Kinesiskt par sålde sina barn för att spela

Robot
Kinesiskt par sålde sina barn för att spela

En dotter och två söner gick åt för att kunna spela på internetkaféer.


Inaktiv
Kinesiskt par sålde sina barn för att spela

Only in china

Medlem

Spelberoende får en ny mening...

Medlem
Ish
Medlem

Jag trodde bara man fick ha ett barn i Kina?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ok, nu får ni skärpa er. Idioter finns överallt, inte minst i Kina, men vad har detta egentligen på en seriös spelsida som FZ att göra? Har ni sjunkit så lågt att var jävla nyhet som har minsta lilla koppling till spel är värt att notifiera om oavsett om den är av intresse för spelare eller inte? Det här stinker aftonblaska och sensationslystnad rakt av och sådant får jag nog av på de flesta så kallade nyhetssidor.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sick n' twisted.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Ok, nu får ni skärpa er. Idioter finns överallt, inte minst i Kina, men vad har detta egentligen på en seriös spelsida som FZ att göra? Har ni sjunkit så lågt att var jävla nyhet som har minsta lilla koppling till spel är värt att notifiera om oavsett om den är av intresse för spelare eller inte? Det här stinker aftonblaska och sensationslystnad rakt av och sådant får jag nog av på de flesta så kallade nyhetssidor.

Vad fan klagar du på?!
Bara för att en artikel inte passar din smak behöver du inte klaga på FZ för det...
Ska du klaga på Aftonbladet bara för att de har en artikel som du inte anser passar som en nyhet?

Hatar att folk fortsätter klaga på FZ när de har lite annorlunda artiklar...

FZ, ni gör ett bra jobb!
Alltid roligt att läsa dessa annorlunda artiklar så att man får lite variation

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Vad fan klagar du på?!

Jag tror att jag förklarade det i min post. Läs den igen så tror jag nog att du förstår. Annars kan jag försöka förklara det för dig i andra och kanske lättare ordalag:

Herrejösses pojk, det står inte ens vilket spel de galna såkallade föräldrarna spelade. Det enda där står är att det finns två idioter i Kina som inte borde ha skaffat barn och jag tycker inte att det här har på en spel site att göra. Förstår du bättre nu?

Å andra sidan måste jag säga att det är smått komiskt och inte så litet talande att du tar upp just Aftonbladet som smakreferens innan du berömmar FZ för artikeln.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Ravenknight:

Ok, nu får ni skärpa er. Idioter finns överallt, inte minst i Kina, men vad har detta egentligen på en seriös spelsida som FZ att göra? Har ni sjunkit så lågt att var jävla nyhet som har minsta lilla koppling till spel är värt att notifiera om oavsett om den är av intresse för spelare eller inte? Det här stinker aftonblaska och sensationslystnad rakt av och sådant får jag nog av på de flesta så kallade nyhetssidor.

Vad fan klagar du på?!
Bara för att en artikel inte passar din smak behöver du inte klaga på FZ för det...
Ska du klaga på Aftonbladet bara för att de har en artikel som du inte anser passar som en nyhet?

Hatar att folk fortsätter klaga på FZ när de har lite annorlunda artiklar...

FZ, ni gör ett bra jobb!
Alltid roligt att läsa dessa annorlunda artiklar så att man får lite variation

Jag tycker dessa artiklar borde ligga i en egen indelning ungefär som E3-sidan brukar göra, med alla sådana nyheter samlade där. Då blir alla nöjda och glada.

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag trodde bara man fick ha ett barn i Kina?

Tror det är att man bara får ha en dotter i Kina. Det märks ju på priset hur de är värderade också.. 30k styck för killarna och mindre än 3500 för dottern. Då de är 21 år gamla så lär alla barnen varit spädbarn, eller iaf vääääldigt unga.
Fast det kan ifs vara ett barn per familj också och att de bara, hmmm, hittade en ny inkomstkälla .

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av mrpeters:

Vad fan klagar du på?!

Jag tror att jag förklarade det i min post. Läs den igen så tror jag nog att du förstår. Annars kan jag försöka förklara det för dig i andra och kanske lättare ordalag:

Herrejösses pojk, det står inte ens vilket spel de galna såkallade föräldrarna spelade. Det enda där står är att det finns två idioter i Kina som inte borde ha skaffat barn och jag tycker inte att det här har på en spel site att göra. Förstår du bättre nu?

Å andra sidan måste jag säga att det är smått komiskt och inte så litet talande att du tar upp just Aftonbladet som smakreferens innan du berömmar FZ för artikeln.

Det är en nyhet. Såklart dom måste ha artiklar som den här, för att variera innehållet och fylla ut. Det var ingen som tvingade dig att läsa denna artikel. Det faktum att du ens blir upprörd över något sådant är lite halvpatetiskt.

Aja, folk. Kan inte begära mer. :/

Medlem

Ravenknight: Rubriken på artikeln förklarar ganska tydligt vad artikeln handlar om, och om du inte är intresserad av innehållet i artikeln så tvivlar jag på att det är någon som tvingar dig att läsa den. Vi andra tycker att det är en lite bisarr/smårolig nyhet, men håller inte du med oss så måste du kanske inte lacka ur på FZ för att just denna nyhet inte föll dig i smaken?

Medlem

Vore intressant att veta vilket spel det handlade om. Det skulle kunna användas i PR-syfte.

Ny catchphrase: "Så bra att du säljer din avkomma för att få spela det"


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Ravenknight:

Ok, nu får ni skärpa er. Idioter finns överallt, inte minst i Kina, men vad har detta egentligen på en seriös spelsida som FZ att göra? Har ni sjunkit så lågt att var jävla nyhet som har minsta lilla koppling till spel är värt att notifiera om oavsett om den är av intresse för spelare eller inte? Det här stinker aftonblaska och sensationslystnad rakt av och sådant får jag nog av på de flesta så kallade nyhetssidor.

Vad fan klagar du på?!
Bara för att en artikel inte passar din smak behöver du inte klaga på FZ för det...
Ska du klaga på Aftonbladet bara för att de har en artikel som du inte anser passar som en nyhet?

Hatar att folk fortsätter klaga på FZ när de har lite annorlunda artiklar...

FZ, ni gör ett bra jobb!
Alltid roligt att läsa dessa annorlunda artiklar så att man får lite variation

Jag tycker dessa artiklar borde ligga i en egen indelning ungefär som E3-sidan brukar göra, med alla sådana nyheter samlade där. Då blir alla nöjda och glada.

Mjo, det är en bättre kompromiss än att sluta med alla artiklar som inte är fullt relaterade till spel.

Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av mrpeters:

Vad fan klagar du på?!

Jag tror att jag förklarade det i min post. Läs den igen så tror jag nog att du förstår. Annars kan jag försöka förklara det för dig i andra och kanske lättare ordalag:

Herrejösses pojk, det står inte ens vilket spel de galna såkallade föräldrarna spelade. Det enda där står är att det finns två idioter i Kina som inte borde ha skaffat barn och jag tycker inte att det här har på en spel site att göra. Förstår du bättre nu?

Å andra sidan måste jag säga att det är smått komiskt och inte så litet talande att du tar upp just Aftonbladet som smakreferens innan du berömmar FZ för artikeln.

Hoppas du känner dig som en stor man nu när du läser ord för ord och inte mellan raderna så att säga.
Vad jag menade är att du inte borde klaga på att allting inte passar din smak..
Världen är inte perfekt så sluta klaga på alla små saker du kan hitta.

Som Arkaith sa:

Skrivet av Arkaith:

Det var ingen som tvingade dig att läsa denna artikel. Det faktum att du ens blir upprörd över något sådant är lite halvpatetiskt.

Medlem

lite aftonbladet över rubriken

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Såklart dom måste ha artiklar som den här, för att variera innehållet och fylla ut.

Där kan du nog ha rätt i sak men jag tror samtidigt att det är just där som problemet ligger. Att fylla ut nyhetstorka med skräp med tveksamt källvärde och än mer tveksam relevans för en spelsida är ett minst sagt darrigt koncept och leder i slutändan till att du utarmar vad som borde vara själva syftet med FZ. Det vill säga att förmedla relevanta nyheter och information om spel för spelare. Att följa det minsta motståndets lag leder till försämrad journalistik och i förlängningen till en sämre sida. Där har du skälet till min såkallade upprördhet om det nu är rätt ord. Men det är lika lätt att förstora saker på internet som att skriva skräp så jag förlåter dig den lilla överdriften.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Hoppas du känner dig som en stor man nu när du läser ord för ord och inte mellan raderna så att säga.
Vad jag menade är att du inte borde klaga på att allting inte passar din smak..
Världen är inte perfekt så sluta klaga på alla små saker du kan hitta.

Om det är det du vill skriva så skriv det. Du kan inte ta tolkningsföreträde för hur andra människor läser "mellan raderna" när du har någonting som du tycker är viktigt att förmedla. Att världen inte är perfekt är en underdrift men att komma med åsikter om den journalistiska nivåen på en sida som jag brukar uppskatta för deras informativa artiklar är inte att jämställa med att klaga på alla små saker jag kan hitta. Däremot så lönar sig att vara tydlig och rak på internet och skriva vad man tycker.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Arkaith:

Såklart dom måste ha artiklar som den här, för att variera innehållet och fylla ut.

Där kan du nog ha rätt i sak men jag samtidigt att det är just där som problemet ligger. Att fylla ut nyhetstorka med skräp med tveksamt källvärde och än mer tveksam relevans för en spelsida är ett minst sagt darrigt koncept och leder i slutändan till du utarmar vad som borde vara själva syftet med FZ. Det vill säga att förmedla relevanta nyheter och information om spel för spelare. Att följa det minsta motståndets lag leder till försämrad journalistik och i förlängningen till en sämre sida. Där har du skälet till min såkallade upprördhet om det nu är rätt ord. Men det är lika lätt att förstora saker på internet som att skriva skräp så jag förlåter dig den lilla överdriften.

Beror ju som sagt på vad du tycker om att läsa. Det här är en relevant nyhet, förstår inte på vilket sätt det inte är just det.

Jobbigt att läsa dravlet du skriver. Är du inte intresserad av vissa artiklar, läs dem inte.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Beror ju som sagt på vad du tycker om att läsa. Det här är en relevant nyhet, förstår inte på vilket sätt det inte är just det.

Nej, det har framgått med all önskvärd tydlighet.

Nå i vilket fall, när du ber mig att låta bli att läsa en artikel om jag inte finner den intressant så är det ju just det som är problemet och kanske skillnaden i synsätt mellan dig och mig. Jag vill att innehållet på FZ skall vara intressant och inte att de skall börja lita mer och mer på utfyllnad. (Vilket du ju själv påpekade att den artikeln var i ett tidigare inlägg.) Förstår du?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Nå i vilket fall, när du ber mig att låta bli att läsa en artikel om jag inte finner den intressant så är det ju just det som är problemet och kanske skillnaden i synsätt mellan dig och mig. Jag vill att innehållet på FZ skall vara intressant och inte att de skall börja lita mer och mer på utfyllnad. (Vilket du ju själv påpekade att den artikeln var i ett tidigare inlägg.) Förstår du?[/quote]

Hur som helst, om du tycker det inte hör hemma här eller är ointressant så som tidigare har sagt, läs inte artikeln. Men, nu är det så att vissa här kanske tycker den här artikeln är intressant, det har du inget att säga till om vad folk vill läsa eller inte.

Medlem

Ingen hemsida kan ha innehåll där precis 100% av artiklarna intresserar alla. Det måste t.om du förstå.

Jag spelar t.ex inte på konsol, vilket omedelbart renderar 90% av dess artiklar ointressanta för mig. VA! Då kan vi ju inte skriva om konsoller?! Men jo, jag inser att du menar ur ett relevansperspektiv, snarare än ett rent intresse-perspektiv, men uppenbarligen så finner de flesta detta som intressant.

Variation kan vara en bra sak, och jag har sett långt mer långsökta artiklar än denna förr. I mina ögon övergår sånt här gnäll till trolling när man ensam fortsätter att klaga emot i stort sett alla andra i diskussionen, när ämnet är förlorat. Självklart ska alla ha sin åsikt dock, men här talar det ju rätt tydligt språk att du är ganska ensam om den.

(No offense nor pun intended)

Skrivet av HerrA:

Ny catchphrase: "Så bra att du säljer din avkomma för att få spela det"

Ja, den skulle nog fungera bäst i kina va! *Skrockar*


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Ok, nu får ni skärpa er. Idioter finns överallt, inte minst i Kina, men vad har detta egentligen på en seriös spelsida som FZ att göra? Har ni sjunkit så lågt att var jävla nyhet som har minsta lilla koppling till spel är värt att notifiera om oavsett om den är av intresse för spelare eller inte? Det här stinker aftonblaska och sensationslystnad rakt av och sådant får jag nog av på de flesta så kallade nyhetssidor.

+1


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Är det bara jag eller tycks de mest bisarra sakerna ske i Asien? No offense..
Beror detta på att verkligheten är för hård för att stå ut med så att man tar och flyr till spelvärlden, eller på något helt annat? :\

Note: Säger inte att det inte sker utanför Asien, självklart inte. Men det tycks skrivas mest om? ...eller så kanske det är just det som är grejen...

Medlem

Ursäkta men ni som klagar på att rubriken är lik Aftonbladets rubriker: hur skulle ni själva formulera en rubrik till denna nyhet? det går inte skriva den på så många olika sätt om den ska vara kort och konkret.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Variation kan vara en bra sak, och jag har sett långt mer långsökta artiklar än denna förr. I mina ögon övergår sånt här gnäll till trolling när man ensam fortsätter att klaga emot i stort sett alla andra i diskussionen, när ämnet är förlorat. Självklart ska alla ha sin åsikt dock, men här talar det ju rätt tydligt språk att du är ganska ensam om den.

Faktum är att du nog har allt för rätt i din analys. Men det hela är allt för uppskruvat och lustigt för att jag skall kunna låta bli att svara på åtminstone några av karaktärsangreppen som blev följden av att jag framförde kritik av hemsidan.

Och ja, du har alldeles rätt i att variation kan vara en bra sak. Min förhoppning är ändå att FZ förblir seriösa och fortsätter med relevanta ( ett betydligt bättre ordval ) artiklar rörande spel än vad den här gav prov på. Sensationslystna nyhetssidor som säger och skriver vad som helst för att dra in reklampengar finns det alltför gott om redan i mitt tycke. Nu tillbaka till arbetet. Tack för underhållningen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av mrpeters:

Hoppas du känner dig som en stor man nu när du läser ord för ord och inte mellan raderna så att säga.
Vad jag menade är att du inte borde klaga på att allting inte passar din smak..
Världen är inte perfekt så sluta klaga på alla små saker du kan hitta.

Om det är det du vill skriva så skriv det. Du kan inte ta tolkningsföreträde för hur andra människor läser "mellan raderna" när du har någonting som du tycker är viktigt att förmedla. Att världen inte är perfekt är en underdrift men att komma med åsikter om den journalistiska nivåen på en sida som jag brukar uppskatta för deras informativa artiklar är inte att jämställa med att klaga på alla små saker jag kan hitta. Däremot så lönar sig att vara tydlig och rak på internet och skriva vad man tycker.

Tror vi borde få ett slut på denna diskussion

Vi har båda olika åsikter och det måste man respektera.
Du gillar inte att FZ skriver saker som inte är helt spel relevanta och jag anser att det är OK.

Du får hare gött

Medlem

@Ravenknight
För mig är detta nyheter. Det handlar ju självklart om industrin som en helhet och allting som har med den att göra. Denna artikel har klara kopplingar till spelindustrin. Osäker på om du missade "Ett kinesiskt par, där båda är under 21 år gamla, har sålt sina tre barn för att få råd att spela onlinespel på internetkaféer, rapporterar Sanxiang City News (via VideoGamer)."

Det finns spelintresserade som tycker att sådana här nyheter är intressanta och diskussionsvärda. Därför finns det ett värde av att bidra med sådana här nyheter. Nyheter som bara spel och nyheterna i stil med "Super Mario Galaxy släpps snart!" räcker inte till för den community som FZ har.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Man kan ha flera barn i Kina, på landsbygden är det oftast inga problem då dom gömmer dom ifall någon från staten kommer och gör kontroller, inte lika hårt där. Men det går även i städerna att ha flera barn med statens kunskap om det, dock blir det straffavgift på olika vis. Minoriteter får ha två och får man ett barn med handikapp får man skaffa en till.
Men ja vad ska man säga.. visst att flickor inte är värda lika mycket som pojkar, men bara 3500 för tösen var ytterst lite. Nog borde dom väl kunnat få lite mer betalt för henne.. märks att dom inte var något vidare på business.

123
Skriv svar