Mängder med läckt Battlefield 3-gameplay

Inaktiv

Har bara tittat på en video (nr 4 uppifrån) men jag kan inte påstå att jag tycker det är någon kopia av BC2 direkt. Visst, en del saker känner man igen men det ser ut som att de omarbetat en hel del saker också.
Jag är helt övertygad om att BF3 kommer bli ett episkt lir som dessutom kommer ge MW3 ordentligt på tafsen i allt utom de första månadernas försäljningssiffror.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Har bara tittat på en video (nr 4 uppifrån) men jag kan inte påstå att jag tycker det är någon kopia av BC2 direkt. Visst, en del saker känner man igen men det ser ut som att de omarbetat en hel del saker också.
Jag är helt övertygad om att BF3 kommer bli ett episkt lir som dessutom kommer ge MW3 ordentligt på tafsen i allt utom de första månadernas försäljningssiffror.

Hoppas du har rätt, personligen så har jag längtat som fan på en riktig uppföljare till BF2, hoppas att det verkligen inte känns som BC2, men det ser ut som det, hoppas inte, kan bara hålla tummarna. Uppgraderade med en ny burk just pga kommande BF3.

Medlem

Efter tre dagars arbete och en inkommande lön (ny dator för just BF3), så ligger det också en BF3 alpha invite i e-brevlådan. *nöjd*


signatur

Nä men, annars då?

Inaktiv
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av riktigninja:

ser på den sista filmen att multiplayer kommer suga, och bli infekterat av dolphin divers som i cod.. att man kan slänga sig på marken inom en mikrosekund, och skjuta den andra,innan hans skärm uppdaterats ens..

Menar du på alvar att detta är ett problem i COD!?!? Har aldrig möt någon som missbrukat detta till den grad att det ha varit störande.

jo, när man skjuter ngn som ser ut att stå up ..fast dom redan ligger

Inaktiv

och måste man ha 3 grafikkort om man har en skärm som är 1920*1280? och vill köra med inställningarna på high

Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av Mjauv:

Har bara tittat på en video (nr 4 uppifrån) men jag kan inte påstå att jag tycker det är någon kopia av BC2 direkt. Visst, en del saker känner man igen men det ser ut som att de omarbetat en hel del saker också.
Jag är helt övertygad om att BF3 kommer bli ett episkt lir som dessutom kommer ge MW3 ordentligt på tafsen i allt utom de första månadernas försäljningssiffror.

Hoppas du har rätt, personligen så har jag längtat som fan på en riktig uppföljare till BF2, hoppas att det verkligen inte känns som BC2, men det ser ut som det, hoppas inte, kan bara hålla tummarna. Uppgraderade med en ny burk just pga kommande BF3.

Kan inte säga att det påminner så mycket om BC2 heller. Det här känns mer mognare och allvarligt. Tycker det påminner mer om MOH i HUD:en. Får inga BC2 vibbar av det här iaf.

Medlem

Fast vissa banor som i Bad Company tex. såg väldigt bra ut, särskilt dom där sandiga banorna. Men både Crysis2 och denna banan som visas här på Battlefield 3 visar att det faktiskt inte ser så snyggt ut. Jag kan förstå att det funkar bättre på sandbanor eller något annat liknande. Jag är inte så stort fan av stads banor, tycker inte dom ser så fina ut i verkligheten heller :). Fokusera mer på djungel, sand och snö tycker jag. Mer tropiskt!

Inaktiv
Skrivet av Improved:
Skrivet av Mjauv:

Har bara tittat på en video (nr 4 uppifrån) men jag kan inte påstå att jag tycker det är någon kopia av BC2 direkt. Visst, en del saker känner man igen men det ser ut som att de omarbetat en hel del saker också.
Jag är helt övertygad om att BF3 kommer bli ett episkt lir som dessutom kommer ge MW3 ordentligt på tafsen i allt utom de första månadernas försäljningssiffror.

Hoppas du har rätt, personligen så har jag längtat som fan på en riktig uppföljare till BF2, hoppas att det verkligen inte känns som BC2, men det ser ut som det, hoppas inte, kan bara hålla tummarna. Uppgraderade med en ny burk just pga kommande BF3.

grafiskt är det likt BC2 men det ser jag bara som positivt. Det tycks ju dock vara tweakat gameplay-mässigt med snabbare och smidigare rörelser så det kommer nog bli ett toppen-lir ska du se.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Frux:

Ok då är det inte bara jag som stör mig på färgerna. De har tintat färgskalan på tok för mycket och det ser färglöst och utfrätt ut, något som jag stör mig på i BC2. Förutom då och då när jag ibland glömmer bort de felaktiga färgerna i stridens hetta.

Meningen är ju att det ska ge inlevelse med en viss färgton, något som är väldigt vanligt på film. Men det måste göras subtilt och smart, annars ser det bara konstigt ut. Överdriver man som det görs här så ser det bara ut som en TV där någon dragit ner färgen till 20% och maxat kontrasten.

Det är inget vidare stort problem att lägga energi att störa sig på dock. Tycker man att kontrasten, gamma eller brightness är för högt ställt så är det väl bara att minska på sagda inställningar.

Om det nu är likadant som i BC2 så går det inte att korrigera särskilt effektivt med egna inställningar nej, eftersom färger och kontrast är så överdrivet tillskruvade i grunden. Jag har provat.

Antar att detta "problemet" är som med bra eller dåligt ljud i spel. En del hör ingen skillnad eller bryr sig helt enkelt inte så mycket. För andra förstör det en del av upplevelsen. De overkliga och utfrätta färgerna stör mig rätt mycket helt enkelt.

Tja, jag såg inga problem med BC2 och jag har glasögon, testa en optiker så kanske det fixar sig för dig med.

Inaktiv

Var riktigt taggad på BF 3 och Ja, jag vet att det är Alpha. Men fortfarande tappar jag suget för varje video som kommer. För varje video som visar att mina förhoppningar inte fylls upp. För varje video som visar att detta är mer likt BC2/COD(?!) och inte Arma3(?).

Ja, alla kiddies vill ha flashande grejer och action hela tiden. Det är inte vad BF was about. Man kunde vara utan strid ett tag men i dessa videos kände jag bara pang pang och inget samarbete alls. Jag ville verkligen att de skulle satsa på detta men visste att det antagligen inte skulle bli så.

*edit* där kom alfa inviten, återkommer med vad jag tycker

Inaktiv
Skrivet av Lowblowz:

Var riktigt taggad på BF 3 och Ja, jag vet att det är Alpha. Men fortfarande tappar jag suget för varje video som kommer. För varje video som visar att mina förhoppningar inte fylls upp. För varje video som visar att detta är mer likt BC2/COD(?!) och inte Arma3(?).

Ja, alla kiddies vill ha flashande grejer och action hela tiden. Det är inte vad BF was about. Man kunde vara utan strid ett tag men i dessa videos kände jag bara pang pang och inget samarbete alls. Jag ville verkligen att de skulle satsa på detta men visste att det antagligen inte skulle bli så.

*edit* där kom alfa inviten, återkommer med vad jag tycker

Döm inte ut serien pga. en trailer. Det är inte speciellt lätt att visa på fungerande samarbete i en tidig gameplay-trailer.
för övrigt skulle jag vilja hävda att Arma 3 och BF-serien ligger vääääääääldigt långt ifrån varandra.

Medlem
Skrivet av Lowblowz:

Var riktigt taggad på BF 3 och Ja, jag vet att det är Alpha. Men fortfarande tappar jag suget för varje video som kommer. För varje video som visar att mina förhoppningar inte fylls upp. För varje video som visar att detta är mer likt BC2/COD(?!) och inte Arma3(?).

Ja, alla kiddies vill ha flashande grejer och action hela tiden. Det är inte vad BF was about. Man kunde vara utan strid ett tag men i dessa videos kände jag bara pang pang och inget samarbete alls. Jag ville verkligen att de skulle satsa på detta men visste att det antagligen inte skulle bli så.

*edit* där kom alfa inviten, återkommer med vad jag tycker

Fast samtidigt kan man inte skylla på spelet för att det inte är mycket samarbete. Visst, man vinner lättare och det är roligare, men det är ju spelarna själva som väljer hur dom ska spela och inte spelet i sig. Så har det varit i alla BF spel sedan 1942. Serien har alltid fokuserat på samarbete, men nästan alla väljer ändå att springa iväg själv och det är inget man kan klaga på spelet för.

Medlem

Någon mer en jag som tyckte att allt blev läskigt efter första filmen, 2:58 ?

Medlem

Snälla, innan ni yttrar er så kan ni inte på något sett SE om det liknar BC2. Testa det, sen kan ni skriva vad fan ni vill.

Sen fattar jag inte riktigt vad som är så dåligt om det liknar BC2 till viss del, för dom har ju som sagt tagit det bästa från BF2 och BC2, som dom faktiskt lärt sig genom åren och pressat in det till ETT spel.

Det enda som var dåligt med BC2 var att det var en konsolport och nätkoden var riktigt dålig. Jag har alphan och jag kan redan nu säga att detta inte känns som en konsolport och det är verkligen inte dålig nätkod. Det är liksom den som sätter in flest skott först i motståndaren får killen. Alla skott reggas vad jag har sett. Det enda som behöver fixas är granaterna, men det är ju trots allt en alpha.

Medlem

DETTA SPELET KOMMER ATT BLI AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

JAG TYCKER AT DET SER SKITNICE UT KOMMER LÄTT KÖPA DET MEN EN SAK JAG ÄR LITE OROLIG FÖR ÄR ATT DET KANSKE KOMMER ATT BLI SLADDRIGT DET HOPPAS JAG VERKERLIGEN INTE MEN MAN VET JU ALDRIG

Medlem

Jag tycker att Battlefield 3 prestandan är dålig för när han skuter på ett hus spränger bort en del av byggnaden då börjar det hacka som fan sedan kan man inte ta söder allt video 2 sedan ska han hoppa över ett staket då blir det något jävla lagg så gubben inte vill komma över

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av riktigninja:

ser på den sista filmen att multiplayer kommer suga, och bli infekterat av dolphin divers som i cod.. att man kan slänga sig på marken inom en mikrosekund, och skjuta den andra,innan hans skärm uppdaterats ens..

Menar du på alvar att detta är ett problem i COD!?!? Har aldrig möt någon som missbrukat detta till den grad att det ha varit störande.

Det är inget problem över huvudtaget. När man kör dolphindive så kan man inte skjuta förrän man landat. Alltså hinner man lätt skjuta ihjäl personen i fråga OM man då kan med att dra ner siktet en smula men vissa människor har väldigt svårt för detta och börjar whinea.

Det är likadant med "bunnyjumping". Man möter någon runt ett hörn, hoppar upp i luften samtidigt som man börjar skjuta, folk klarar inte av detta och påstår att man bunnyjumpar, helt sanslöst. Den nya generationen vet inte ens vad bunnyjumping är för nåt. Det är ju bara att sikta lite högre när andra hoppar. Hoppa är liksom en del av spelet? Ett vanligt hopp rakt upp?? När du hoppat så blir du dessutom mycket långsammare nån sekund så du kan inte hoppa flera ggr för då är du död rätt fort.

MEN jag håller ändå med Riktigninja, när folk i videon lägger sig ner går det blixtsnabbt, inte med nån fördröjning som i Black OPS, det går lite väl fort. Detta hoppas jag de ändrar på till riktiga versionen kommer ut.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Sweet...där låg den efterlängtade Alpha inbjudan i mail-boxen!

Det första man ser i mailet och det står klart och tydligt. Att det kommer förekomma massa lagg och avstängda servrar då de även testar prestandan på dem.

Nu ska det testas!!!

Medlem

Videon som försökte visa destruction var ju ganska patetisk... den förstörelse som fanns påverkar bara exakt de byggnader som man kan var ai, de andra går inte ens fönsterrutorna sönder... nja hade ju hoppats på lite mer :/


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Videon som försökte visa destruction var ju ganska patetisk... den förstörelse som fanns påverkar bara exakt de byggnader som man kan var ai, de andra går inte ens fönsterrutorna sönder... nja hade ju hoppats på lite mer :/

Det såg faktiskt ut som mindre förstörelse och mera stelt än Bad Company 2. Alpha eller inte, förvänta er int eett helt nytt spel än vad ni ser här.

Medlem
Skrivet av FUtech:

Sweet...där låg den efterlängtade Alpha inbjudan i mail-boxen!

Det första man ser i mailet och det står klart och tydligt. Att det kommer förekomma massa lagg och avstängda servrar då de även testar prestandan på dem.

Nu ska det testas!!!

Jag vill också!

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av FUtech:

Sweet...där låg den efterlängtade Alpha inbjudan i mail-boxen!

Det första man ser i mailet och det står klart och tydligt. Att det kommer förekomma massa lagg och avstängda servrar då de även testar prestandan på dem.

Nu ska det testas!!!

Jag vill också!

+1

Medlem

Vad många grin-ollar det finns här
Jag spelade Bc2 ganska mycket och tycker inte detta riktigt ser exakt likadant ut..
Det jag själv stör mig på är den plantade bombens Ljud. Exakt som bc2 och ett riktigt uselt ljud.
Sedan så låter spelarna typ som i bc2 vilket är usch när det ska vara ett helt annat spel..

Någon klagde på att färgerna var extrema. kör på 1920x1080 HD och säg att dom är lika dåliga där som på en youtube film.. du kan antagligen ändra ljusets styrka i spelet när det är släppt..
Gå ut i en solig sommardag och kolla på det gröna gräset och alla färgerna runt om kring. Shit det är över extremt.. OVERKLIGT!

BF3 är fortfarande inte i closed beta där dom tar in mycket feedback utav spelarna och mycket kan ändras ingame. etc interface och sånt.. skulle älska om de bytte ut c4 tickandet mot något som låter behagligt i stället för iriterande

Medlem

Men...

Jag skulle ju få en alpha-invite... vad hände med den? Han från DICE sa ju att jag skulle få en..


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Tja, även om gameplay gått åt CoD-hållet och moddar skrotats kanske det fortfarande finns nog mycket kvar för att det ska vara kul att spela, om inte annat kan man njuta av grafiken medan man och närmsta pansarfordon står bakom en sten och regenererar HP

Medlem

dom borde ha med Corroded - Battlefield Play4Free ävn omden handlar om Play4free

Medlem
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Jag tycker att Battlefield 3 prestandan är dålig för när han skuter på ett hus spränger bort en del av byggnaden då börjar det hacka som fan sedan kan man inte ta söder allt video 2 sedan ska han hoppa över ett staket då blir det något jävla lagg så gubben inte vill komma över

spelet är inte helt klart änn så jag tror dom kommer att ficksa det om inte så skulle det suga men jag kommer ändå att spela det så sluta bitcha

Medlem
Skrivet av lolbanan:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Jag tycker att Battlefield 3 prestandan är dålig för när han skuter på ett hus spränger bort en del av byggnaden då börjar det hacka som fan sedan kan man inte ta söder allt video 2 sedan ska han hoppa över ett staket då blir det något jävla lagg så gubben inte vill komma över

spelet är inte helt klart änn så jag tror dom kommer att ficksa det om inte så skulle det suga men jag kommer ändå att spela det så sluta bitcha

Man skapar först ett spel sen när det är speldugligt fixar man buggar och sånt så det flyter..
inget företag kan skapa ett felfritt spel innan det är släppt. det finns alltid buggar och dåliga saker i början

Medlem
Skrivet av UOme:

E de egentligen så bra av FZ att lägga upp dessa som nyheter om de vill fortsätta sin goda relation med DICE?
Inte för jag klagar, men tror inte Dice blir så lyckliga av detta å de som läckt det har de ju namn på så de lär bli bannade så långt det går och säkert stämde med.
Ser för övrigt grymt najs ut Rädd min dator inte klarar det dock å har inte råd att köpa nytt

Men det leder till diskussioner och av diskussioner får man slutsatser om vad man vill få bort och vad som skall läggas till, så det kanske finns en möjlighet att DICE sitter och läser igenom våra kommentarer och ändrar något vi inte gillar
Lång slutsats men ändå

Also. Någon mer än jag som tror att det kommer hamna lite smygreklam på dom där reklamrullgrejjerna som det var på "Highway tampa" "Intel Core 2 Extreme inside - More frag No lag." :)? Dock var det ingen smygreklam men ni fattar grejen.

Skriv svar