Att skapa en spelsamling är...

Medlem
Att skapa en spelsamling är...

...grovt beroendeframkallande men samtidigt givande då dom gamla spelen ger god underhållning i X antal timmar - och ger en viss statussymbol

Jag har på senare tid börjat samla på mig gamla spelserier som har tilltalat mig genom åren, speciellt spel från barndomen. Ni kan se genom mitt bildarkiv vilka spel jag har köpt även eventuellt håller på att få ihop. Jag ber dessutom om ursäkt för att inte ha skrivit något om spel eller annat som kan vara tilltalande.

[ia=27914; large]
[ia=28092; large]
[ia=28415; large]
[ia=28416; large]
[ia=28417; large]

Det roliga är att av alla dom spel som listas i min "Spelsamling" finns inte i FZs databas, eller finns men inte hittas av sökningen och därav inte kan lista upp alla mina spel. I och med att jag också håller på att få ihop dom Super Nintendo spel jag vill ha (tillbaka, heh), så finns inte heller den plattformen tillgänglig på "Spelsamling" vilket åter igen bara visar en del av hela samlingen.

Men nu till annat!

Jag är en metalhead men jag lyssnar även på annat som låter bra i mina öron, vare sig det är klassisk musik, instrumental blues eller till och med gamla pop-låtar (hör och häpna). Men jag fokuserar grund och botten på "Metal" och dess subgenrer och denna låt jag länkar till nu låter helt underbart för mig:

Att kombinera symfonisk klassisk musik med metal i denna benämning är en underbar kombination. Nu använder band som "Dimmu Borgir" och "Cradle Of Filth" detta sedan en god tid tillbaka, men detta relativt nya band kombinerar på ett sätt som skiljer sig åt en aning från andra band - och detta är grymt bra gjort!

#blogg


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Att skapa en spelsamling är...

Av alla konsoler så är nog Super Nintendo den som surrar mest.
Fantastiskt härlig maskin
Gamecube var nog Nintendos sista glädje bidrag. personlig mening såklart


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Håller med att Super Nintendo är en av dom mer lyckade konsolerna, Sega Mega Drive/Genesis är inte helt feller heller - men tittar man på utbudet av olika spel till SNES så är det inte så konstigt att den lyckades väl.

Det roliga är att det höll på att komma ett modemtillägg till SNES, det kom aldrig ut till EU eller USA men i Japan så släpptes en modell - men det slog aldrig igenom pga Internet inte var så vanligt då. Det går ju att spela multi/online genom emulatorn ZSNES och ZBattle där den andra personen emuleras som andra spelare på samma "maskin". Ta en titt på det vet ja, ZSNES 1.42 och ZBattle http://www.zbattle.net/


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag har börjat köpa en del gamla spel på senare tid.
Mina guldpärlor är American McGee's Alice, Deus Ex, System Shock 2 och Trespasser.
Har även Need for Speed: Road Challenge som det första spel jag köpt.
De är visserligen inte så gamla, men relativt svåra att få tag på.

Angående videon var jag lite tveksam när jag läste "symfonisk musik", då jag inte är något större fan av Dimmu eller Cradle of Filth.
Jag blev glatt överraskad att den är så pass extrem, trots de fina symfoniska inslagen.

1
Skriv svar