukare och white trash.
Men det är bara jag ;).

Varken baren eller medusa var "stor" underhållning. Då ser jag hellre Seinfeld vilken dag som helst.

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:

Har svårt att se nöjet och "kulturen" med program fylld av fulla, korkade, missbrukare och white trash.
Men det är bara jag ;).

Varken baren eller medusa var "stor" underhållning. Då ser jag hellre Seinfeld vilken dag som helst.

Jo smaken är ju som baken, så länge man respekterar de som tycker något annat så är allt väl. Sen är jag så lyckligt lottad att jag kan uppskatta både skräp och finkultur, om man nu får beskriva dem på det sättet. I varje fall så tycker jag att jag är lyckligt lottad som gör det, livet blir så mycket roligare då och framförallt så stör man sig inte på lika mycket

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:

Har svårt att se nöjet och "kulturen" med program fylld av fulla, korkade, missbrukare och white trash.
Men det är bara jag ;).

Varken baren eller medusa var "stor" underhållning. Då ser jag hellre Seinfeld vilken dag som helst.

Jo smaken är ju som baken, så länge man respekterar de som tycker något annat så är allt väl. Sen är jag så lyckligt lottad att jag kan uppskatta både skräp och finkultur, om man nu får beskriva dem på det sättet. I varje fall så tycker jag att jag är lyckligt lottad som gör det, livet blir så mycket roligare då och framförallt så stör man sig inte på lika mycket

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:

Har svårt att se nöjet och "kulturen" med program fylld av fulla, korkade, missbrukare och white trash.
Men det är bara jag ;).

Varken baren eller medusa var "stor" underhållning. Då ser jag hellre Seinfeld vilken dag som helst.

Jo smaken är ju som baken, så länge man respekterar de som tycker något annat så är allt väl. Sen är jag så lyckligt lottad att jag kan uppskatta både skräp och finkultur, om man nu får beskriva dem på det sättet. I varje fall så tycker jag att jag är lyckligt lottad som gör det, livet blir så mycket roligare då och framförallt så stör man sig inte på lika mycket

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:

Har svårt att se nöjet och "kulturen" med program fylld av fulla, korkade, missbrukare och white trash.
Men det är bara jag ;).

Varken baren eller medusa var "stor" underhållning. Då ser jag hellre Seinfeld vilken dag som helst.

Jo smaken är ju som baken, så länge man respekterar de som tycker något annat så är allt väl. Sen är jag så lyckligt lottad att jag kan uppskatta både skräp och finkultur, om man nu får beskriva dem på det sättet. I varje fall så tycker jag att jag är lyckligt lottad som gör det, livet blir så mycket roligare då och framförallt så stör man sig inte på lika mycket

Medlem

Fin trippelpost. I agree to disagree helt enkelt. Hade inte gråtit om sådana program försvunnit. Jag saknar den reality-tv'n som gick förr... Som Mullvaden.

1
Skriv svar