Siktar på 100km(rymden) med väteperoxid och nitrometan/Metanol

Medlem
Siktar på 100km(rymden) med väteperoxid och nitrometan/Metanol

I Danmark har vi redan copenhagen suborbitals som siktar på att skjuta upp en människa till rymden.

Jag tänkte börja med något mindre än vad dom gör nämligen att bygga en sondraket som ska nå upp till 100km med väteperoxid som syrebärare och en bränsleblandning utav nitrometan/metanol.

Innan jag ger mig i kast med den flytande bränsle raketmotorn ska jag bygga en hybridraket som använder väteperoxid som syre vilket jag inte har gjort tidigare.

Jag satt som hastigast upp en hemsida rörande projektet igår.
Swedish hobby rocket to space

Medlem

I like spacey things, kommer följa projektet


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Detta följes absolut!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vad är totalkostnaden för att få upp en sådan raket i 'Jymden'?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad är totalkostnaden för att få upp en sådan raket i 'Jymden'?

Eftersom det inte är ett rymdcenter som driver detta så är kostnaden inte helt omöjligt lägre Jag skulle tro att det är hur pass dyrt det är med hårdvaran och kemikalierna.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Börja med att kolla upp tillstånd för en sådan uppskjutning, kanske inte är så lätt att få med tanke på riskerna om en sådan raket kommer på villovägar.

Medlem

Om du skjuer upp den från en flytande platform så har jag för mig att det ska vara lättare med tillstånd. Dvs att du är en bit ut i vatten. Tips är att kolla upp det. Detta ska ha att göra med en "Betydligt lägre brandrisk", trots att det imho lika väl kan hända att man skjuter raketen åt helvete snett och den landar i Virsbo eller nåt..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Jag vet ett par människor ni gärna för skjuta upp Lycka till med projektet!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag vet ett par människor ni gärna för skjuta upp Lycka till med projektet!

Haha bäst idag!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag vet ett par människor ni gärna för skjuta upp Lycka till med projektet!

Det har jag också så hoppas det får plats med många människor


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar