Medlem
Snabb fråga !

Mitt moderkort heter (GA-MA785GT-UD3H ) http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3154#s...

Min fråga är går det att köra SLI jag hade tänkt mig två st. gtx 460
OM det funka, funka det bra?
''Gilla'' dagens spel SLi eller crossfire ? Eller är det helt onödigt ?
Tack I förhand!

Medlem

Nepp, det moderkortet stödjer bara Crossfire.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Om jag har läst och sett rätt, så stödjer ditt moderkort inte SLI eller två separata ATI-kort i Crossfire. Det kan däremot köra en hybridlösning med det inbygda grafikchipet och ett diskret grafikkort. Moderkortet har nämligen bara en PCI-Ex x16 plats, de övriga är bara i x4-läge.

Medlem

Vidare så blir det helt klart bättre prestanda med två grafikkort i antingen SLI eller Crossfire, men många upplever med det, något som kallas Micro Stuttering. Vissa finner det irriterande, andra inte.

Medlem

tack för hjälpen ! Bli att köpa nytt moderkort idag då kan ni rekommendera nåt bra som då stödjer sli eller crossfire ! Inte alls för dyrt kanske hahha

Medlem

Ska du ha en AMD eller Intel processor?

Medlem
Medlem

Jag skulle rekommendera detta
Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

om jag kör på det moderkortet och ett till xfx ati radeon 5770, skulle det vara nåt eller är det helt med slöseri med pengar ska jag köpa nåt annat grafikkort istället och köra på ett ? Om jag köper ett nytt moderkort och ett till grafikort landa priset på 2300 ca är det värt det ?:)

Medlem
Skrivet av kallenalle:

om jag kör på det moderkortet och ett till xfx ati radeon 5770, skulle det vara nåt eller är det helt med slöseri med pengar ska jag köpa nåt annat grafikkort istället och köra på ett ? Om jag köper ett nytt moderkort och ett till grafikort landa priset på 2300 ca är det värt det ?:)

Jag hade nog dragit på med ett nytt grafikkort, beroende på vad du vill spela

Medlem

Okey, hade tänkt mig vanliga spel så som bc2,BF3 wow osv...Kräver ju inte högsta settings dock högsta upplösning Vad rekommendera du ?

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Okey, hade tänkt mig vanliga spel så som bc2,BF3 wow osv...Kräver ju inte högsta settings dock högsta upplösning Vad rekommendera du ?

Ett HD6870 eller ett GTX560 Ti är bra och prisvärda

1
Skriv svar