The Old Republic släpps i år

Robot
The Old Republic släpps i år

Electronic Arts lovar och förklarar varför förköpsutgåvor begränsas i antal.

#star-wars-the-old-republic, #electronic-arts


Medlem
The Old Republic släpps i år

Så det EA egentligen säger är att istället för att fixa sina servar så tar dom mer betalt....begränsar tillgången....digitala spel....uhh?
Så lättlurade är vi då fan inte, EA har sitt mmo nu, dags att mjölka när det går!

Ahh va fan, ro hit betan så jag kan bestämma mig om spelet suger pung eller är """""WoW dödarN""""

Medlem
Medlem

Synd att jag är så jäkla fattig just nu annars hade jag fan lätt beställt CE eller digital deluxe versionen.. blev en förhandsbokning från cdon istället eftersom dem har bättre pris på spelet än vad webhallen har
PS: ska man få ett mail med en kod som man aktiverar i officiella hemsidan när man förbeställer? för jag fick ingen sån kod från cdon


signatur

Suup homie

Medlem

Fy fan va nice!


signatur

Meep!

Medlem

CE lockar som satan men 1500 spänn känns lite löjligt. Jag är grymt svag för samlarutgåvor, har häftig ångest just nu.

Medlem
Skrivet av Höglund:

CE lockar som satan men 1500 spänn känns lite löjligt. Jag är grymt svag för samlarutgåvor, har häftig ångest just nu.

jaa det är något sjukt med att CE lockar en så jäkla mycket, är väl att man vet man kommer vara en av dem "få" som fick dem där extra sakerna, går alltid igång när dem släpper CE till mmo spel jag ser fram emot

Har också lite ångest nu till och med efter jag förbokat den vanliga versionen.. hmm nej.. jag ska inte ändra bokningen, jag har verkligen inte råd att lägga ut så mycket på ett spel.. men IZ WANTZ TOZ


signatur

Suup homie

Medlem

Det som verkligen fick mig att förboka CE var just att man fick exklusiva saker

Btw, den exklusiva Vendorn är just att du får tillgång till ett exklusivt område.
Alla saker som säljs hos vendorn är likadana som de du kan loota men med annat utseende och att du just kan köpa dem för in-game credits (Vanlig valuta i spelet).

Källa:
http://www.youtube.com/watch?v=ChrqpYv1wqM

Medlem

Då kanske man har nått att lira tills GW2 kommer.

Medlem

Sucker som man är så beställde man ce, gillar man allt relaterat till starwars så gör man


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Undrar om man skulle kunna köpa spelet och sedan få spela igenom storyn i ett offline mode så man slapp månadsavgiften

Medlem
Skrivet av weizenbier:

Synd att jag är så jäkla fattig just nu annars hade jag fan lätt beställt CE eller digital deluxe versionen.. blev en förhandsbokning från cdon istället eftersom dem har bättre pris på spelet än vad webhallen har
PS: ska man få ett mail med en kod som man aktiverar i officiella hemsidan när man förbeställer? för jag fick ingen sån kod från cdon

Samma här när jag bestälde från webbhallen. Dock efter jag ringt hade ja mailet efter 1 min.
Kom dock ihåg att man måste rega koden på deras hemsida annars får man ingen tidig
tillgång till spelet. Och det börja visst bli tight där med.

Medlem
Skrivet av zafir:
Skrivet av weizenbier:

Synd att jag är så jäkla fattig just nu annars hade jag fan lätt beställt CE eller digital deluxe versionen.. blev en förhandsbokning från cdon istället eftersom dem har bättre pris på spelet än vad webhallen har
PS: ska man få ett mail med en kod som man aktiverar i officiella hemsidan när man förbeställer? för jag fick ingen sån kod från cdon

Samma här när jag bestälde från webbhallen. Dock efter jag ringt hade ja mailet efter 1 min.
Kom dock ihåg att man måste rega koden på deras hemsida annars får man ingen tidig
tillgång till spelet. Och det börja visst bli tight där med.

enligt information jag hittat från en annan sida så får man mailet från cdon 24 timmar efter man bokat.. hoppas det inte är försent då!


signatur

Suup homie

Medlem

"Men FZ, varför är det så att om EA medvetet begränsar tillgången vid släppet säkerställs att spelarna lätt tar sig an servrarna?", undrar jag kanske. Kan ni förklara?

Borde de inte ha nog med servrar och datorkraft ändå för att se till så att alla kan spela?

Eller är det något slags dolt betatest där de första köparna får några smällar medan BioWare kommer att kunna balansera och finjustera spelet till det yttersta?

Eller kanske ett sätt att få ut ytterligare några kronor från sina mest trogna köpare, som kan tänka sig att betala 10 dollar eller så extra för att få köpa spelet någon månad eller så före alla andra?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Eller kanske ett sätt att få ut ytterligare några kronor från sina mest trogna köpare, som kan tänka sig att betala 10 dollar eller så extra för att få köpa spelet någon månad eller så före alla andra?

This

att man tar betalt för förbokningar som ger köparen tidigare inträde till ett spel har blivit väldigt vanligt inom MMO


signatur

Suup homie

Medlem

mmm mumma


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Banjo:

"Men FZ, varför är det så att om EA medvetet begränsar tillgången vid släppet säkerställs att spelarna lätt tar sig an servrarna?", undrar jag kanske. Kan ni förklara?

Borde de inte ha nog med servrar och datorkraft ändå för att se till så att alla kan spela?

Eller är det något slags dolt betatest där de första köparna får några smällar medan BioWare kommer att kunna balansera och finjustera spelet till det yttersta?

Eller kanske ett sätt att få ut ytterligare några kronor från sina mest trogna köpare, som kan tänka sig att betala 10 dollar eller så extra för att få köpa spelet någon månad eller så före alla andra?

Jag tänker mig personligen att det säkert har att göra med att det blir lockande att vara exklusiv, och när någon har något "först" är de inte sena med att skryta om sin erövring, vilket ökar ha-begäret hos andra. Vågar nog påstå att det är en mix av mängder av faktorer helt enkelt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Yeay, not. Jag tänker inte spela det, varit med I testandet nu och tycker spelet är riktigt illa.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Då kanske man har nått att lira tills GW2 kommer.

+1

Medlem

Nej fyfan. Det här var knappt spelbart när jag spela det för 1 månad sen.
Otroligt opolerat gameplay.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Nej fyfan. Det här var knappt spelbart när jag spela det för 1 månad sen.
Otroligt opolerat gameplay.

Ja, usch för betor med opolerat gameplay!

Själv går man att hoppas att dem brittiska butikerna sänker priset så som dem brukar göra, så att man får det flera hundra billigare än i sverige som vanligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Då kanske man har nått att lira tills GW2 kommer.

+2

Det värsta är att det florerar gott om spekulationer att både GW2 och Diablo III lanseras till jul.

Medlem

Tur att man beställde för mer än ett år sedan då CE´n kostade 899:- på Webhallen!
1500:-... möjligtvis om den kom med Lifetime sub eller något.

Moderator | Testpilot

Beta test i september. Inte illa måste jag vilja påstå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag vet fortfarande inte om spelet är bra eller inte. Måste testa det först.

Medlem

Dom kan öppna fler servrar baserat på förköps-siffror. Den faktiska anledningen till att dom begränsar antalet förbokningar är antagligen att spelet skall bli "slutsålt" i hype-syfte. Funkade väldigt bra för Wii och World of Warcraft, som också var slutsålt vid release. Det får bara folk att vilja ha det mer och känna att det är den nya heta grejjen man måste ha.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ytterligare en WoW klon med nytt skin och ett fåtal egentliga nyheter om några. Passar säkert gemene MMO nörd som är sugen på något nytt, men vi som gillade SWKOTOR för vad det var, eller spel med anna poäng än hundratals timmars grindande, lär bli besvikna (igen).
MMO branschen är ju mindre innovativ är både sport och fps, och det är illa

Moderator | Testpilot
Skrivet av Grumbledock:

Ytterligare en WoW klon med nytt skin och ett fåtal egentliga nyheter om några. Passar säkert gemene MMO nörd som är sugen på något nytt, men vi som gillade SWKOTOR för vad det var, eller spel med anna poäng än hundratals timmars grindande, lär bli besvikna (igen).
MMO branschen är ju mindre innovativ är både sport och fps, och det är illa

Du lär nog inte bli besviken, annat än att du kontrollerar din karaktär och slåss bättre och mer engagerande i detta spelet samt att story fortfarande har stor roll då deras dialog system är iprincip likadant som i mass effect/KOTOR (you know the drill) så lär detta inte bli annat än bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar