HD-utgåvorna av Silent Hill ges släppram

Robot
HD-utgåvorna av Silent Hill ges släppram

En av två kommande månader kan du vänta dig Silent Hill 2 och 3 igen, fast högupplöst.

#silent-hill-2, #silent-hill-3, #konami, #silent-hill-hd-collection


Medlem
HD-utgåvorna av Silent Hill ges släppram

Eller så kör man dem i en emulator i 1600*1200....?

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Eller så kör man dem i en emulator i 1600*1200....?

Fast då får du högupplöst rendering av lågupplösta texturer och modeller. HD-utgåvorna ska ju vara uppdaterade även på textur och modellfronten om jag inte missminner mig.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Darkst@r:

Eller så kör man dem i en emulator i 1600*1200....?

Fast då får du högupplöst rendering av lågupplösta texturer och modeller. HD-utgåvorna ska ju vara uppdaterade även på textur och modellfronten om jag inte missminner mig.

/ LordDaimos

Uppdaterade shaders med?

Medlem

Det här passar verkligen perfekt in nu då min gamle release-PS3 gått till de sällan jaktmarkerna och jag inte längre kommer kunna spela min egen PS2-version på min soon-to-be-bought Slim!
Tur i oturen!


signatur
Medlem

Konami får gärna släppa Suikoden HD Collection också.

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Darkst@r:

Eller så kör man dem i en emulator i 1600*1200....?

Fast då får du högupplöst rendering av lågupplösta texturer och modeller. HD-utgåvorna ska ju vara uppdaterade även på textur och modellfronten om jag inte missminner mig.

/ LordDaimos

Eller så kör man PC versionen av SH 2-3 som fortfarande är en av de vackraste spelen som finns?

Älskar Silent Hill serien, förlorade mina PC kopior för ett par år sedan så kanske blir ett köp, är lite orolig över "uppdaterade röstskådespelarinsatser, tillpiffat ljudspår"

Rösterna är ju en del av charmen, samt ljudet.

Inte så kul om Battlestar Galactica tjejen kommer och tar över Heathers röst ect.

Medlem

Nice, SH och Zone of the enders Spel man haft mycket roligt med under tonåren. Kanske blir ett köp i framtiden, får se hur mycket konsolspelande det blir. Som det ser ut nu så spelar jag knappt någonting alls på konsol


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar