Dungeons of Dredmor
Vilka av er spelar Dungeons of Dredmor?
Såg detta i förra patchen:
Fixed: backwards conditional logic on ranged monster attacks means that monsters were not consistently casting spells; fixing this makes the Dungeon 95.2% nastier.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Archeologist. utan tvekan.
rolla om stats på saker till du får precis det du vill ha? ja tack
dubbla krong's anvil ? ja tack
skicka iväg saker för gratis exp? ooh ja.
man kan till och med skicka iväg shoppens artifacts för exp utan att köpa dem, bara o plocka upp och sätta ner nåt annat för att släppas ut igen.
burglary tycker jag också är bra, så kan man öppna och sedan stänga dörrar om man inte gillar vad som är bakom.
suger att öppna ett zoo oförberedd och inte kunna stänga dörren igen.
De enda combat skillsen jag tycker är onödiga är throwing och archery, fördelarna är alldeles för få, och ammon för begränsad som det är.
alla de andra funkar bra.
Den där dodge-skillen när man rör sig som en häst (schack-häst alltså) är ovärdelig när det gäller att ta sig fram. Med den kan man hoppa över kanaler, genom galler, över fällor osv. Min mest framgångsrike karaktär hade Dodge/Burgler/Smith/Sword/Armor/Berserker rage. Smithing är förövrigt ovärdeligt också, speciallt om man använder en karaktär som behöver burliness ändå.
Den där dodge-skillen när man rör sig som en häst (schack-häst alltså) är ovärdelig när det gäller att ta sig fram. Med den kan man hoppa över kanaler, genom galler, över fällor osv. Min mest framgångsrike karaktär hade Dodge/Burgler/Smith/Sword/Armor/Berserker rage. Smithing är förövrigt ovärdeligt också, speciallt om man använder en karaktär som behöver burliness ändå.
Ja, min nuvarande gubbe har hoppförmågan. Guld värd! Har dock inte smithing. Måste testas!
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Spelet är uppdaterat. Faktiskt kul att läsa ändringslistan.
Exempel:
- Pet AI improvements; your Moustache Golem now longer has the intelligence of a protozoa. (We're now at "easily frightened wombat")
- Alchemists now start with an Ingot Grinder, giving them more rubbish than any other class.
- Added some more rooms of Fun.
- Added some rings and amulets that give Necromantic Resistance, for those days when you need Necromantic Resistance.
De har förresten "nerfat" fireball igen. Min kära eldbollskaraktär som var så OP. :,(
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
bra spel
synd att de är ovilliga att lägga ner tid på avatarens utseende så att det ändras beroende på vilken rustning han har
Det har man aldrig kunnat i denna typ av spel. För det mesta representeras man av något ASCII-tecken.
Såklart håller jag med om att de skulle vara bättre att kunna ändra utseendet.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
CHANGELOG for 1.0.6:
[info]
FIXED: Map zoom is now saved between gameplay sessions
FIXED: a broken room defintion that would always lead to a gargoyle trap spawning behind a food dispenser.
FIXED: Items held in the player’s hand are no longer lost on save/load.
FIXED: Rod charging no longer prevents priming items after use.
FIXED: The game now realizes that you are in a shop after you load the game… and are in a shop.
FIXED: Food vending machines now have correct tooltips.
FIXED: Items from the ground can no longer be used as active skills.
FIXED: Overridden equipment during the start of the character creation process will give you permanent Mystery Bonuses.
FIXED: Monsters will now check to make sure the player isn’t standing on a corpse before they bring it back to life.
FIXED: After you steal things from Brax, you can now use them as items.
FIXED: The DIGEST button will now halt if you see an enemy or get attacked by one.
FIXED: Uberchest lock state no longer resets after save and load.
FIXED: Blink Batties now Blink. (So does Lord D.)
FIXED: Various broken Steam achievements (Monsters with Omelettes, The Critic, anything else with a counter)
FIXED: digging ray crash.
FIXED: misaligned close button in Quest window.
FIXED: Unarmed damage bonuses are no longer applied to range attacks, or thrown attacks.
FIXED: Unskilled weapon wielding penalties no longer affect thrown, or crossbow, attacks.
FIXED: Unarmed bonuses now apply even if you wield a crossbow.
FIXED: Vandalized Dredmor Statues now save their obstruction state correctly.
FIXED: WASD now breaks statues, lets you run into some other things and use them
GAMEPLAY: The resistance statistic now gives you a roll to block corruption attacks.
GAMEPLAY: Mace and Axe skill trees have been revamped and enhanced.
GAMEPLAY: Lord Dredmor can no longer be stunned or charmed.
GAMEPLAY: Reworked Necronomiconomics.
GAMEPLAY: Smithing is now a Warrior archetype.
GAMEPLAY: Sneakiness has a -20 modifier.
GAMEPLAY: Elemental Weapons now have some Elemental Resistances. Or something.
GAMEPLAY: Added a bunch more items, including a keytar.
GAMEPLAY: Some crafts are now unhidden by default.
GAMEPLAY: Added the Mosolov Cocktail! Don’t drink it all at once.
GAMEPLAY: The 2X bottom bar is now implemented. We’ll do the rest next patch.
COSMETIC: Monster spellcasting now shows up on the text ticker.
COSMETIC: More minimap icons!
INTERNAL: Hidden Fun Stuff to make it so we can turn on the mod support without breaking everybody’s save games. (That said, we have to put it in the patch before the mod support so that… well, so that it doesn’t break everybody’s save games.)
INTERNAL: Hidden Fun Stuff, related to the Other Hidden Fun Stuff.[/info]
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
De fortsätter att fixa detta underhållande spel:
- FIXED: Save game compatibility with 1.0.8 save games.
- FIXED: Save game issues on levels > level 2.
- FIXED: crash looking at bookshelves containing a wand recipe
- FIXED: hordes spawning off screen causing crash in script code. (This was the Moustache Fighting League. Again. Not even kidding.)
- FIXED: primary and secondary stat buffs not loading in mods.
- Redrew minimap icons so that they are beautiful.
- Additional wandcrafting recipes.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Ni har väl inte missat att det finns ett DLC på Steam.
Dungeons of Dredmor: Realm of the Diggle Gods (25-30 kronor)
-------------------
Six new skill trees: Veganism, Big Game Hunting, Werediggling, Emomancy, Piracy, and Demonology.
One Hundred New Items! .. ish.
Five new dungeon levels, in a variety of flavours!
New mysterious portals that lead to places that will kill you!
New scriptable rooms, providing joyful puzzles and traps!
A dozen new monster types to fight!
Polymorphing!
And More!
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Sedan 5 Juni 2012 har nu Dungeons of Dredmor Workshop i Steam. Precis som med Skyrim kan man alltså välja olika moddar till spelet på ett väldigt enkelt sätt.
Någon här som testat någon mod som ni vill rekommendera?
Edit: Såg att de släppt gratisexpansionen.
http://store.steampowered.com/app/98821
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Jag spelade det en hel del vid release och tyckte att det var riktigt bra. Däremot så blev jag lite trött på att dö flera timmar in i spelet efter ett par gånger, och det kändes helt enkelt inte rätt att spela utan permadeath. Men man kanske skulle ge det en chans till, det var trots allt ett tag sen jag spelade det nu.