De 10 bästa spelen den här generationen (så här långt)!

Medlem
De 10 bästa spelen den här generationen (så här långt)!

Ja, rubriken säger väl det mesta. Här är min topp 10-lista med de bästa spelen den här generationen, än så länge. Den enda regeln är att bara ett spel per serie får vara med.

[ia=28330 Topp 10 spel]

Spel som hamnade precis utanför listan var bland annat Assassin's Creed II, The Legend of Zelda: Twilight Princess, Burnout Paradise och God of War III.

Hur ser er lista ut?

#blogg

Medlem
De 10 bästa spelen den här generationen (så här långt)!

Jag måste säga att de två snyggaste omslagen är utan tvekan World In Conflict och Metroid Prime Trilogy.

Medlem

Jag håller med om Red Dead Redemption, GTA 4 och Uncharted 2. Även ratchet & clank är ett riktigt bra spel. Men jag vet inte om det platsar på topp tio. Bara för att den hamnar utanför plats tio är spelet inte dåligt precis.

Platsar på listan för min del gör bland annat Mirrors edge, Heavy rain, L.A Noire m.m.

Medlem

world never ends ligger på min topp rätt ordentligt iaf


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

R&C har varit en av mina favoritserier enda sedan det första spelet. Om man är ett stort fan av plattformsspel så är A crack in time ett måste på en topp 10-lista enligt mig.

De tre spelen du nämner Siken är bra, men lite för enformiga för att vara bland de bästa enligt mig.

Medlem

Sen varierar det nog vilka spel som är i topp tio för mig. Nog kan R&C platsa på ett topp tio ändå. Men jag vet inte..

Jag förstår inte hur en vuxen människa kan gilla Super Mario


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag förstår inte hur en vuxen människa kan gilla Super Mario

På vilket sätt då? Tight kontroll, glada färger i denna annars så bruna spelgeneration och ett av de bästa plattformsspelen någonsin...

Då fick jag mitt svar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hm, något i stil med:

Mass Effect
Rainbow Six: Vegas
Call of Duty 4: Modern Warfare
Battlefield: Bad Company 2
Dragon Age: Origins
World in Conflict
Assassins Creed: Brotherhood
Grand Theft Auto IV
The Elder Scrolls: Oblivion

Listan varierar lite från dag till dag. Just nu känns det såhär i alla fall!

(Bör påpeka att jag inte har tagit mig tid att spela allas favorit Arkham Asylum eller Rockstars Red Dead än)

Medlem
Skrivet av Höglund:

Hm, något i stil med:

Mass Effect
Rainbow Six: Vegas
Call of Duty 4: Modern Warfare
Battlefield: Bad Company 2
Dragon Age: Origins
World in Conflict
Assassins Creed: Brotherhood
Grand Theft Auto IV
The Elder Scrolls: Oblivion

Listan varierar lite från dag till dag. Just nu känns det såhär i alla fall!

(Bör påpeka att jag inte har tagit mig tid att spela allas favorit Arkham Asylum eller Rockstars Red Dead än)

Så, bör man spela Arkham Asylum då? Inte rätt att fråga dig, men eftersom det verkar vara mångas favorit enligt dig kanske någon annan kan svara.

Skrivet av Siken:
Skrivet av Höglund:

Hm, något i stil med:

Mass Effect
Rainbow Six: Vegas
Call of Duty 4: Modern Warfare
Battlefield: Bad Company 2
Dragon Age: Origins
World in Conflict
Assassins Creed: Brotherhood
Grand Theft Auto IV
The Elder Scrolls: Oblivion

Listan varierar lite från dag till dag. Just nu känns det såhär i alla fall!

(Bör påpeka att jag inte har tagit mig tid att spela allas favorit Arkham Asylum eller Rockstars Red Dead än)

Så, bör man spela Arkham Asylum då? Inte rätt att fråga dig, men eftersom det verkar vara mångas favorit enligt dig kanske någon annan kan svara.

Yes, yes, undt yes... Spela, fascineras och njut!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, Batman AA är ett måste om man gillar bra solospel!

Medlem

kan hålla med om ett par med nää inte alla

Medlem

Det är det som är tjusningen med topp 10-listor. ingens ser likadan ut som någon annans

1
Skriv svar