Lejonet har landat...

Medlem
Lejonet har landat...

Antagligen ingen här som bryr sig det minsta men Mac OS X Lion har nu släppts, igår om man ska vara noga, och jag som ju nyligen köpt en MacBook Pro fick ju det gratis.
Alla som köpt en ny Mac efter 6 juni får Lion gratis men måste regga sig och hämta från Apple.se inom 30 dagar.
Så vad är nytt?
En massa saker enligt Apple...ehh jo det brukar ju låta så eller hur...
Facetime var ju revolutionerande för mobilmarknaden också...

Annars är det 250 saker som är nya, allt från nya touchkommandon till en knapp för att få helskärm på t.ex. Safari...
Mest irriterande är väl att man inverterat sidscrollen så drar man ner så scrollas man upp...men det går att fixa egna inställningar på dom flesta touchkommandona vilket är positivt.
Launchpad är också en nyhet som gör att alla program dyker upp på skärmen i iOS format, snabbt och smidigt men har inte testat det så mycket än.
Även Mission Control är fixad och alla öppna program syns på skärmen i olika klumpar beroende på om det är Safarisidor eller iPhoto eller annat.
Tyckte mer om den tidigare, dra 4 fingrar ner, som finns kvar men inte visar alla program längre utan bara alla sidor under aktuellt program...

Annars så släpptes även nya MacBook Air med nya i5 och i7 proppar och nya Mac Mini, även den med nya i5 och i7. Dock kommer i7 att vara tillval och endast tillgängliga via Applestore.
Men nya Air med i5, 256 GB flash och 30 dagar standby är väl inte fel?

Men Mac OS X Lion, är det bra?
Ja, men det är egentligen bara en stor uppdatering av Snow Leopard... men vad kommer sen, Tigern är ju redan tagen och Lion nu, sen har man ju bara Ligern som är större och den är en sorts freak of nature så det lär ju inte vara speciellt positivt...

Min teori är Mac OS X Kitten...

#blogg

Lejonet har landat...

"Frankly my dear, I don't give a damn", men, det är trevligt att Mac-folket får lite nytt att leka med, som dessutom inte kostar något för vissa, gudars skymning, vad händer när Steve får reda på detta. Huvuden kommer att rulla på en rutschkana som kostar 200:- i timmen att hyra.

I like the pussy by the way


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

...tyvärr börjar jag hitta saker som irriterar mig....
Flashstöd borta, eller så har adobe inte gjort sitt...
Safari startas med samma fönster uppe som man stängde det med... måste passa mig med porren om folk kommer på besök...
Den känns lite segare om än bara litet.
Hela operativet går ju på 229 kr om man nu vill ha det till en äldre maskin vilket är ganska hutlöst om man jämnför med konkurrenterna....

Medlem

"..." 25 st

Skrivet på min macbook pro.

Mac är... fina att titta på, men lovar de inte en gränslös frihet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar