iPic - imagehosting!

Medlem
iPic - imagehosting!

En ny bilduppladdningstjänst är lanserad, fungerar smooth, är fortfarande i rätt tidig release så alla funktioner är ännu inte tillagda, men basics att ladda upp, och återfå en direktlänk är tillgängligt åtminstone.

Tar gärna emot feedback om potentiella ändringar/tillägg. Om möjligt, så får ni mycket gärna "Gilla" den om ni har Facebook.

Tack på förhand, och hoppas att tjänsten bringar något vettigt till eran vardag. (:

http://www.ipic.se/

Spam?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

2 MB är för mig en oacceptabel övre gräns, tyvärr. Det är den feedback jag kan ge!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spam!

Inte direkt, nej.. Jag söker feedback, vill ni inte trycka på länken så tvingar jag er inte, det är helt frivilligt. Det står även tydligt vad det är för tjänst. Jag ber om ursäkt om mitt arbete med sidan uppfattas som "spam" för dig, kanske du helt enkelt istället borde lära dig ordets betydelse?

Skrivet av Stephan:

2 MB är för mig en oacceptabel övre gräns, tyvärr. Det är den feedback jag kan ge!

2MB är mer än nog, såvida du inte hade tänkt ladda upp HD bilder i större upplösningar. Om dina bilder inte är HD och tar upp mer än det, så gör du fel.

Edit: Men i framtiden så kommer troligen gränsen att höjas, kommer även lägga till thumbnails, och resize och dess like i nästa version vilket bör komma ut relativt snart.

Medlem

vad är det som gör er tjänst bättre en liknande alternativ förutom . se på slutet kan jag inte se några fördelar med dom andra . ?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

vad är det som gör er tjänst bättre en liknande alternativ förutom . se på slutet kan jag inte se några fördelar med dom andra . ?

För tillfället så har vi inte så mycket att hänga i julgranen nej. Men senoandra sidan så finns det ju flera andra sidor som FZ.se eller hur? Variation förnöjer sägs det.

skämtåsido. Varför jag ber om eran hjälp såhär tidigt i utvecklingstadiet är för att jag hoppades få lite bekräftelse från er hurovida ni anser vad som funktioner som bör finnas tillgängliga, vad ni hade velat se på en sådan sida, vad som kanske bör ändras etc.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

2MB är mer än nog, såvida du inte hade tänkt ladda upp HD bilder i större upplösningar. Om dina bilder inte är HD och tar upp mer än det, så gör du fel.

Jag tror jag vet bättre än dig om jag gör "fel" eller inte. 2MB är inte tillräckligt för vad jag behöver i en imagehost. Du frågade efter feedback, jag gav det - ville du inte ha det?

Det här är ett spelforum, inte ett forum där man ska göra marknadsundersökningar av tjänster eller göra reklam för sitt företag, i sådana fall tycker jag ni ska betala FZ en liten slant för att ni använder plattformen för detta ändamål. Varför inte skriva "Feedback på imagehosttjänst" i rubriken?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Nelfie:

2MB är mer än nog, såvida du inte hade tänkt ladda upp HD bilder i större upplösningar. Om dina bilder inte är HD och tar upp mer än det, så gör du fel.

Jag tror jag vet bättre än dig om jag gör "fel" eller inte. 2MB är inte tillräckligt för vad jag behöver i en imagehost. Du frågade efter feedback, jag gav det - ville du inte ha det?

Konstruktiv feedback är att föredra, en "lol bara 2MB lol" post är helt meningslös, vi är medvetna om att det är relativt låg limit, men det kommer givetvis höjas i framtiden. Se post nedan.

Skrivet av walter_iego:

Det här är ett spelforum, inte ett forum där man ska göra marknadsundersökningar av tjänster eller göra reklam för sitt företag, i sådana fall tycker jag ni ska betala FZ en liten slant för att ni använder plattformen för detta ändamål. Varför inte skriva "Feedback på imagehosttjänst" i rubriken?

Det står vad det är för något i rubriken, ingen tvingar dig att trycka. Ignorerar dig nu, du bidrar inte till något konstruktivt, och verkar bara leta efter bråk. Försvinn. Troll.

Och såvitt jag vet, så postade jag i "Allmänt" inte under någon gaming-kategori. Jag har läst reglerna, har du? Gå och lek med de andra barnen i sandlådan istället.

Medlem

Jag tyckte det var oerhört konstruktiv feedback från min sida. Jag berättade anledningen till varför jag inte skulle kunna tänka mig att använda din imagehost - mer konstruktivt än så blir det inte, om jag inte måste skriva "höj den övre gränsen" för att ge en lösning också?

Om du frågar efter feedback så får du vara beredd att ta negativa reaktioner också. Har du tänkt att utveckla din imagehost till något kommersiellt duger det inte att bara säga "du har fel" när en potentiell kund klagar över något.

Medlem

Om ni ska kalla er en imagehost bör ni höja max-gränsen för filer avsevärt. Max 2MB skriker billig dumpsida långa vägar, och inget som jag skulle börja använda mig av.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skägg.
10 Chambers

Nelfie, så länge du representerar ett vinstdrivande företag är sådana här inlägg helt klart reklam. Tråden låses. Om så är fallet, skicka ett pm så snackar vi om det.


signatur
1
Skriv svar