Multiplayer i Space Marine

Robot
Multiplayer i Space Marine
Medlem
Multiplayer i Space Marine

Såg ganska dåligt ut, enligt mig.

Medlem

Ser nice ut.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

mediokert, men kanske när man får se mer så blir bättre.

Medlem

Duger säkert

Medlem

Tycker Relic bör jobba på ett nytt Homeworld, även om detta ser underhållande ut.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Tycker Relic bör jobba på ett nytt Homeworld, även om detta ser underhållande ut.

De första två Homeworld sålde aldrig riktigt bra. Relic säger att de vill göra ett till spel, men då får du nog räkna med en hel del förändringar i spelet. Ett relativt komplext äkta 3D RTS är svårtsålt idag. Dessutom i princip omöjligt på konsoller.

Personligen skulle jag faktiskt tycka det var ett framsteg om de släppte de gamla spelen digitalt, t.ex. på GOG och Steam. De finns inte att köpa nu och jag vete tusan var jag har min gamla box någonstans (troligen på vinden). Jag skulle köpa det direkt i alla fall.

Inaktiv

I övrigt ser jag ordentligt fram emot Space Marine, även om jag är helt ointresserad av multiplayer. Kampanj coop går bra däremot.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Friberg:

Tycker Relic bör jobba på ett nytt Homeworld, även om detta ser underhållande ut.

De första två Homeworld sålde aldrig riktigt bra. Relic säger att de vill göra ett till spel, men då får du nog räkna med en hel del förändringar i spelet. Ett relativt komplext äkta 3D RTS är svårtsålt idag. Dessutom i princip omöjligt på konsoller.

Personligen skulle jag faktiskt tycka det var ett framsteg om de släppte de gamla spelen digitalt, t.ex. på GOG och Steam. De finns inte att köpa nu och jag vete tusan var jag har min gamla box någonstans (troligen på vinden). Jag skulle köpa det direkt i alla fall.

Hittar ingenting alls om Homeworlds försäljning, länk?
Dessutom har Relic klarat sig bra utan att släppa något RTS på konsoller. Company of Heroes, Homeworld, Warhammer 40k, alla är släppta till PC.

Medlem

Alltså den där grafiken... Fanns det ens några texturer på väggarna?

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Hittar ingenting alls om Homeworlds försäljning, länk?
Dessutom har Relic klarat sig bra utan att släppa något RTS på konsoller. Company of Heroes, Homeworld, Warhammer 40k, alla är släppta till PC.

Du glömde de punkter jag tog upp om Homeworld. Det är inte som CoH eller DoW 2 direkt. Visst klarar sig Relic på CoH och DoW 2, de har gått bra och det kommer fler spel (DoW 3 har de redan pratat om). Undantaget är väl att Relic la ner CoH online, och har inte ens annonserat vad de tänker göra med den serien efter det.

Nu kommer ju Deus Ex Human Revolution snart, och jag hoppas det blir bra och håller traditionen för första spelet. Om de lyckas, så kanske vi får se ett Homeworld så småningom. Jag hoppas att vi får lite backlash på all generell fördummning av gameplay vi har sett de senaste åren, och att lite mer komplexa spel kommer tillbaks.

Medlem

finns det split screen?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Friberg:

Hittar ingenting alls om Homeworlds försäljning, länk?
Dessutom har Relic klarat sig bra utan att släppa något RTS på konsoller. Company of Heroes, Homeworld, Warhammer 40k, alla är släppta till PC.

Du glömde de punkter jag tog upp om Homeworld. Det är inte som CoH eller DoW 2 direkt. Visst klarar sig Relic på CoH och DoW 2, de har gått bra och det kommer fler spel (DoW 3 har de redan pratat om). Undantaget är väl att Relic la ner CoH online, och har inte ens annonserat vad de tänker göra med den serien efter det.

Nu kommer ju Deus Ex Human Revolution snart, och jag hoppas det blir bra och håller traditionen för första spelet. Om de lyckas, så kanske vi får se ett Homeworld så småningom. Jag hoppas att vi får lite backlash på all generell fördummning av gameplay vi har sett de senaste åren, och att lite mer komplexa spel kommer tillbaks.

Jag håller med dig på samtliga punkter, men jag har sökt i flera timmar utan att hitta något om Homeworlds försäljning. Kommer ihåg att det var en turbulent tid för Sierra som då publicerade som gick i konkurs bara en kort stund efter Homeworld 2 releasen.

Men jag hoppas precis som du, att komplexa spel gör en comeback, är trött på dumma spel där saker och ting blinkar och håller på över hela skärmen så att man inte missar vart man ska gå. Tröttsamt.

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag håller med dig på samtliga punkter, men jag har sökt i flera timmar utan att hitta något om Homeworlds försäljning.

Kolla på pricerunner.se

Medlem
Skrivet av m0lin:
Skrivet av Buio:

Jag håller med dig på samtliga punkter, men jag har sökt i flera timmar utan att hitta något om Homeworlds försäljning.

Kolla på pricerunner.se

Eh? Homeworld släpptes 1999 och Homeworld 2 släpptes 2003. Dessutom har inte Pricerunner koll på hur mycket spel säljer Vilket var vad jag frågade efter, du citerade fel person också.

Medlem

Ser riktigt nice ut, bra med mycket perks och samma klasser. Slipper man obalans. Får hoppas dom har lite kul spelsätt också, och inte bara deathmatch och CTF

Medlem

Det här klippet sa mig inte mycket om gameplay, men kan ge spelet en chans
Relic brukar göra bra produkter, så why not


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av White Moose:

Såg ganska dåligt ut, enligt mig.

Håller med, inte super impad.
Men men, jag tror det kan bli ett dugligt spel åtminstone och jag har inget emot att stödja relic så jag köper det nog.

Medlem
Skrivet av aesdana:

Alltså den där grafiken... Fanns det ens några texturer på väggarna?

Grå betong ser inte bättre ut än så


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Ser ut att vara ganska likt Transformers: War for Cybertron.

Medlem

jag fick fan kvälningar över detta, konsol äckellir,

1, han kan ju fan inte röra sig
2. han kan ju fan inte skjuta

sen min personliga åsikt, jag tycker inte om mp eller sp där man måste stå stilla och peppra flera mag i en person för att den ska dö

Medlem

Totalmanligt spel komr det bli tror jag

Medlem

Ett spel jag verkligen vill tycka om, men det är svårt.

Stör mig bland annat på att det är i tredjepersonsvy.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Moderator | Testpilot

Helt duligt. Ser ut som många andra spel på marknaden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Friberg:

Tycker Relic bör jobba på ett nytt Homeworld, även om detta ser underhållande ut.

De första två Homeworld sålde aldrig riktigt bra. Relic säger att de vill göra ett till spel, men då får du nog räkna med en hel del förändringar i spelet. Ett relativt komplext äkta 3D RTS är svårtsålt idag. Dessutom i princip omöjligt på konsoller.

Personligen skulle jag faktiskt tycka det var ett framsteg om de släppte de gamla spelen digitalt, t.ex. på GOG och Steam. De finns inte att köpa nu och jag vete tusan var jag har min gamla box någonstans (troligen på vinden). Jag skulle köpa det direkt i alla fall.

Hittar ingenting alls om Homeworlds försäljning, länk?
Dessutom har Relic klarat sig bra utan att släppa något RTS på konsoller. Company of Heroes, Homeworld, Warhammer 40k, alla är släppta till PC.

Klarat sig bra =/= Sålt sjukt mycket och gör massiv vinst.
Ta valfritt spel, kan det släppas till konsol (tom RTS) så säljer det bättre, då det når en större publik utan nämnvärd kostnadsökning. Problemet med dagens konsoler är att ingen kommit på en bra RTS kontroll/UI för dem.
FPS går idag 10ggr bättre än för bara en generation sedan, A-RPG eller RPG kan med fördel spelas på konsol etc. RTS är den sista stora "utmaningen" och att marknaden är förhållandevis liten gör det inte bättre. Störst chans hade nog ett turbaserat strategispel TBS, som HEroes VI, Warlord IV eller liknande haft, men då är frågan om Homefront passar som TBS?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Friberg:

Tycker Relic bör jobba på ett nytt Homeworld, även om detta ser underhållande ut.

De första två Homeworld sålde aldrig riktigt bra. Relic säger att de vill göra ett till spel, men då får du nog räkna med en hel del förändringar i spelet. Ett relativt komplext äkta 3D RTS är svårtsålt idag. Dessutom i princip omöjligt på konsoller.

Personligen skulle jag faktiskt tycka det var ett framsteg om de släppte de gamla spelen digitalt, t.ex. på GOG och Steam. De finns inte att köpa nu och jag vete tusan var jag har min gamla box någonstans (troligen på vinden). Jag skulle köpa det direkt i alla fall.

Hittar ingenting alls om Homeworlds försäljning, länk?
Dessutom har Relic klarat sig bra utan att släppa något RTS på konsoller. Company of Heroes, Homeworld, Warhammer 40k, alla är släppta till PC.

Klarat sig bra =/= Sålt sjukt mycket och gör massiv vinst.
Ta valfritt spel, kan det släppas till konsol (tom RTS) så säljer det bättre, då det når en större publik utan nämnvärd kostnadsökning. Problemet med dagens konsoler är att ingen kommit på en bra RTS kontroll/UI för dem.
FPS går idag 10ggr bättre än för bara en generation sedan, A-RPG eller RPG kan med fördel spelas på konsol etc. RTS är den sista stora "utmaningen" och att marknaden är förhållandevis liten gör det inte bättre. Störst chans hade nog ett turbaserat strategispel TBS, som HEroes VI, Warlord IV eller liknande haft, men då är frågan om Homefront passar som TBS?

Warhammer 40k, första spelet, har sålt över 4 miljoner exemplar. Vet ej vad de andra sålt, men det är bra nog att släppa massor av uppföljare. Dessutom betyder inte försäljning = bra spel.

Och RUSE släpptes till konsol.. sist jag kollade så har inte det sålt så bra på konsol..

RTS-marknaden är inte heller liten. Den är enorm. Och Grumbledock, blir du aldrig trött på att snacka skit och ditt eviga prat om konsolernas överlägsenhet?

1
Skriv svar