Maffig Space Marine-demonstration

Robot
Maffig Space Marine-demonstration

Under Comic-Con visades mustiga mängder rymdslafs upp. Låt Relic guida dig genom rymdsoldaternas äventyr.

#warhammer-40000-space-marine


Medlem
Maffig Space Marine-demonstration

Bah, dom sa ju typ inget nytt

Medlem
Medlem
Medlem

Om det inte finns co-op i huvudkampanjen vid release så blir det absolut inget köp.

Medlem

Håller med Kaealy

Medlem

1.8 billion blabla den har man ju inte hört förut :/

Medlem

Hoppas man kan få tag på terminator armor bara ^.^

Medlem

Ser faktiskt rätt bra ut. De har verkligen fått till rätt mängd gore.

Medlem

"the ultramarines, they are these guys that the other spacemarines are have their model from"
>:(
Fail. Just fail.
För fasen, det var ursrungligen inga chapters, först var det adpetus astartes, som senare blev indelat i chapters när the emperor of mankind skapade 20 primarches från sina gener. sen så kan man väl argumentera om att chapters blev modelerade från var och en primarch.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av torylva:

"the ultramarines, they are these guys that the other spacemarines are have their model from"
>:(
Fail. Just fail.
För fasen, det var ursrungligen inga chapters, först var det adpetus astartes, som senare blev indelat i chapters när the emperor of mankind skapade 20 primarches från sina gener. sen så kan man väl argumentera om att chapters blev modelerade från var och en primarch.

Han har rätt, på sätt och vis. I och med att det var Roboute Guilliman som skrev Codex Astartes betyder det att alla som följer denna skrift följer Ultramarines modell, men det är långt ifrån alla som följer den.

Jag hakar upp mig på alla småfel han har om bakgrunden och utrustningen men det jag ser ser mycket lovande ut. Det hade bara funnits en sak som skulle gjort detta bättre, att spel som en ensam gardist. Din utrustning är en T-shirt och en ficklampa plus möjligtvis en bön...


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av torylva:

"the ultramarines, they are these guys that the other spacemarines are have their model from"

Det är en snubbe från THQ som Gamespot snackar med. Relic som gör spelet har lite bättre koll.

-----

Här är två andra videofilmer

IGN Multiplayer preview
http://www.youtube.com/watch?v=sauohmM3D_Q

Multiplayer Customization
http://www.youtube.com/watch?v=VdhgJq4M3ho

Medlem
Medlem

Kommer nog köpa detta, till PC.

Medlem

Tyvärr ser det väldigt enformigt ut


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Håller med det ser en del enformigt ut men är ändå ett solklart köp för mig!


signatur

"Today's ally is merely tomorrow's traitor" - Grand Master Agraveld Tor

Medlem

Känns segt med bara två spellägen i MP.

(Dvs. om de inte mörkar nått)

Inaktiv

Enformigt ja.. blod & kött hell YEAH!

Medlem
Skrivet av Thumba:

Han har rätt, på sätt och vis. I och med att det var Roboute Guilliman som skrev Codex Astartes betyder det att alla som följer denna skrift följer Ultramarines modell, men det är långt ifrån alla som följer den.

Jag hakar upp mig på alla småfel han har om bakgrunden och utrustningen men det jag ser ser mycket lovande ut. Det hade bara funnits en sak som skulle gjort detta bättre, att spel som en ensam gardist. Din utrustning är en T-shirt och en ficklampa plus möjligtvis en bön...

Jag kan hålla med dig om att Imperial Guard är tuffare än Space Marines och jag hade gärna sett ett spel med IG i, men det hade inte direkt passat in med samma gameplay då en ensam gardist inte uppskattas leva särskilt länge. Inte ens en space marine borde kunna slakta horder med orker och chaos-trupper helt ensam som om de vore spädbarn, som man gör i det här spelet. Orkerna må vara många, men de är knappast bara veka köttmurar som de framställs som här.

Istället för ett spel där man springer runt och är en gud så får man istället skita knäck och se sina medsoldater bli slaktade i hundratal. Det hade åtminstone jag tyckt varit roligt. Tyvärr så verkar de flesta inte vilja ha svåra spel där man är rädd och svag utan istället pissenkla rena egoboosters till spel där man får hålla handen hela spelet igenom och det i princip är omöjligt att misslyckas ens om man försöker.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Istället för ett spel där man springer runt och är en gud så får man istället skita knäck och se sina medsoldater bli slaktade i hundratal. Det hade åtminstone jag tyckt varit roligt. Tyvärr så verkar de flesta inte vilja ha svåra spel där man är rädd och svag utan istället pissenkla rena egoboosters till spel där man får hålla handen hela spelet igenom och det i princip är omöjligt att misslyckas ens om man försöker.

Så istället för att spela det som är ikoniskt för 40k så vill du typ spela COD i 40k-universumet?

Medlem
Skrivet av Saxit:

Så istället för att spela det som är ikoniskt för 40k så vill du typ spela COD i 40k-universumet?

Det var en väldigt märklig slutsats. Skulle det vara ikoniskt för 40k att ensamma space marines springer omkring och slaktar hela arméer helt själva menar du? Och sen när har CoD varit särskilt svårt och icke handhållar-mässigt?

Medlem

Utseendemässigt var det fint, men det såg hemskt tråkigt ut. Inte bara att det var extremt enformigt i den där videon, personligen tycker jag det är tråkigt att vara som en superhjälte som i princip verkar odödlig. Han som spelade verkade ju inte spela vidare bra ens, men ändå var det som en barnlek med massvis av orcher som försöker skada honom men det värsta som händer är att han får en sticka i tån. Inget för mig åtminstone.

Medlem

Demo varianter av spel brukar vara på Easy eller ännu enklare för att de som provar lite ska kunna lalla igenom en bana utan att ta det jätte seriöst, så gissar och hoppas på att man kan dra upp svårgihetsgraden ett par steg.

Men visst att en space marine skulle göra något själv är så dumt så man vill gråta, något i stil med Gears of War fast med lite mer rörlighet hade varit betydligt mer cannon OCH roligare att spela.

Menmen blir nog ett köp men inte för fullpris.

""the ultramarines, they are these guys that the other spacemarines are have their model from"
>
Fail. Just fail.
För fasen, det var ursrungligen inga chapters, först var det adpetus astartes, som senare blev indelat i chapters när the emperor of mankind skapade 20 primarches från sina gener. sen så kan man väl argumentera om att chapters blev modelerade från var och en primarch."

Sen vet jag väl inte om man ska uttrycka sig om fail när man själv inte verkar ha någon som helst koll. Adeptus Astartes är _ALLA_ space mariens. Kejsaren gjorde 20 st primarchs, 2 försvann, hälften förådde honom yadda yadda. Varje primarch hade en legion (i.e. en jävla massa spessmarines). Efter Horus Heresey så förbjöds spacemarines att gruppera sig i legioner utan blev delade i chapters á ca 1000 marines max.

De flesta Space Marine chapters följer Codex Astartes vilket skrevs av Ultramarines Primarch, i.e. de flesta andra spacemarine chapters som finns är baserade på Ultramarines med de flesta har ju egna modifikationer på den pga diverse mutationer och annat som gör att de har fler Psykers eller dylikt som påverkar taktiken.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Thumba:

Han har rätt, på sätt och vis. I och med att det var Roboute Guilliman som skrev Codex Astartes betyder det att alla som följer denna skrift följer Ultramarines modell, men det är långt ifrån alla som följer den.

Jag hakar upp mig på alla småfel han har om bakgrunden och utrustningen men det jag ser ser mycket lovande ut. Det hade bara funnits en sak som skulle gjort detta bättre, att spel som en ensam gardist. Din utrustning är en T-shirt och en ficklampa plus möjligtvis en bön...

Jag kan hålla med dig om att Imperial Guard är tuffare än Space Marines och jag hade gärna sett ett spel med IG i, men det hade inte direkt passat in med samma gameplay då en ensam gardist inte uppskattas leva särskilt länge. Inte ens en space marine borde kunna slakta horder med orker och chaos-trupper helt ensam som om de vore spädbarn, som man gör i det här spelet. Orkerna må vara många, men de är knappast bara veka köttmurar som de framställs som här.

Istället för ett spel där man springer runt och är en gud så får man istället skita knäck och se sina medsoldater bli slaktade i hundratal. Det hade åtminstone jag tyckt varit roligt. Tyvärr så verkar de flesta inte vilja ha svåra spel där man är rädd och svag utan istället pissenkla rena egoboosters till spel där man får hålla handen hela spelet igenom och det i princip är omöjligt att misslyckas ens om man försöker.

Aldrig hört citatet "Give me a hundred Space Marines. Or failing that give me a thousand other troops" av Rogal Dorn?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Thumba:

Han har rätt, på sätt och vis. I och med att det var Roboute Guilliman som skrev Codex Astartes betyder det att alla som följer denna skrift följer Ultramarines modell, men det är långt ifrån alla som följer den.

Jag hakar upp mig på alla småfel han har om bakgrunden och utrustningen men det jag ser ser mycket lovande ut. Det hade bara funnits en sak som skulle gjort detta bättre, att spel som en ensam gardist. Din utrustning är en T-shirt och en ficklampa plus möjligtvis en bön...

Jag kan hålla med dig om att Imperial Guard är tuffare än Space Marines och jag hade gärna sett ett spel med IG i, men det hade inte direkt passat in med samma gameplay då en ensam gardist inte uppskattas leva särskilt länge. Inte ens en space marine borde kunna slakta horder med orker och chaos-trupper helt ensam som om de vore spädbarn, som man gör i det här spelet. Orkerna må vara många, men de är knappast bara veka köttmurar som de framställs som här.

Istället för ett spel där man springer runt och är en gud så får man istället skita knäck och se sina medsoldater bli slaktade i hundratal. Det hade åtminstone jag tyckt varit roligt. Tyvärr så verkar de flesta inte vilja ha svåra spel där man är rädd och svag utan istället pissenkla rena egoboosters till spel där man får hålla handen hela spelet igenom och det i princip är omöjligt att misslyckas ens om man försöker.

Aldrig hört citatet "Give me a hundred Space Marines. Or failing that give me a thousand other troops" av Rogal Dorn?

Vilket är ett riktigt bra citat då det iaf visar på att Space Marines INTE är odödliga super soldater. Men ett spel i denna stilen som Imperial Guard känns inte som det skulle vara speciellt skoj, då behövs nåt betydligt mer taktiskt och långsammare. Space Marines är ju mycket tacksamma att använda för ett röjjar spel som det här är. MEN En Space Marine skulle ju aldrig springa runt själv på det viset som Space Marine utspelas. Fattar inte varför dom inte gick på nåt i stil med Gears of War, i.e. en squad på 4-5 pers. Hade gjort spelet oändligt mycket mer intressant samt öppnat upp för riktigt röjjigt coop. För annars verkar ju själva rörelsefriheten etc vara rätt schysst. Så både Lore och spelmässigt hade det varit roligare med en squad.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar