Oslo Terrorbombat

Medlem
Oslo Terrorbombat

Se: http://www.youtube.com/watch?v=1E07Bu9pdgM&feature=player_emb...

Det finns inga ord.

Sen hör jag nu på TV:n att någon klädde ut sig som en polis på ett sommarkollo och dödade 10 ungomar....Sjukt

Medlem

Mina tankar går åt Norrmännen. Norge är ett underbart land, jobbade där under nästan ett års tid. Norrmännen har all min sympati.

Jag undrar vad för grupp som låg bakom, enligt NRK så hade Polismannen "nordiskt utseende" så någon Islamist-attack tror jag inte det var. Vilket annars skulle vara det första man trodde.

Medlem

Jag tyckte att jag hörde TV:reportern sa att al quaida hade tagit på sig skulden, men efteråt "ändrat" sig.

Inaktiv

Jag hoppas mest att det inte är muslimer som begått den här skändliga handlingen.

Medlem

Man vill nog gärna ta "äran" för såna här avskyvärda saker. Vi kommer snart få veta vem eller vilka patetiska människor som ligger bakom.

Medlem

Läskig film. Jag vägrar tro att det är Oslo. Samtidigt vet jag att det är det... Så många gånger som jag passerat den gatan...

Medlem
Skrivet av Fargo:

Läskig film. Jag vägrar tro att det är Oslo. Samtidigt vet jag att det är det... Så många gånger som jag passerat den gatan...

Så sant.

Medlem

Nu har en grupp kallad Ansar al-Jihad al-alami tagit på sig attacken. Men det är fortfarande osäkert om det stämmer.
Många verkar vilja ta "äran" för attacken.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Nu har en grupp kallad Ansar al-Jihad al-alami tagit på sig attacken. Men det är fortfarande osäkert om det stämmer.
Många verkar vilja ta "äran" för attacken.

Ära?

Det är fan sjukt.... Döda alla som vill ha äran för sådana här saker.

Medlem

snart är det väl Danmark eller Finland som får en bomb i sin huvudstad

Medlem

Vi måste höja säkerheten här i Norden. Tydligen så gillar någon/några inte vårt fritänkande vi har här uppe...

Jag lider med norrmännen, har många vänner därifrån =(

Medlem

Vill dock poängtera att jag endast följer nyheter från global media och twitterflöden. Det mesta är spekulationer just nu.

@Cyberzaikoo Danmark har redan varit nära nyligen. Ett par svenska medborgare som varit på terror-läger i mellanöstern försökte utföra en massaker på Jyllandsposten med automatvapen. Det stoppades dock i tid.

Medlem
Medlem

Säkerheten?, med vilka då om jag får fråga, Polisen vågar inte, militären finns knappt kvar, civilförsvaret tittar hellre på tv och säkerhetspolisen ja alla talar om dem men ingen har sett dem.

Terrorn har slutligen hittat till norden, och det är säkerligen inte sista gången heller.

Bäst att krupa ned i bunkeret for 2012vet är nera


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/drfront/2011-07/22/11-a0b28f...
Otäck bild från massakern från sommarlägret på ön.

Medlem

http://www.boingboing.net/2011/07/22/oslo-bombing-big-pho.htm...
Massa bilder från attacken. Varnas för känsliga, det finns en hel del blod och annat otäckt.

Medlem
Skrivet av Fargo:

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/drfront/2011-07/22/11-a0b28f...
Otäck bild från massakern från sommarlägret på ön.

Bilden fungerar inte?

Det är verkligen synd detta. Undrar om det är några från Norge som gjort det eller om det är någon terroristattack från al quiada eller liknande.

Hoppas Sverige ökar säkerheten nu bara..

Medlem

Den fungerar visst, för mig iaf. Det är iaf en bild av massa kroppar som ligger längst ön där Sossarnas sommarläger utspelade sig.

Det känns som en attack mot norska sossarna. Bomben exploderade nästan brevid statsministern i Norge som är Socialdemokrat, sommarlägret var fylld av socialdemokrater då det var partiet som anordnat lägret.

Höger-extremist kanske?

Medlem
Skrivet av Fargo:

http://www.boingboing.net/2011/07/22/oslo-bombing-big-pho.htm...
Massa bilder från attacken. Varnas för känsliga, det finns en hel del blod och annat otäckt.

O jävlar ja. Måste varit en kraftig bomb med tanke på skadorna.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

alltså vad är det som händer, är det islamister eller en högerextrem norsk som gjort dessa attentant?
det mesta just nu pekar på att det är en norsk person som begått dessa handlingar :S


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag tyckte att jag hörde TV:reportern sa att al quaida hade tagit på sig skulden, men efteråt "ändrat" sig.

Lite sent att ändra sig nu kan man tycka


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Känns som politiskt drivet detta.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

Intressant hur lägligt terrordådet kom med tanken på att Norge aldrig har köpt själva "kriget mot terrorn"-propagandan världen över och att dom alldeles nyligen gått ut med att Norge ska dra sig ur NATO-ledda operationen i Libyen från och med 1:a augusti. Vilket inte alls var omtyckt av vissa instanser.

Dessa ständiga tillfälligheter!


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Nu är det fri jakt på nynazister..
Jävla as!!

Inaktiv

Extremhögern som nästan alltid varit rätt "tam", det är en väldigt konstig upptrappning att gå från ligistdåd/ personligt inriktade attacker till ett fullskaligt terrordåd.
Några utbrytare från någon högerorganisation kanske?


signatur

Allah är stor men jag har större

Ish
Medlem

Andra videon ovanifrån.. Titta för fan inte om du är känslig, jag överdriver inte ens lite.. Detta är INTE en direkt-länk, men mod får väl ta bort om det anses olämpligt.
http://www.liveleak.com/c/2011_Norway_attacks

Beskrivningen på samma video på youtube

"Dead bodies lying everywhere as the victims tried to escape from the gunman but
but got shot from long range.
As the news say he had a automatic gun. Infact he was carrying 2 Sniper rifles 14 grenades (4 used) and 2 Pistols. Total death to from today is 138 dead."


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Sjukt. 84 döda minst och killen riskerar 21 års fängelse....

Medlem

Jag tycker personligen att 21 års fängelse är som att spotta alla drabbade i ansikte. Han borde f*n sitta livet ut i en liten betongcell och aldrig mer se solljus. Det är vid tillfällen som de här som det blir tydligt att våra rättssystem kanske är lite lama. 21 års fängelse för sprängning i Oslo och 84+ ungdomar skjutna, utklädd till polisman? Nej, det är inte tillräckligt imho.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

4 Mån per person han dödat...Okej?
*Edit

Förskingrar man lite pengar får man väl ungefär samma straff eller? Helt sjukt tänk på alla som e drabbade.

Skriv svar