Ni som har kommit in i BF3 Alfan

Inaktiv
Ni som har kommit in i BF3 Alfan

Försök förmedla er absolut första tanke när ni börjar spela.
Nyfiken!

Min är Medal of honor?

Inaktiv

Då denna tråd bryter mot NDA kanske denna tråd ska tas ner?

Medlem

Nej fo realz? Känns det som moh?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Ish
Medlem

Jag kan inte förstå hur folk kan bli uppspelta över en alfa-version? Allt som händer är att folk som inte vet varför man har alfa och betatester klagar på vad mycket spelet suger, å sen sprider sin dynga till åsikt. Eftersom detta är ett Dice/EA spel så kommer troligen ganska lite av spelet att funka som de tänkt sig och alla kommer whina om ett eller annat de första 2-3 månaderna. Eller har jag fel? Brukar det inte bli så?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag kan inte förstå hur folk kan bli uppspelta över en alfa-version? Allt som händer är att folk som inte vet varför man har alfa och betatester klagar på vad mycket spelet suger, å sen sprider sin dynga till åsikt. Eftersom detta är ett Dice/EA spel så kommer troligen ganska lite av spelet att funka som de tänkt sig och alla kommer whina om ett eller annat de första 2-3 månaderna. Eller har jag fel? Brukar det inte bli så?

Hmm att saker inte funkar det är tänkt i Alfa o beta tester är ju självklart, och visst folk dömmer lite för hårt när dem testar spelets alfa/beta.
Men själva (vad ska man kalla det "Hjärtat/Själen" av spelet kmr vara det samma, det är ju inte direkt så att det blir ett helt annat spel efter betan. Så de folk tycker spelet suger, för att det är tråkigt, visst ok, men desom tycker det suger drf att det är obalanseat/buggit kan hålla käft.


signatur

Rwa?

Medlem

Håller mig någorlunda till NDA och säger intensivt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Bra, kommer blir bättre hoppas jag!

Medlem

Hur får man en alfa invite? Måste ha missat det totalt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En sak slog mej, är den gamla klassiska battlefield låten med?

Medlem

Gaah brorsan fick en invite. Utan att ha gjort något speciellt ens.
Invite verkar bara slumpas ut till folk som har EA Konton. Kan iaf hoppas att de limiterat sig till folk som spelar BF spelen och inte ger en invite till barn som spelar Harry Potter Då lär de få höra skit genom press som vanligt:

Försvarsmakten rekryterar barnsoldater genom DICE storsatsning Battlefield 3. Nyligen fick 10 åriga Jenny en invite att spela krigsspel istället för Harry Potter. (skulle kunnat vara en typisk Aftonbladet rubrik )

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Försvarsmakten rekryterar barnsoldater genom DICE storsatsning Battlefield 3. Nyligen fick 10 åriga Jenny en invite att spela krigsspel istället för Harry Potter. (skulle kunnat vara en typisk Aftonbladet rubrik )

Haha det skulle inte förvåna mig!


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Inaktiv

DICE måste blivit arga när jag sa att de va som moh. Spelet vill inte connecta ! Satans skiet.

Medlem

Jag tycker det känns som MoH, fast utan all bullshit som gjorde MoH dåligt. Man är även väldigt smidig, nästan i still med CoD (vilket många die hard BF-fans tycker är synd). Jag gillar det.

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag kan inte förstå hur folk kan bli uppspelta över en alfa-version? Allt som händer är att folk som inte vet varför man har alfa och betatester klagar på vad mycket spelet suger, å sen sprider sin dynga till åsikt. Eftersom detta är ett Dice/EA spel så kommer troligen ganska lite av spelet att funka som de tänkt sig och alla kommer whina om ett eller annat de första 2-3 månaderna. Eller har jag fel? Brukar det inte bli så?

Min personliga erfarenhet av demon, alfa/beta tester och öppna betatester är att kärnan i spelet alltid är detsamma. M.a.o. gillar man inte alfa/beta testet så kommer man inte gilla slutprodukten.

Självklart är det mycket som tillkommer innan spelet släpps, inte minst finslipning och buggfixar, men själva känslan i spelet som sig förblir densamma och jag tror definitivt att man kan bilda sig en ordentlig uppfattning om spelet baserat på en tidig testversion.

Men, man ska inte döma ut det helt innan slutresultatet är visat, och man får verkligen inte haka upp sig på buggar och tekniska problem, det är precis sånt som testerna är till för att hitta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ish
Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ish:

Jag kan inte förstå hur folk kan bli uppspelta över en alfa-version? Allt som händer är att folk som inte vet varför man har alfa och betatester klagar på vad mycket spelet suger, å sen sprider sin dynga till åsikt. Eftersom detta är ett Dice/EA spel så kommer troligen ganska lite av spelet att funka som de tänkt sig och alla kommer whina om ett eller annat de första 2-3 månaderna. Eller har jag fel? Brukar det inte bli så?

Min personliga erfarenhet av demon, alfa/beta tester och öppna betatester är att kärnan i spelet alltid är detsamma. M.a.o. gillar man inte alfa/beta testet så kommer man inte gilla slutprodukten.

Självklart är det mycket som tillkommer innan spelet släpps, inte minst finslipning och buggfixar, men själva känslan i spelet som sig förblir densamma och jag tror definitivt att man kan bilda sig en ordentlig uppfattning om spelet baserat på en tidig testversion.

Men, man ska inte döma ut det helt innan slutresultatet är visat, och man får verkligen inte haka upp sig på buggar och tekniska problem, det är precis sånt som testerna är till för att hitta.

Min poäng var mer att folk förvänta sig kunna "spela spelet". Inte hjälpa med att hitta buggar, vilket är syftet med en alpha/beta. Dice spel brukar ha sina problem till en början, och de verkar aldrig lära sig, så en alpha version triggar inga begär. Men jag kommer definitivt att skaffa det, inge snack om det


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

På tal om något annat, jag har inte sett och läst allt som släppts om alfan som är ute nu men lite av det jag sett i filmklipp gör mig lite orolig. Undrar om någon kan bekräfta (fast det får ni väl inte egentligen).

Först och främst verkar det som om man kan desarmera en bomb bara genom att stå bredvid den...Stämmer det?

Sen verkar spelet vara ett poängregn utan dess like...Poängen strömmar in i mängder, +10 för att squadmates spawnar på dig???

Också verkar ju kniven kunna bli ett sjukt störande moment, verkar vara väldigt enkelt att ta sig fram och kniva ihjäl folk...Är det för att folk slamsar och inte kan banorna eller är det i stil med MWspelen, dvs näst intill omöjligt att skydda sin rygg och sätta upp ett täckande försvar?

edit: Och instämmer Ish, kommer köpa spelet hursomhelst. Kommer även köpa MW3 för singleplayer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spelat en stund nu....
Sjuuuuuuukt spännande å vilken action.... Gott att man kan krypa igen.. Kulor viner, murar smular sönder sig ovanför ens huvud... Hell Yeah... Kommer bli kul regn på allvar när det släpps...


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem
Skrivet av Soulless:

Först och främst verkar det som om man kan desarmera en bomb bara genom att stå bredvid den...Stämmer det?

Stämmer inte. Man håller inne E som BFBC2.

Citat:

Sen verkar spelet vara ett poängregn utan dess like...Poängen strömmar in i mängder, +10 för att squadmates spawnar på dig???

Det är för att uppmuntra till att inte springa runt och dö som squad leader, utan istället hålla koll lite mer. Det är väl för att folk ska få något för att vara squad leader.

Citat:

Också verkar ju kniven kunna bli ett sjukt störande moment, verkar vara väldigt enkelt att ta sig fram och kniva ihjäl folk...Är det för att folk slamsar och inte kan banorna eller är det i stil med MWspelen, dvs näst intill omöjligt att skydda sin rygg och sätta upp ett täckande försvar?

Varför verkar kniven störande? Det du skriver låter snarare som att det skulel vara för lätt att flanka och det kan det faktiskt vara ibland. Men jag tror mest det beror på att folk inte kan banan och inte vet vilka väger som man bör hålla koll på.

Medlem
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av Soulless:

Först och främst verkar det som om man kan desarmera en bomb bara genom att stå bredvid den...Stämmer det?

Stämmer inte. Man håller inne E som BFBC2.

Citat:

Sen verkar spelet vara ett poängregn utan dess like...Poängen strömmar in i mängder, +10 för att squadmates spawnar på dig???

Det är för att uppmuntra till att inte springa runt och dö som squad leader, utan istället hålla koll lite mer. Det är väl för att folk ska få något för att vara squad leader.

Citat:

Också verkar ju kniven kunna bli ett sjukt störande moment, verkar vara väldigt enkelt att ta sig fram och kniva ihjäl folk...Är det för att folk slamsar och inte kan banorna eller är det i stil med MWspelen, dvs näst intill omöjligt att skydda sin rygg och sätta upp ett täckande försvar?

Varför verkar kniven störande? Det du skriver låter snarare som att det skulel vara för lätt att flanka och det kan det faktiskt vara ibland. Men jag tror mest det beror på att folk inte kan banan och inte vet vilka väger som man bör hålla koll på.

Det jag menar är att bara du står där och håller inne en knapp så kan du endå titta omkring med vapnet uppe samtidigt som du armerar/desarmerar en bomb....Känns ju rätt oseriöst i min mening, borde vara en animation och den som armerar/desarmerar borde vara fixerad på det han/hon håller på med. Kanske är i alfan bara men troligen blir det likadant i färdiga spelet också vilket känns väldigt hastigt och oseriöst.

Poängen är väl inte så mycket ett problem men personligen föredrar jag ett sparsamt utdelande av poäng, åtminståne för extra bragder...

Om det är så lätt att kniva någon, och kommer ske så ofta som det gör i filmerna som nu finns ute så kommer det bli ett oerhört irriterande moment och något jag hoppas kommer gå att stänga av i framtiden. Visst är det en kul grej OM det är svårt och riskabelt som tusan, något man sällan får chansen till och som inte alltid lyckas. Men det kan mycket väl vara så att folk helt enkelt inte kan banorna och inte vet vilka hörn och vägar man måste täcka för att hålla ryggen fri.

Men jag är en knivmotståndare i alla typer av någorlunda realistiska shooters. Visst, en soldat är beväpnad med kniv men den har inte en aktiv del i en modern konflikt, knappt ens som "sista utvägen" och personligen tycker jag det förstör känslan i ett spel (sålänge det försöker vara någorlunda realistiskt som sagt).


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

I BC2 betan var det riktigt enkelt att döda folk med kniv. Sedan hade de ändrat det så man inte kunde att one-stab döda någon (eller så har jag bara blivit riktigt usel men kniven).
Vad jag läste här på FZ (kommentar tror jag det var ifrån) så skulle det vara 3 versioner av knife-kills?
En som kräver två quick slash hugg med typ en snabbknapp. En annan då man valt fram kniven som vapen och som ger dig en vanlig dogtag och sedan den där "super" varianten som gör den där animationen och ger personen special dogtags.
Just den varianten tycker jag att man ska kunna strida tillbaka personen och kniva honom istället och ta hans dogtag. För att göra det lite svårare och intressantare helt enkelt. Typ en pumpa på quickstab knappen för att övermanna din anfallare eller nått.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av Soulless:

Först och främst verkar det som om man kan desarmera en bomb bara genom att stå bredvid den...Stämmer det?

Stämmer inte. Man håller inne E som BFBC2.

Citat:

Sen verkar spelet vara ett poängregn utan dess like...Poängen strömmar in i mängder, +10 för att squadmates spawnar på dig???

Det är för att uppmuntra till att inte springa runt och dö som squad leader, utan istället hålla koll lite mer. Det är väl för att folk ska få något för att vara squad leader.

Citat:

Också verkar ju kniven kunna bli ett sjukt störande moment, verkar vara väldigt enkelt att ta sig fram och kniva ihjäl folk...Är det för att folk slamsar och inte kan banorna eller är det i stil med MWspelen, dvs näst intill omöjligt att skydda sin rygg och sätta upp ett täckande försvar?

Varför verkar kniven störande? Det du skriver låter snarare som att det skulel vara för lätt att flanka och det kan det faktiskt vara ibland. Men jag tror mest det beror på att folk inte kan banan och inte vet vilka väger som man bör hålla koll på.

Det jag menar är att bara du står där och håller inne en knapp så kan du endå titta omkring med vapnet uppe samtidigt som du armerar/desarmerar en bomb....Känns ju rätt oseriöst i min mening, borde vara en animation och den som armerar/desarmerar borde vara fixerad på det han/hon håller på med. Kanske är i alfan bara men troligen blir det likadant i färdiga spelet också vilket känns väldigt hastigt och oseriöst.

Poängen är väl inte så mycket ett problem men personligen föredrar jag ett sparsamt utdelande av poäng, åtminståne för extra bragder...

Om det är så lätt att kniva någon, och kommer ske så ofta som det gör i filmerna som nu finns ute så kommer det bli ett oerhört irriterande moment och något jag hoppas kommer gå att stänga av i framtiden. Visst är det en kul grej OM det är svårt och riskabelt som tusan, något man sällan får chansen till och som inte alltid lyckas. Men det kan mycket väl vara så att folk helt enkelt inte kan banorna och inte vet vilka hörn och vägar man måste täcka för att hålla ryggen fri.

Men jag är en knivmotståndare i alla typer av någorlunda realistiska shooters. Visst, en soldat är beväpnad med kniv men den har inte en aktiv del i en modern konflikt, knappt ens som "sista utvägen" och personligen tycker jag det förstör känslan i ett spel (sålänge det försöker vara någorlunda realistiskt som sagt).

Man håller inne E och med tanke på hur mycket som händer, hur illa placerad lådan är och att 32 pers springer till samma ställe, så tycker jag att det är rättvist att man kan kolal runt och skjuta samtidigt. Gameplay före realism.

Man får 100 poäng för en kill, extra mycket för double kills, över 200 poäng för att förstöra objectives. Jag tror 10 poäng för "squad spawn on you", "suppression kill assist" och "spot assist" är lagom.

Jag har knivat tre gånger. Två av de gångerna har jag dött och en annan gång kom jag undan med 10HP och dog kort efter det. Kniven ÄR riskabel, du står helt blottat.
Och varför skulle det vara ett irriterande moment? Det kan bara hända om en fiende står precis bakom dig i en halvsekund, så egentligen är den helt onödig. I alla lägen där kniven kan användas är det bättre att skjuta egentligen och det är väl inget irriterande eller orättvist att bli skjuten i ett multiplayer FPS?

Som någon utvecklare tweetade så sent som igår:
"Who says we're aiming for realism? We aim for fun, if real is fun we do that."
Kniven är inte realistisk, nej. Väldigt sällan i riktiga krig, tar någon fram sin kniv. Men detta är ett spel som ska vara roligt, och tro mig - Det är kul att kniva.
Dessutom får man fiendens dog tag (som man själv kan customiza), en smått obehaglig animation plus själva förnedelsefaktorn.

Skrivet av Fuidama:

I BC2 betan var det riktigt enkelt att döda folk med kniv. Sedan hade de ändrat det så man inte kunde att one-stab döda någon (eller så har jag bara blivit riktigt usel men kniven).
Vad jag läste här på FZ (kommentar tror jag det var ifrån) så skulle det vara 3 versioner av knife-kills?
En som kräver två quick slash hugg med typ en snabbknapp. En annan då man valt fram kniven som vapen och som ger dig en vanlig dogtag och sedan den där "super" varianten som gör den där animationen och ger personen special dogtags.
Just den varianten tycker jag att man ska kunna strida tillbaka personen och kniva honom istället och ta hans dogtag. För att göra det lite svårare och intressantare helt enkelt. Typ en pumpa på quickstab knappen för att övermanna din anfallare eller nått.

I BC2 var hitboxen bara väldig buggig, den skulle döda på ett hugg egentligen.

Det finns två olika knivattacker.
En som kräver två svingar och en stealth-attack som händer från sidan eller bakifrån.
Jag tror utvecklarna har sagt att man KAN blocka knivattacker, inte säker på hur det funkar dock. Har försökt trycka på F när jag blivit knivad, men det har inte funkat.

Medlem
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av Soulless:

Först och främst verkar det som om man kan desarmera en bomb bara genom att stå bredvid den...Stämmer det?

Stämmer inte. Man håller inne E som BFBC2.

Citat:

Sen verkar spelet vara ett poängregn utan dess like...Poängen strömmar in i mängder, +10 för att squadmates spawnar på dig???

Det är för att uppmuntra till att inte springa runt och dö som squad leader, utan istället hålla koll lite mer. Det är väl för att folk ska få något för att vara squad leader.

Citat:

Också verkar ju kniven kunna bli ett sjukt störande moment, verkar vara väldigt enkelt att ta sig fram och kniva ihjäl folk...Är det för att folk slamsar och inte kan banorna eller är det i stil med MWspelen, dvs näst intill omöjligt att skydda sin rygg och sätta upp ett täckande försvar?

Varför verkar kniven störande? Det du skriver låter snarare som att det skulel vara för lätt att flanka och det kan det faktiskt vara ibland. Men jag tror mest det beror på att folk inte kan banan och inte vet vilka väger som man bör hålla koll på.

Det jag menar är att bara du står där och håller inne en knapp så kan du endå titta omkring med vapnet uppe samtidigt som du armerar/desarmerar en bomb....Känns ju rätt oseriöst i min mening, borde vara en animation och den som armerar/desarmerar borde vara fixerad på det han/hon håller på med. Kanske är i alfan bara men troligen blir det likadant i färdiga spelet också vilket känns väldigt hastigt och oseriöst.

Poängen är väl inte så mycket ett problem men personligen föredrar jag ett sparsamt utdelande av poäng, åtminståne för extra bragder...

Om det är så lätt att kniva någon, och kommer ske så ofta som det gör i filmerna som nu finns ute så kommer det bli ett oerhört irriterande moment och något jag hoppas kommer gå att stänga av i framtiden. Visst är det en kul grej OM det är svårt och riskabelt som tusan, något man sällan får chansen till och som inte alltid lyckas. Men det kan mycket väl vara så att folk helt enkelt inte kan banorna och inte vet vilka hörn och vägar man måste täcka för att hålla ryggen fri.

Men jag är en knivmotståndare i alla typer av någorlunda realistiska shooters. Visst, en soldat är beväpnad med kniv men den har inte en aktiv del i en modern konflikt, knappt ens som "sista utvägen" och personligen tycker jag det förstör känslan i ett spel (sålänge det försöker vara någorlunda realistiskt som sagt).

Man håller inne E och med tanke på hur mycket som händer, hur illa placerad lådan är och att 32 pers springer till samma ställe, så tycker jag att det är rättvist att man kan kolal runt och skjuta samtidigt. Gameplay före realism.

Man får 100 poäng för en kill, extra mycket för double kills, över 200 poäng för att förstöra objectives. Jag tror 10 poäng för "squad spawn on you", "suppression kill assist" och "spot assist" är lagom.

Jag har knivat tre gånger. Två av de gångerna har jag dött och en annan gång kom jag undan med 10HP och dog kort efter det. Kniven ÄR riskabel, du står helt blottat.
Och varför skulle det vara ett irriterande moment? Det kan bara hända om en fiende står precis bakom dig i en halvsekund, så egentligen är den helt onödig. I alla lägen där kniven kan användas är det bättre att skjuta egentligen och det är väl inget irriterande eller orättvist att bli skjuten i ett multiplayer FPS?

Som någon utvecklare tweetade så sent som igår:
"Who says we're aiming for realism? We aim for fun, if real is fun we do that."
Kniven är inte realistisk, nej. Väldigt sällan i riktiga krig, tar någon fram sin kniv. Men detta är ett spel som ska vara roligt, och tro mig - Det är kul att kniva.
Dessutom får man fiendens dog tag (som man själv kan customiza), en smått obehaglig animation plus själva förnedelsefaktorn.

Skrivet av Fuidama:

I BC2 betan var det riktigt enkelt att döda folk med kniv. Sedan hade de ändrat det så man inte kunde att one-stab döda någon (eller så har jag bara blivit riktigt usel men kniven).
Vad jag läste här på FZ (kommentar tror jag det var ifrån) så skulle det vara 3 versioner av knife-kills?
En som kräver två quick slash hugg med typ en snabbknapp. En annan då man valt fram kniven som vapen och som ger dig en vanlig dogtag och sedan den där "super" varianten som gör den där animationen och ger personen special dogtags.
Just den varianten tycker jag att man ska kunna strida tillbaka personen och kniva honom istället och ta hans dogtag. För att göra det lite svårare och intressantare helt enkelt. Typ en pumpa på quickstab knappen för att övermanna din anfallare eller nått.

I BC2 var hitboxen bara väldig buggig, den skulle döda på ett hugg egentligen.

Det finns två olika knivattacker.
En som kräver två svingar och en stealth-attack som händer från sidan eller bakifrån.
Jag tror utvecklarna har sagt att man KAN blocka knivattacker, inte säker på hur det funkar dock. Har försökt trycka på F när jag blivit knivad, men det har inte funkat.

Är väl en smaksak helt enkelt, jag hade föredragit ingen kniv alls men är det som du säger så är filmerna helt enkelt missvisande och det ÄR riskabelt med kniven och då inget problem för mig heller. Hoppas på det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har spelat ett par timmar nu, känslan nere i tunnelbanan när det viner kulor, spårljus och raketer runtomkring en i mörkret är riktigt härlig!

"snabbkniven" jag använde mig av, är väl den där "special" någon pratade om längre upp, tog säkert 2-3 sekunder innan jag ens var nära att sätta den i gubben som sedan sköt ihjäl mig..

Känns även som att fienden tål väldigt mycket, 5-6 skott från m16?

Grafiken ser väldigt illa ut måste jag säga, nog för att det är alpha men va fan det är bara 2 månader kvar? Går det så fort? Känns faktiskt som att de får ligga i väldigt hårt om de ska få klart produkten!

Väldigt suddig/mörk syn, har svårt att se fienden!

Får ingen riktig battlefield känsla, men det är ju en close quarter bana så kanske är därför..
Sen är det väl som med alla andra alphor, buggar hit och dit och ett ständigt kraschande!
Flyter i övrigt på väldigt bra med datorn i sign, nerklockad! Bättre än BC2 på absolut max..

Tror det är väldigt mycket kvar som vi inte fått del av också!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Känns även som att fienden tål väldigt mycket, 5-6 skott från m16?

Kändes så för mig också i början, men tror det är mer att man är så ovan att faktiskt träffa nåt i spelet, efter ett tag kommer man in så märker man att fiender faktiskt dör ganska lätt så länge man faktiskt hinner skjuta iväg skotten innan man själv blir dödad haha


signatur

Suup homie

Medlem

Ingen snäll själ som kan låna ut sitt konto lite?
Så man kan få testa på det lite och få egen uppfattning om det innan alphan är slut?:)
PM isf ^^

Medlem

Att folk sitter och säger att spelat suger och det är för mycket bugar tycker jag är rätt störande! Kom igen det är en ALFA! Vad begär folk idag att spelet ska vara bättre som ALFA än när spelet släpps ? Att allt är fixat att spelet inte har något man kan störa sig på och folk som säger att BF3 är likt MW2 kan ju först spela MW2 och se hur det är för det är inte likt någonstans!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Har spelat i några dagar nu och jag tycker spelet är riktigt bra. Har spelat bc2 väldigt mycket och tycker att detta spelet känns inte alls som bad company 2. Tycker det är gött att stridsvagnarna tål mycket mer nu också. I bc2 så sprängde man en stridsvagn på 2-3 skott. Nu tål dom typ 4-8 pansar skott, berors på var man träffar på den.

Gillar dock inte att dom har 3d spotting kvar. Finns endel som bara kollar runt i buskarna och spammar "q" knappen tills dom får upp något target.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Gaah brorsan fick en invite. Utan att ha gjort något speciellt ens.
Invite verkar bara slumpas ut till folk som har EA Konton. Kan iaf hoppas att de limiterat sig till folk som spelar BF spelen och inte ger en invite till barn som spelar Harry Potter Då lär de få höra skit genom press som vanligt:

Försvarsmakten rekryterar barnsoldater genom DICE storsatsning Battlefield 3. Nyligen fick 10 åriga Jenny en invite att spela krigsspel istället för Harry Potter. (skulle kunnat vara en typisk Aftonbladet rubrik )

Made my day!!!!!!!!!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Medlem

Fyfan vad nice det är nu efter lite patchande, eldstriderna blir ofta epic, mycket utnyttjande av suppresive fire och rycka fram stötvis! Epic!

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Fyfan vad nice det är nu efter lite patchande, eldstriderna blir ofta epic, mycket utnyttjande av suppresive fire och rycka fram stötvis! Epic!

Låter bra.
Känns som man får större användning av eldunderstöd och även den som skjuter slut på all sin ammo får lite poäng.
Hoppas bara folk inte är så fega i BF3 som de jag annars möter i BC2. Att de bara vill stå och ge mig en ammolåda för att få sina points istället för att rycka fram var rätt irriterande.
Är det bara support killen som kunde ge suppresive fire? Teoretiskt borde det ju gå med alla vapen som har skapligt hög firerate men den kanske räknar tiden och avstånden mellan kulorna sm swichar över en persons huvud?
Alltså har de satt någon form av limitering till endast support klassens vapen var det jag undrar över.

12
Skriv svar