Robot
Bastion

Vilket spel som helst får inte möjligheten att inleda Microsofts XBLA-festival Summer of Arcade. Men efterlängtade Bastion får det. Första dagen av sommaren ägnar vi åt att lyssna på en historia.

#bastion, #machinarium, #supergiant-games


Medlem
Bastion

Nice! Ska PC versionen släppas på steam eller på Games for Windows tjänsten?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

"En gammal man med raspig röst.
Sakerna han säger."

Ursäkta?


signatur

Imperator

Medlem

Ge mer skrivtid åt Johan!

Musiken i spelet är så brilljant att den förtjänar en omnämning. Kanske ett av spelvärldens absolut bästa soundtracks.

Medlem

@Reize
+En gammal man med raspig röst.
+Sakerna han säger.

Så vad menar du med ditt ursäkta?

Medlem

Onekligen det bästa släppet till Live Arcade för i år
Tyvärr är prislappen lite för hög (av principskäl) men så fort den trillar till 800Ms points eller lägre (100kr) så blir det ett givet köp.
Bra recension också, lyckades fånga spelets magi ^^

Medlem

älskar recensionen! riktigt bra! enkelt skrivet och inte för mycket "fjantiga/fiffiga/coola" ord för att det ska låta bra eller ser proffsigt ut! hatar sådant fjanteri, rak på sak ska de va!

Medlem

@Reize
Läs recensionen om du blev förvirrad av det där. Utmärkt recension, blir förmodligen ett köp av detta.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

"du kan inte kommentera allt jag gör" och fortsättningsvis efter det, asg.

Inaktiv

Vore ju trevligt med en Steam version helt klart!

Medlem

"And the kid sits down and writes a perfect review of the game" hade gubben sagt om recensionen. Väl skrivet!

Och jag håller med slartibartfast, musiken förtjänar att lyftas fram. Magiskt bra.

Medlem

Då har man köpt detta underbara spel. Än så länge är det riktigt kul.

Inaktiv

Bra recension men håller tyvärr inte alls med pga flera punkter:

1.Fienderna är alldeles för enformiga. Att möta samma typ från start till mål är inte ok. Blir hemskt tjatigt, förutsägbart och trisst. Dessa jävla blommor överallt....
2. Berättarrösten är en trevlig ideé. Men han håller ju för tusan aldrig käften. Tycker ibland så är han mest ett irritationsmoment än en tillgång. Han behöver ju inte prata hela tiden. Ändå ungefär bara hälften som han säger som är något vettigt...
3. Svårighetsgraden är fruktansvärt ojämn
4. Har enormt svårt för inventory-systemet man använder. När man namger grejerna "Something Greasy" och "Something Fancy" så blir det otroligt svårt att hålla koll på vad som går till vad när man har 200 olika namn att hålla koll på..
5. SIKTET!! Vet inte hur många gånger som gubben eller "The kid" har valt att skjuta på en buske bredvid istället för på fienden.
6. En annan riktigt värdelös sak är att när man plockar upp ett vapen så får man inte välja vilken knapp den ska hammna på...skitbra om man slutar med 2 pistoler och gubben bara vill skjuta på buskar.
7. För min egen del är dethär alldelles för poetiskt och för flummigt

3/5 får det iallafall pga grafiken och stilen.

Inaktiv

Köpte det direkt när det kom ut på Live Riktigt underhållande.


signatur

War never changes.

Medlem

Köpte på Steam-rean nyligen för 30 kr. Bra spel, underhållande!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar