Apptips: Vem ringer?

Medlem
Apptips: Vem ringer?

Hej, Internet!

Nu i semestertider med många utflykter och bortanätter på olika platser blir det lite glesare mellan uppdateringarna, men jag ska göra vad jag kan i alla fall.

Ett utmärkt apptips till alla smartphoneanvändare där ute, oavsett om ni har en iPhone eller en Android-lur, är Vem ringer?. Det är en riktigt nyttig applikation att installera. Snabbt och snärtigt presenterar den vem som ringer. Skyddade nummer klarar den naturligtvis inte av, men oavsett om det är ett nummer man har sedan tidigare eller om det är ett nytt nummer presenteras en liten ruta med information om numret i fråga. Om det är ett namn som redan finns i telefonboken länkar appen dessutom snabbt ihop det nya numret med den redan befintliga profilen.

Fördelarna med att enkelt kunna länka ihop sina kontakter bland vänner och bekanta är naturligtvis uppenbara, men de stora vinsterna gör man när det ringer försäljare och/eller annat löst pack. Eftersom Nix inte går att koppla till mobiltelefoner är det här ett ypperligt sätt att slippa bli erbjuden diverse saker man inte vill ha. Visst, enklast är det väl att svara och säga nej, men för de tillfällen man inte orkar med en tjatig telefonförsäljare kan det här vara en bekväm räddning.

Det finns flera olika appar på marknaden, som alla gör den här typen av saker. Jag har testat flera olika varianter, men den här tycker jag faktiskt är den bästa. Gratisvarianten räcker, än så länge, gott till de behov jag har.

#blogg

Apptips: Vem ringer?

Funkar inte på min HTC Desire HD...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aj då. Det har fungerat både i min Legend och Sensation, vet inte varför det inte skulle fungera i en Desire.

Medlem

Verkar lovande, ska prova det på min nexus s.

1
Skriv svar