Battlefield 3 - ny trailer!

Medlem

Därför köper man BF istället for CoD! Eller egentligen är det på grund av Kotick...

Medlem

I videon ser det ut som ett hjärndött och arkadigt lonewolf-spel. Men antar att dem stora mer taktiskt lagda kartorna med flyg och tanks kommer rädda detta spel från att bli mediokert.

Medlem

Vilken stört bra trailer! Must have!!


signatur

hejsanhejsanhejsan

mg
Medlem

Oj så mkt utmärkelser, är det för bästa videoteaser lr?

Medlem

Haft riktigt kul med alphan sa det kommer bli ett kop. : )

Medlem

BFBC 3?? Massa jävla fladdrande stripes å poänguppdateringar hela tiden... Ser ju ut som nå jävla MW... Suck...

Medlem

Förstår mig inte på folk som klagar över att det ser ut som Bad Company 2. Grafik- och ljudmässigt ser det ut(om inte bättre) och låter som Bad Company 2, men det är väl ganska så uppenbart då det är samma motor(fast nu 2.0).
Vad förväntar sig folk att det ska se ut som? Oavsett hur grafiken hade blivit hade folk jämfört det med något annat. Call of Duty, Bad company, lägg en brun tint över det och det blir Deus Ex Human Revolution eller något. Det verkar inte finnas mycket plats kvar för fantasi när det kommer till grafik, då kravet idag är så satans högt på att det ska se realistiskt ut.

Och hur är grafiken och ljudet en nackdel? Även om Bad Company 2 sög, vilket jag personligen inte tycker, så är grafiken och ljudet faktiskt riktigt, riktigt bra. Gameplay kan diskuteras.

Det låter som folk klagar så pass mycket på att det och det ser för annorlunda ut från Battlefield 2 att jag funderar nästan på om de ens vill ha ett Battlefield 3? Om allt är så fel, om allt ska se ut och låta som Battlefield 2, spela då Battlefield 2. Battlefield 3 är inte Battlefield 2 HD...

Tjat, tjat, tjat.
Själv håller jag med NympH till visso. Jag har förhandsbokat spelet, och jag ser fram emot det, men jag håller mig lugn och tar det som det kommer.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Förstår mig inte på folk som klagar över att det ser ut som Bad Company 2. Grafik- och ljudmässigt ser det ut(om inte bättre) och låter som Bad Company 2, men det är väl ganska så uppenbart då det är samma motor(fast nu 2.0).
Vad förväntar sig folk att det ska se ut som? Oavsett hur grafiken hade blivit hade folk jämfört det med något annat. Call of Duty, Bad company, lägg en brun tint över det och det blir Deus Ex Human Revolution eller något. Det verkar inte finnas mycket plats kvar för fantasi när det kommer till grafik, då kravet idag är så satans högt på att det ska se realistiskt ut.

Och hur är grafiken och ljudet en nackdel? Även om Bad Company 2 sög, vilket jag personligen inte tycker, så är grafiken och ljudet faktiskt riktigt, riktigt bra. Gameplay kan diskuteras.

Det låter som folk klagar så pass mycket på att det och det ser för annorlunda ut från Battlefield 2 att jag funderar nästan på om de ens vill ha ett Battlefield 3? Om allt är så fel, om allt ska se ut och låta som Battlefield 2, spela då Battlefield 2. Battlefield 3 är inte Battlefield 2 HD...

Tjat, tjat, tjat.
Själv håller jag med NympH till visso. Jag har förhandsbokat spelet, och jag ser fram emot det, men jag håller mig lugn och tar det som det kommer.

Luci, long time no see

Men håller med helt där, Bad Company 2 var ett av de roligaste spelen jag spelat och det ser ju helt OK ut grafikmässigt, så jag förstår inte varför det ska vara en nackdel att det liknar föregångaren. Vilket är ganska självklart när, som du redan sagt, det är samma grafikmotor.

Edit: Inte samma förresten, detta är ju en kraftigt uppgraderad version av Frostbite.

Ska också förhandsboka!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Aha, BF:BC 3 som förväntat, eller var det Call of Battlefield 3?
Snygg grafik, visst, men innehållet är jag fortfarande ytterst tveksam. Tror detta blir nya Crysis, säljer på snygg grafik sen märker folk att det är uselt gameplay á la CoD men fortsätter spela iaf i förhoppning att det ska bli bra (Halo Reach) medan EA håvar in massvis med pengar och planerar poänglösa uppföljare.
Bra för casuals, stor skam för gamers.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av zauii89:

Nej tack, alldeles för konsolifierad och 500 saker blinkandes på skärmen.
BC2 2.0..

Finns bättre spel i höst om man diggar PCn och realism.

Ja BF har ju alltid handlat om realism.

Det sa jag inte heller, men det finns bättre spel till PC i höst om man gillar realism, därav inte sagt att BF är realistiskt. BF och Cod är väl så arkad det kan bli men jag äger de flesta spelen i bf serien, dock lite trött på att allt går konsolvägarna, håller mig till RO i höst först och främst.

Ja okej, fick intrycket av att du menar att man spelar BF3 för realismen :). Klart man kan bli lite trött på alla spel som mer och mer närmar sig konsolspel, BC2 är ett riktigt bra spel, men hade kunnat vara bättre. Har rätt många timmar online och hoppas verkligen att BF3 blir bra / bättre.

Ser däremot också fram emot RO2, släpps ju snart så!

Medlem

Äntligen vettiga sikten..

Intense?
Jao..

Längtar?
Hell yea!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har aldrig spelat ett FPS med bättre ljud än Bad Comapny 2, så jag antar att du menade det som någonting positivt?

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av visan:
Skrivet av Reize:

Här är en länk från Kotaku till de tre läckta pre-alpha gameplayfilmerna:

http://kotaku.com/5823224/heres-some-leaked-footage-of-battle...

Håll till godo

Lyssna i tredje klippet på killen som snackar. Låter han inte lite svensk? Tycker mig även höra lite svenska till och från...

Ja jag håller med. Men om han är svensk så har han någon tjock jävla dialekt, han låter fan som en nedsupen polack när han öppnar munnen...

Jo, xkylenx har jag spelat med på 360 för några år sedan, dom verkade försöka härma al-fadji osv. verkade det som.

Att dom nu pratar som al-fadji efter ett par år senare fattar jag inte. Låter lite kul när han säger FAWK YEEUH.

Konstigt att EA plockar ner alla filmer förutom hans, tänk vad allt mainstream folk som inte fattar att det inte ens är en beta (bf3 är i alfa-stadiet nu) som tycker att allt är så buggigt och kanske köper mw3 istället. Jag hade hellre tagit en invite istället för någon som bryter mot reglerna.

Medlem

Alla vapen lät likadant. Skumt.

Medlem

Har ni spelat spelet ens. spelet kommer bli snyggare en bfbc2. bara alpha stadiet. tro fan att det inte ser snyggt ut. buggit är det ju. för spelet är säkert inte ens halv klart ens kan jag tänka mej.

Medlem

O nätkoden ser precis lika oduglig ut som vanligt

Moderator | Testpilot
Skrivet av Red_Gr3mlin:

@schmuttah

eeeh va?! ... Jag har hört att Synsam har billiga glasögon, kanske daggs att du drar dit och kollar.

1. DET SER INTE ut som bfbc2
2. DET KOMMER INTE se ut så här i full version: DETTA ÄR ALPHA!

Varför på varenda forum/ varenda site / varenda blogg och twitter så skriver folk som om dom inte har en aning om va dom snackar om.. eller så är dom bara blinda och dumma?! Vilket av det är du?

jag menar hur svårt kan det vara att LÄSA ATT DET STÅR APLPHA version?
Seriöst ? är det så svårt?

Det är ingen alpha. Knappast att dom skulle vara i ett Alpha stadium så här nära release, om det var 1-2 år sedan så hade jag förstått dig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

öw maj gadd... i vant så mach

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Red_Gr3mlin:

@schmuttah

eeeh va?! ... Jag har hört att Synsam har billiga glasögon, kanske daggs att du drar dit och kollar.

1. DET SER INTE ut som bfbc2
2. DET KOMMER INTE se ut så här i full version: DETTA ÄR ALPHA!

Varför på varenda forum/ varenda site / varenda blogg och twitter så skriver folk som om dom inte har en aning om va dom snackar om.. eller så är dom bara blinda och dumma?! Vilket av det är du?

jag menar hur svårt kan det vara att LÄSA ATT DET STÅR APLPHA version?
Seriöst ? är det så svårt?

Det är ingen alpha. Knappast att dom skulle vara i ett Alpha stadium så här nära release, om det var 1-2 år sedan så hade jag förstått dig.

+1
Enbart för att det står "Alpha" uppe i hörnet tror folk att de kommer ändra halva spelt till release. Det som sker nu är mer optimering o små fixar, möjligen lite bättre texturer.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Red_Gr3mlin:

@schmuttah

eeeh va?! ... Jag har hört att Synsam har billiga glasögon, kanske daggs att du drar dit och kollar.

1. DET SER INTE ut som bfbc2
2. DET KOMMER INTE se ut så här i full version: DETTA ÄR ALPHA!

Varför på varenda forum/ varenda site / varenda blogg och twitter så skriver folk som om dom inte har en aning om va dom snackar om.. eller så är dom bara blinda och dumma?! Vilket av det är du?

jag menar hur svårt kan det vara att LÄSA ATT DET STÅR APLPHA version?
Seriöst ? är det så svårt?

Det är ingen alpha. Knappast att dom skulle vara i ett Alpha stadium så här nära release, om det var 1-2 år sedan så hade jag förstått dig.

Jo det är en alpha. I utvecklingssammanhang är en alpha det första spelbara man har som kommer innan en beta som man oftast släpper in en begränsad mängd utomstående som får testa.

Jag spelade just denna alpha på DreamHack och kan säga att det är tiktigt mäktigt. För de som säger att det inte ser så stor skillnad från BC2 har ganska rätt. Det är inte jordens kavalkad av nya effekter. Det man kan säga är att de finputsat en hel del i grafiken och att man kan spränga sönder mer, och på ett mer effektfullt sätt, men det är inget revolutionerande.

Det som vi entusiaster dock kan se fram emot är ett nytt spel med nya banor och en liten vink tillbaka till vad Battlefield 2 gav oss. När vi spelade detta på DH fanns ingen commander med vilket är tråkigt, men jag hoppas att de byggt ut Squad funktionen så att det känns som att man kan få till bra team-play även om man spelar med främlingar (även denna funktion var begränsad i alphan).

Jag sitter inte, som många andra, och väntar på grafiken och ljudet dock. Visst, det förhöjjer spelupplevelsen men jag tycker spel som BC2 ex. har en perfekt balans. Det jag däremot ser fram emot är ÖKENbanor och Jets och mer utrymme. 64 spelare och massa nya banor att lära sig. Och så vill jag se dinosaurier, massor av t-rex!

Medlem

Årtiondets FPS!


signatur

Meep!

Medlem

Detta kommer att bli så fucking nice!

Medlem

Rätt trist trailer imo.

Varför vill alla se ökenbanor btw? Ser hellre något i stadsmiljö eller något i ett skogslandskap. Enda bra ökenbanorna i hela battlefieldserien har varit Aberdeen och Tobruk och enbart för att de var renodlade tank/infanteribanor utan något obalanserat flyg.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lokalen:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Red_Gr3mlin:

@schmuttah

eeeh va?! ... Jag har hört att Synsam har billiga glasögon, kanske daggs att du drar dit och kollar.

1. DET SER INTE ut som bfbc2
2. DET KOMMER INTE se ut så här i full version: DETTA ÄR ALPHA!

Varför på varenda forum/ varenda site / varenda blogg och twitter så skriver folk som om dom inte har en aning om va dom snackar om.. eller så är dom bara blinda och dumma?! Vilket av det är du?

jag menar hur svårt kan det vara att LÄSA ATT DET STÅR APLPHA version?
Seriöst ? är det så svårt?

Det är ingen alpha. Knappast att dom skulle vara i ett Alpha stadium så här nära release, om det var 1-2 år sedan så hade jag förstått dig.

Jo det är en alpha. I utvecklingssammanhang är en alpha det första spelbara man har som kommer innan en beta som man oftast släpper in en begränsad mängd utomstående som får testa.

Jag spelade just denna alpha på DreamHack och kan säga att det är tiktigt mäktigt. För de som säger att det inte ser så stor skillnad från BC2 har ganska rätt. Det är inte jordens kavalkad av nya effekter. Det man kan säga är att de finputsat en hel del i grafiken och att man kan spränga sönder mer, och på ett mer effektfullt sätt, men det är inget revolutionerande.

Det som vi entusiaster dock kan se fram emot är ett nytt spel med nya banor och en liten vink tillbaka till vad Battlefield 2 gav oss. När vi spelade detta på DH fanns ingen commander med vilket är tråkigt, men jag hoppas att de byggt ut Squad funktionen så att det känns som att man kan få till bra team-play även om man spelar med främlingar (även denna funktion var begränsad i alphan).

Jag sitter inte, som många andra, och väntar på grafiken och ljudet dock. Visst, det förhöjjer spelupplevelsen men jag tycker spel som BC2 ex. har en perfekt balans. Det jag däremot ser fram emot är ÖKENbanor och Jets och mer utrymme. 64 spelare och massa nya banor att lära sig. Och så vill jag se dinosaurier, massor av t-rex!

Vilket betyder att spelet i sin nuvarande spelbara form inte är en alpha.

"The alpha phase of the release life cycle is the first phase to begin software testing (alpha is the first letter of the ancient Greek alphabet, used as the number 1). In this phase, developers generally test the software using white box techniques. Additional validation is then performed using black box or gray box techniques, by another testing team. Moving to black box testing inside the organization is known as alpha release."

Aldrig att dom låter allmänheten testa en alpha release. Beta skulle jag mer gå på då den inte ändras särskilt mycket tills det är release.

Bara för att du ska slippa kolla upp allting själv så är jag väldigt snäll med dig nu. Om den där inte duger har du en egen länk här själv JUST FOR YOU. http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle#Alph...

Alpha
The alpha phase of the release life cycle is the first phase to begin software testing (alpha is the first letter of the ancient Greek alphabet, used as the number 1). In this phase, developers generally test the software using white box techniques. Additional validation is then performed using black box or gray box techniques, by another testing team. Moving to black box testing inside the organization is known as alpha release.[1]
Alpha software can be unstable and could cause crashes or data loss. The exception to this is when the alpha is available publicly (such as a pre-order bonus), in which developers normally push for stability so that their testers can test properly. External availability of alpha software is uncommon in proprietary software. However, open source software, and in particular certain Linux distributions, does tend to have public alpha releases. An example of this is Ubuntu, whose alpha releases are almost always available (as ISO images) for download, although the ISO images are tricky to find.[2]
The alpha phase usually ends with a feature freeze, indicating that no more features will be added to the software. At this time, the software is said to be feature complete.
[edit]Beta
Beta is the software development phase following alpha (beta is the second letter of the ancient Greek alphabet, used as the number 2. It is not nowadays usual to speak of a later gamma test). It generally begins when the software is feature complete. The focus of beta testing is reducing impacts to users, often incorporating usability testing. The process of delivering a beta version to the users is called beta release and this is typically the first time that the software is available outside of the organization that developed it.
The users of a beta version are called beta testers. They are usually customers or prospective customers of the organization that develops the software, willing to test the software without charge, often receiving the final software free of charge or for a reduced price.
Beta version software is often useful for demonstrations and previews within an organization and to prospective customers. Some developers refer to this stage as a preview, prototype, technical preview (TP), or early access.
Some software is kept in perpetual beta.
[edit]Open and closed beta
Developers release either a closed beta or an open beta; closed beta versions are released to a select group of individuals for a user test, while open betas are to a larger community group, sometimes to anyone interested. The testers report any bugs that they find, and sometimes suggest additional features they think should be available in the final version. Examples of a major public beta test are:
In September 2000 a boxed version of Apple Inc.'s Mac OS X Public Beta operating system was released.[3]
Microsoft's release of community technology previews (CTPs) for "Longhorn" in January 2005.[4]
The indie game Minecraft was released as an open beta to the general public, with consumers paying a reduced price for the game to participate and play before the final release.
Open betas serve the dual purpose of demonstrating a product to potential consumers, and testing among an extremely wide user base likely to bring to light obscure errors that a much smaller testing team may not find.
[edit]Release candidate
The term release candidate (RC) refers to a version with potential to be a final product, which is ready to release unless fatal bugs emerge. In this stage of product stabilization, all product features have been designed, coded and tested through one or more beta cycles with no known showstopper-class bug.
Apple Inc. uses the term "golden master" for its release candidates, and the final golden master is used as the general availability release. Other Greek letters, such as gamma and delta, are sometimes used to indicate versions that are substantially complete, but still undergoing testing, with omega or zenith used to indicate final testing versions that are believed to be relatively bug-free, ready for production.
A release is called code complete when the development team agrees that no entirely new source code will be added to this release. There may still be source code changes to fix defects. There may still be changes to documentation and data files, and to the code for test cases or utilities. New code may be added in a future release.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ruggigt snyggt såklart. Jag tror det är det de flesta reagerar på.

Men jag känner ingenstans att det verkar roligt. Vi får väl se, BF2 var ju riktigt roligt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Mjauv:

Är liknelser till BFBC2 till BF3s nackdel eller? Har jag missat något?
BC2 var ju ett ypperligt grymt spel med makalöst ljud och snygg grafik. Vad är det för fel med att de liknar varandra?

För att detta är BF3 inte BFBC3?

Vad för ljud och grafik hade du förväntat dig? Dåligt ljud och grafik som tillhörde samma generation som BF2?

Vill gärna höra vad ni som skriker domedag förväntade er?

Tänker mest på UI'n, den ser extremt lik BFBC2, även fast jag inte direkt skriker domedag.. så kan jag tycka att man kan vara lite kreativa istället för att återanvända samma saker igen bara för att dom funkade sist.

Just UI tillhör enligt mig den delen av spelet som man helst ska bevara i så stor utsträckning som möjligt ifall den är bra för att inte förvirra spelare i onödan.
Vad tillför en förändrad UI gällande spelupplevelsen?

Inaktiv

första reaktionen är : Ser CODigt ut

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag tycker det påminner om BC2 fortfarande, men det lär fortfarande bli ett bättre spel än BC2.

De som tycker BC2 är dåligt är bara gamla BF-spelare. Gamers som inte spelat tidigare BF, tycker att BC2 är ett skit bra spel. Många av er tycker inte om BC2 för att de inte är det BF ni är van vid, men det gör inte BFBC2 till ett sämre spel.

Medlem

Jag spelade denna banan i deras blackbox på DH, och jag är såld! det är sjukt snyggt och gameplayet är underbart, taktiskt men mycket snabbare och mer action än typ 2:an. Ett självklart köp!

123
Skriv svar