Rykte: Resident Evil 6 på Tokyo Game Show?

Robot
Rykte: Resident Evil 6 på Tokyo Game Show?

Bakom stängda dörrar på Comic-Con har en bild dykt upp som verkar peka mot något skräcktastiskt Capcom-tillkännagivande på Tokyo Game Show.

#capcom


Medlem
Rykte: Resident Evil 6 på Tokyo Game Show?

Först! Jag hoppas det blir ett mer skräckspel som dem första.


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

Jag vill ha en flashback till tvåan!

Medlem

Misshandla inte serien mer nu snälla :/


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Kom igen nu ge oss vad vi vill ha!

Medlem

RE2 remake och jag skulle börja gråta av lycka

oh.. RE6, ge oss som dom äldre spelen!

Medlem

Mer som 4:an och mindre som 5:an... Mer skräck, tension, inget påtvingat co-op, tillbaka med zombies och mindre ammo.

4:an är ett av mina favoritspel.

Slår vad om att 6:an kommer se ut så här.

Mer action med påtvingad co-op. Du kan nu röra dig och skjuta samtidigt som i Dead Space. Uppdelat i levels igen. Regenerating health.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Mer som 4:an och mindre som 5:an... Mer skräck, tension, inget påtvingat co-op, tillbaka med zombies och mindre ammo.

4:an är ett av mina favoritspel.

Slår vad om att 6:an kommer se ut så här.

Mer action med påtvingad co-op. Du kan nu röra dig och skjuta samtidigt som i Dead Space. Uppdelat i levels igen. Regenerating health.

Ja, fast de kan blanda in lite Resident evil 2 i det, miljöerna tänkte jag på och mer zombie-liknande fiender

Medlem

Som ett riktigt survival horror tack fast gärna lite nytt.

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det står ju dessutom "More news to come this Tokyo Game Show 2011" över datumet... Är inte det bevis nog?

Medlem

Tja, så länge det inte bli som Res 5 så är jag nöjd.
Mindre ammo, färre vapen, färre fiender men bra AI och mer fiendemodeller, mer "skräck" och mindre "spam av korkade AIs som L4D". Gärna stöd fö co-op men inte tvingat utan frivilligt, mer som i Halo eller Gears.
Slutligen, man ska kunna gå och skjuta samtidigt, att vara "fastlåst" är bara en daterad rest som är irriterande inte cool och inte gör det läskigt, bara störande.
Så länge fienderna är snabbare så ska du få springa, Alan Wake visar att trots springande, dodgande och möjlighet att gå och skjuta samtidigt, och trots bara 5-7 fiender utan missbildade ansikten, kan det vara sjukt läskigt på ett sätt som Res Evil inte varit på länge.

Medlem

Efter 5an och det hyffsat nyannonserade Operation Raccoon City så går det inte att ha ihjäl serien mer, så jag tror 6an lär bygga upp serien...annars ger jag upp och lägger jag ner RE totalt för all framtid...


signatur

Game long and prosper

Medlem

langa tillbaks zombierna! SNÄLLA dat is al i ask!


signatur

Suup homie

Avstängd

Bara det har co-op så blir jag extremt glad :D:D

Medlem

Jag hoppas dom går tillbaka till puzzle skräck a la Resident Evil 1,2,3 osv. Resident Evil 4 var visserligen riktigt kul och gav mig flera timmars spelglädje. Men jag var aldrig någonsin tvungen att stanna upp och tänka till för att ta mig vidare som för mig var ett vanlig inslag i dom klassiska Resident Evil spelen. Och skräcken!? Varken Resident Evil 4 eller 5 gav mig någon hjärtklappning! Medans man i dom gamla sket i brallan så fort man gick igenom ett okänt område/rum. Minns fortfarande min panik när 2 Hunters helt random hoppade igenom 2 fönster i den korridor jag gick ^^, aldrig kubbat så fort till närmsta dörr

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

Jag hoppas dom går tillbaka till puzzle skräck a la Resident Evil 1,2,3 osv. Resident Evil 4 var visserligen riktigt kul och gav mig flera timmars spelglädje. Men jag var aldrig någonsin tvungen att stanna upp och tänka till för att ta mig vidare som för mig var ett vanlig inslag i dom klassiska Resident Evil spelen. Och skräcken!? Varken Resident Evil 4 eller 5 gav mig någon hjärtklappning! Medans man i dom gamla sket i brallan så fort man gick igenom ett okänt område/rum. Minns fortfarande min panik när 2 Hunters helt random hoppade igenom 2 fönster i den korridor jag gick ^^, aldrig kubbat så fort till närmsta dörr

Riktigt underbart dom gamla spelen gav en, en sån underbar känsla mystiken och skräcken av att det kunde vara en zombie runt varenda hörn eller känslan av att shit nu händer det snart nåt medans man vandrar förskiktigt genom något mörkt ställe

1
Skriv svar