Starfox får 3DS att lyfta

Robot
Starfox får 3DS att lyfta

Star Fox 64 3D har intagit den japanska marknaden och av bara farten (från rymdskeppet kanske?) ökade 3DS-försäljningen med mer än 100 procent.

#star-fox-64-3d, #the-legend-of-zelda-ocarina-of-time-3d


Medlem
Starfox får 3DS att lyfta

I ain't gonna do a barrel roll!

Inaktiv

yay starfox ftw xD

Medlem

Så, 3DS som saknade bra titlar vid release ökar i försäljning när det släpps bra spel?
*mind blown*

Redaktör
Ponny

Det intressanta är att de "bra spelen" var lika bra typ 1998.

(Ja, jag vill ha nytt)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Så det enda spelen som säljs på 3ds är spel som kom ut för tio + år sen? Är det bara jag som tycker att det är patetisk?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

N64-remakes till DS, och nu till 3DS. Grafiken är naturligtvis inte allt, men är det inte lite tröttsamt att se sådan uråldig 3D (N64) som är så ful att ögonen blöder år 2011? Allvarligt?

Medlem

Starfox var ju grymt kul på SNES, hade nästan själv kunnat skaffa en 3DS för ett nytt spel i den serien=)

Medlem

Tråkiga vitsar ni gör.

3DS släpptes i nya Flare Red i Japan under veckan. Det är sannolikt den som stått för merparten av uppsvinget. I Japan är nya färger på konsolerna en nästan löjligt stor grej, och att döma av Media Creates data är inte Star Fox ett tillräckligt starkt IP att ensamt dubbla försäljningen – även om det givetvis hjälpt till. Det ska bli intressant att se om ökningen kommer hålla i sig den här gången eller om den mattar av till nästa vecka igen.

Medlem

OJÄVLAR

Jag MÅÅÅÅÅÅSTE spela SAMMA spel IGEN, dags att köpa en ny 3DS!!!!
FYFAN

....

Medlem

Jag impulsköpte en 3DS, vet inte varför, men var på mediamarkt och kände att jag ville bränna lite pengar.

Jag hatade Wii, och spelade aldrig på min gamla DS Lite, så varför jag köpte den vet jag inte.

Men jag är SÅ JÄVLA NÖJD. En grym jävla maskin, har lagt ner 60h på Zelda hittils och är riktigt taggad på att se hur kommande spel blir.

Ni som säger att grafiken är föråldrad, dem har uppgraderat grafiken något satan, Zelda ser ut som ett helt nytt spel med helt omgjord grafik i stort sett, nya texturer på allt, nya modeller etc.

Första gången jag är 100% nöjd med en Nintendo konsoll sen jag köpte mitt gamla super nintendo.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Helt klart den nya Flare Red 3DSn som gjorde det stora lyftet.

1
Skriv svar