Dubbelt upp från Dead Island

Robot
Dubbelt upp från Dead Island

Vad sägs om odöda kyrkfajter och utvecklarsnack om ljudet? Mot arkivet, du dräptastiska.

#techland, #dead-island


Medlem
Dubbelt upp från Dead Island

Jag är så jävla taggad på Dead Island, verkar ha potentialen att bli ett av årets bästa spel (efter de uppenbara som BF3 och Skyrim)!!

Den första videon var extremt konstigt klippt och gameplayen såg nästan lam ut i den, lol. Ljudet synkade heller inte vid ett tillfälle.

Den andra videon sa rätt lite men visst är musiken underbar.

Förhandsbokat på Steam!

Medlem

Trailern är utan tvekan en av dom bästa jag sett!

Inaktiv

Jag har tidigare varit skeptisk till spelet (First Person Brawling är inte riktigt min kopp té) men det där såg riktigt kul ut.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag har tidigare varit skeptisk till spelet (First Person Brawling är inte riktigt min kopp té) men det där såg riktigt kul ut.

Det fanns en gång då jag också tycte det men sen spelde jag zeno clash .

Medlem

La campana...

Medlem

Man fick ju inte ens se när de visar hur kyrkan ser ut på dagen heller, eller när man pratar med nunnan inne i kyrkan.
Här är en 20 minuter lång gameplay film som funnits på YT sedan i maj.
http://www.youtube.com/watch?v=pVzRo39P31I

Förbokat 3 exemplar (jag och två till ska spela coop) hos Gamestop för att få Bloodbath DLCn. Om Webhallen hade haft samma sak till deras pris så skulle självklart valt det där men ja, frågan är om Bloodbath är värt 100kr som är prisskillnaden. Jag tycker iaf det XD
DLCn kommer säkert gå att köpa efter releasen, men jag har inte sett några detaljer om var, när eller hur.

Amerikanska gamestop sidan eftersom den svenska inte har informationen:
http://www.gamestop.com/pc/games/dead-island-limited-edition/...

Medlem

Mja... det jag sett av gameplay verkar inte vara min kopp te. Håller i alla fall ögonen på det till jag är helt säker.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker det är synd att dom körde first person view eftersom man får lite L4D-vibbar. Hade hellre sett att dom körde third person a la GTA eller WoW för att få lite mer originalitet men självklart så kommer jag testa detta då zombie-genren ligger varmt om hjärtat

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Tycker det är synd att dom körde first person view eftersom man får lite L4D-vibbar. Hade hellre sett att dom körde third person a la GTA eller WoW för att få lite mer originalitet men självklart så kommer jag testa detta då zombie-genren ligger varmt om hjärtat

Du menar så det blir en direkt kopia av Dead Rising?
Dead rising var inte det minsta skrämmande eftersom det inte var någon direkt närkontakt med zombies.

Om du kollar på 20 mins filmen och hoppar till lite innan 7:26 så kommer just ett sånt tillfälle som inte kan återskapas i tredjeperson, och gör de spelet med GTA/RDR/DR perspektiv så blir inte spelet som det troligen var tänkt: ett "survival horror" spel.
Dead Rising var bara ett "Race against the clock with irritating mofos" spel. Och Left 4 dead var bara som Dead Rising men i FPS och utan klockan så klart.
Dead Island ser snarare ut att ta det bästa som fanns i Dead Rising och Left 4 Dead för att göra ett, imo, bättre spel.
Hoppas att det kommer någon form av mod tools senare så man kan mixtra ihop egna vapen och quests med mera.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Du menar så det blir en direkt kopia av Dead Rising?
Dead rising var inte det minsta skrämmande eftersom det inte var någon direkt närkontakt med zombies.

Jag skulle inte säga att det skulle bli en direkt kopia men snartlikt. Dead Risings karta springer du igenom på en kvart om du exkluderar cutscenes och boss-fighter. Jag menar du har inte samma frihetskänsla i Dead Rising som du har i GTA eller RDR. Jag vill kunna ta en bil , glida runt i en stad och ramma några kadaver på väg till en flygplats för att sen ta en helikopter civil eller militär, flyga runt lite och slutligen landa på ett shopping center för att börja slakta zombies med basebollträn och stålrör. Nu drömmer jag mig bort här haha.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Jag skulle inte säga att det skulle bli en direkt kopia men snartlikt. Dead Risings karta springer du igenom på en kvart om du exkluderar cutscenes och boss-fighter. Jag menar du har inte samma frihetskänsla i Dead Rising som du har i GTA eller RDR. Jag vill kunna ta en bil , glida runt i en stad och ramma några kadaver på väg till en flygplats för att sen ta en helikopter civil eller militär, flyga runt lite och slutligen landa på ett shopping center för att börja slakta zombies med basebollträn och stålrör. Nu drömmer jag mig bort här haha.

Tja, det skulle vara ungefär som GTA när det gäller områdena man springer runt i. Man måste klara av uppdrag för att kunna låsa upp delar av ön. Jag antar att det är så pga att man kan träffa på höglevelade zombies som man inte har en chans emot om man inte levelat upp innan dess. Men det tar ju bort en del av friheten så klart. Hade gärna kunnat vara lite som oblivion/fallout men när man spelar co-op med en lägre levelad person så får zombies level anpassas till något mitt emellan eller så.

Men som många andra kommer jag nog bland det första jag gör att skaffa en bil och köra runt lite, skulle gärna vilja ha någon helikopter men skulle tro att det ger för mycket skydd/frihet i spelet som utvecklarna inte tänkt att man ska ha. Man SKA vara omringad av zombies konstant och alltid vara i ett utsatt läge.
Det är därför jag gärna vill se att mod verktyg släpps så folk kanske kan fixa in häftiga vapen, flyg, helikopter, pansarfordon etc.
Just Cause 2 fast med zombies skulle varit smutt

1
Skriv svar