Lite hjälp med en systemkamera

Medlem
Lite hjälp med en systemkamera

Tyvärr har Fz krånglat till det med kataloger så lägger detta på hårdvara.

Jag nu tänkt o köpt min första System kamera! Nu har jag bestämt mig för en Nikon D90.
Testat den o andra men denna är den jag vill ha. Jag ska ta kort på folkrace så behöver ett bra objektiv. Typ ett 18-300.

Såg då att en hemsida hade kameran o ett bra objektiv för ett riktigt bra pris. Men vad tycker ni?

http://www.rajalacamera.se/PublishedService?file=page&pageID=...

Kan detta va värt eller? Låter lite otroligt med det priset..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Kanske bäst att fråga Manuelek.
Ask the pro!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Se bara till att kolla upp affären ordentligt innan, tänker framförallt på kameraexpert härvan för 2 år sedan, då nästan 3000 vart lurade.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har ingen egen erfarenhet men du kan ju kolla lite här:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2876

Medlem

Cyberphoto tar 5 690 kr för den
(Bara huset dock)

Sen vet jag inte din erfarenhet i fotografering, Kanske satsat på ännu mer nybörjarvänlig kamera?
en d3100 eller d5000

Det där objektivet lider av vinjettering och distortion, dessutom har det låg ljusstyrka, autofokus funkar hyfsat bra, men kan bli problem om du fotograferar objekt på långt avstånd och behöver göra det snabbt. Köpt den bara om du ska göra efterarbete i Photoshop.

Köp hellre "CANON EOS 60D":

http://tiny.cc/gaoxj

- där ingår EF-S 18-135/3.5-5.6 IS - som tar bra och skarpa bilder för dina olika behov.

Lycka till!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Cyberphoto tar 5 690 kr för den
(Bara huset dock)

Sen vet jag inte din erfarenhet i fotografering, Kanske satsat på ännu mer nybörjarvänlig kamera?
en d3100 eller d5000

Instegskameror är ett otyg som bör skys som pesten. D90 är en perfekt förstakamera som man lär sig väldigt fort. Angående objektivet så skulle jag satsat på minst f/2.8 över hela brännvidden.

Skrivet av kebbe:
Skrivet av DraxXus:

Cyberphoto tar 5 690 kr för den
(Bara huset dock)

Sen vet jag inte din erfarenhet i fotografering, Kanske satsat på ännu mer nybörjarvänlig kamera?
en d3100 eller d5000

Instegskameror är ett otyg som bör skys som pesten. D90 är en perfekt förstakamera som man lär sig väldigt fort. Angående objektivet så skulle jag satsat på minst f/2.8 över hela brännvidden.

Helt rätt, det ultimata hade varit att du köper en fullformatare med ordentligt objektiv på direkten, men, då blir det inga pengar över till spel


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det blev en D90 med ett original objektiv (18-105) Sen blir det väl o köpa ett 300 sen Hittade ett för 5000 men kommer ej ihåg va det heter!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar