Nyversion av Majora's Mask – om fansen vill

Robot
Nyversion av Majora's Mask – om fansen vill

Nintendos Eiji Aonuma menar att om fansen visar liknande tycke för Majora's Mask som för Ocarina of Time kommer nyversion dyka upp.

#the-legend-of-zelda-ocarina-of-time-3d, #the-legend-of-zelda-majoras-mask


Medlem
Nyversion av Majora's Mask – om fansen vill

Nintendo lever på sitt förflutna.

Inaktiv
Skrivet av LAMeduck:

Nintendo lever på sitt förflutna.

Spela roll? Jag började spela igenom Majors Mask igen i fredags och skulle inte klaga om jag fick en updaterad version av spelet. Det lär inte vara som så att ni förlorar något.

Sedan förstår inte varför alla är så jävla negativa i spel-branschen. Måste säga att jag tyckte allt va så sjukt otroligt spännande att börja i denna branshen, man tror ju att folk ska ha samma passion för spel, men i verkligeheten så lyckas alla hitta något att klaga på.

Medlem

Varför klaga när spelen fortfarande är bra

Medlem

Perfekt
Nyversioner är bra om inte för mycket ändras.

Skulle dock vilja se att det kom till en stationär konsoll


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av LAMeduck:

Nintendo lever på sitt förflutna.

Spela roll? Jag började spela igenom Majors Mask igen i fredags och skulle inte klaga om jag fick en updaterad version av spelet. Det lär inte vara som så att ni förlorar något.

Sedan förstår inte varför alla är så jävla negativa i spel-branschen. Måste säga att jag tyckte allt va så sjukt otroligt spännande att börja i denna branshen, man tror ju att folk ska ha samma passion för spel, men i verkligeheten så lyckas alla hitta något att klaga på.

Att klaga och att ha passion är två olika saker. Klagomål kan göra spel bättre. Men sen finns det ju folk som klagar på nästan allt -.-

Medlem

Jag förstår att nintendo lever på sitt förflutna och jag anser att de gör helt rätt. Det finns så få bra spel som tillverkas nu för tiden och inte minst nintendo hamnar i den kategorin. Jag vet inte vart speltillverkarna misslyckas men under tiden de försöker göra något vettigt kan de lika gärna släppa gamla godingar.

Medlem

Tja, det enda Nintendo producerar är antingen ren dynga (Mario sports) eller remakes av gamla spel, lite som Disney. De lever på sin forna storhet från tiden då de hade kreativa utvecklare och bra spel, men idag gör de bara en "uppfräschning" av ett gammalt spel och släpper igen.
Mario 64 -> Marios Sunshine -> Mario Galaxy
Super Mario Bros -> New Super MArio Bros
Super Smash Bros->Super Smash Bros Brawl
Dokney Kong Contry -> Donkey Kong Country Returns etc.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tja, det enda Nintendo producerar är antingen ren dynga (Mario sports) eller remakes av gamla spel, lite som Disney. De lever på sin forna storhet från tiden då de hade kreativa utvecklare och bra spel, men idag gör de bara en "uppfräschning" av ett gammalt spel och släpper igen.
Mario 64 -> Marios Sunshine -> Mario Galaxy
Super Mario Bros -> New Super MArio Bros
Super Smash Bros->Super Smash Bros Brawl
Dokney Kong Contry -> Donkey Kong Country Returns etc.

Och Super Mario Galaxy (1 och 2) är några av de bästa spelen genom tiderna. Förstår inte vad folk klagar över.

Medlem

"Vad tänker du?"

-Det vore gott med en hallonpaj.

Medlem

Det skulle vara en jättebra idé! Det finns till och med dem som tycker bättre om MM än OOT!

Medlem

Detta är bland de bästa Zelda spelen imo. Kör på!

Inaktiv
Skrivet av tavener:
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av LAMeduck:

Nintendo lever på sitt förflutna.

Spela roll? Jag började spela igenom Majors Mask igen i fredags och skulle inte klaga om jag fick en updaterad version av spelet. Det lär inte vara som så att ni förlorar något.

Sedan förstår inte varför alla är så jävla negativa i spel-branschen. Måste säga att jag tyckte allt va så sjukt otroligt spännande att börja i denna branshen, man tror ju att folk ska ha samma passion för spel, men i verkligeheten så lyckas alla hitta något att klaga på.

Att klaga och att ha passion är två olika saker. Klagomål kan göra spel bättre. Men sen finns det ju folk som klagar på nästan allt -.-

Javisst, allt konstruktivt är ju bra. Men man blir bara så le på folk som klagar på allt.

Medlem
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av LAMeduck:

Nintendo lever på sitt förflutna.

Spela roll? Jag började spela igenom Majors Mask igen i fredags och skulle inte klaga om jag fick en updaterad version av spelet. Det lär inte vara som så att ni förlorar något.

Sedan förstår inte varför alla är så jävla negativa i spel-branschen. Måste säga att jag tyckte allt va så sjukt otroligt spännande att börja i denna branshen, man tror ju att folk ska ha samma passion för spel, men i verkligeheten så lyckas alla hitta något att klaga på.

Om Nintendo gör ett nytt MM så får de prioritera bort nåt annat. Så det kan visst bli så att vi förlorar något.

Du skriver att alla är negativa i "branschen". Men att skriva på spelforum gör en inte till en i branschen i uttryckets vanliga bemärkelse.

Medlem
Skrivet av Corp!:

Det skulle vara en jättebra idé! Det finns till och med dem som tycker bättre om MM än OOT!

Jo det finns det. Själv så vet jag inte, de är ganska jämna tycker jag. Fast MM är väl lite kortare iofs

Medlem
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av LAMeduck:

Nintendo lever på sitt förflutna.

Spela roll? Jag började spela igenom Majors Mask igen i fredags och skulle inte klaga om jag fick en updaterad version av spelet. Det lär inte vara som så att ni förlorar något.

Sedan förstår inte varför alla är så jävla negativa i spel-branschen. Måste säga att jag tyckte allt va så sjukt otroligt spännande att börja i denna branshen, man tror ju att folk ska ha samma passion för spel, men i verkligeheten så lyckas alla hitta något att klaga på.

Att klaga och att ha passion är två olika saker. Klagomål kan göra spel bättre. Men sen finns det ju folk som klagar på nästan allt -.-

Javisst, allt konstruktivt är ju bra. Men man blir bara så le på folk som klagar på allt.

Jag ber om ursäkt om min post verkade väldigt negativ, tro mig, den skrevs med glimten i ögat.

Jag är inne på det som Banjo nämner, tycker att det är lite synd att så mycket energi läggs på remakes istället för på nyheter. Men visst, om folk efterfrågar det så gör utvecklarna rätt. Men skulle det inte kännas roligare om Nintendo introducerade någonting helt nytt?

Inaktiv
Skrivet av LAMeduck:
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av LAMeduck:

Nintendo lever på sitt förflutna.

Spela roll? Jag började spela igenom Majors Mask igen i fredags och skulle inte klaga om jag fick en updaterad version av spelet. Det lär inte vara som så att ni förlorar något.

Sedan förstår inte varför alla är så jävla negativa i spel-branschen. Måste säga att jag tyckte allt va så sjukt otroligt spännande att börja i denna branshen, man tror ju att folk ska ha samma passion för spel, men i verkligeheten så lyckas alla hitta något att klaga på.

Att klaga och att ha passion är två olika saker. Klagomål kan göra spel bättre. Men sen finns det ju folk som klagar på nästan allt -.-

Javisst, allt konstruktivt är ju bra. Men man blir bara så le på folk som klagar på allt.

Jag ber om ursäkt om min post verkade väldigt negativ, tro mig, den skrevs med glimten i ögat.

Jag är inne på det som Banjo nämner, tycker att det är lite synd att så mycket energi läggs på remakes istället för på nyheter. Men visst, om folk efterfrågar det så gör utvecklarna rätt. Men skulle det inte kännas roligare om Nintendo introducerade någonting helt nytt?

Håller med, nytt är alltid roligt. Men om inte annat så får dom inte lite pengar som dom kan lägga på research istället. Det lär vara också vara ett annat företag som med den tidigare updatering av Ocarina of Time, så lär inte gå nån större förlust på utvecklingen av andra spel. Sedan finns det nog med konkurans på marknaden för att dom konstant ska försöka komma på nå nytt.

P.S mitt tidigare inlägg va inte riktat på dig utan mer samlad frustration.

Medlem

Yes! Älskar det spelet mer än OOT. Önskar också en Majora's Mask 2

1
Skriv svar