Kinesiskt par sålde sina barn för att spela

Medlem

Va!!! går det sälja barn för att spela spel! awsome


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Herregud, jag fattar inte vad det är med en del kineser och hur dom kan sjunka så lågt när det gäller spel. Det här är ju knappast den första eller sista nyheten man hör om något tragiskt som har med spel att göra från Kina.

Om folk är beredda att sälja sina barn för en dos internetkafé, hur är deras riktiga pundare i så fall? Ryser på tanken


signatur

Game long and prosper

Medlem
Citat:

Jag trodde bara man fick ha ett barn i Kina?

Man kan ha flera barn i Kina om man inte registrerar/säger någonting till myndigheterna, men om man inte gör det så kan man som regel inte låta barnen gå i skolan osv. Om man får fler än ett barn så får man betala en straffavgift så tror jag att det är i dem flesta provinser iaf.

Så eftersom många Kineser helst vill ha en pojke som kan föra familjenamnet vidare så kan det bli så att pojken får gå i skolan och dottern får stanna hemma och hjälpa familjen.

Medlem
Citat:

Herregud, jag fattar inte vad det är med en del kineser och hur dom kan sjunka så lågt när det gäller spel. Det här är ju knappast den första eller sista nyheten man hör om något tragiskt som har med spel att göra från Kina.

Om folk är beredda att sälja sina barn för en dos internetkafé, hur är deras riktiga pundare i så fall? Ryser på tanken

Bättre att dem skaffar kondomer istället finns redan massor utav Kineser.

Inaktiv

Den stora frågan är så klart vad de spelade för något. Starcraft, Wow eller Farmville?

Medlem

Hur kunde de?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Hx2
Medlem

Undrar vem som köpte ungarna. Var det Apple eller Nike?

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Ravenknight:

Ok, nu får ni skärpa er. Idioter finns överallt, inte minst i Kina, men vad har detta egentligen på en seriös spelsida som FZ att göra? Har ni sjunkit så lågt att var jävla nyhet som har minsta lilla koppling till spel är värt att notifiera om oavsett om den är av intresse för spelare eller inte? Det här stinker aftonblaska och sensationslystnad rakt av och sådant får jag nog av på de flesta så kallade nyhetssidor.

Vad fan klagar du på?!
Bara för att en artikel inte passar din smak behöver du inte klaga på FZ för det...
Ska du klaga på Aftonbladet bara för att de har en artikel som du inte anser passar som en nyhet?

Hatar att folk fortsätter klaga på FZ när de har lite annorlunda artiklar...

FZ, ni gör ett bra jobb!
Alltid roligt att läsa dessa annorlunda artiklar så att man får lite variation

Jag håller med fullt ut!

Medlem

Only in China...
Jag blir mer och mer anti mot kineser..
http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshh3BI4708...

Medlem

Man får bara ha två barn, men sällan. Absolut inte tre enligt.. lag?

AW8
Medlem

Imponerande föräldraskap!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

vad tänker folk med.

Medlem

Låter rätt värt, ingen dålig deal med andra ord.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Only in China...
Jag blir mer och mer anti mot kineser..
http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshh3BI4708...

Fyfan vad sjuka de är! nu mår jag dåligt


signatur

cags

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Ok, nu får ni skärpa er. Idioter finns överallt, inte minst i Kina, men vad har detta egentligen på en seriös spelsida som FZ att göra? Har ni sjunkit så lågt att var jävla nyhet som har minsta lilla koppling till spel är värt att notifiera om oavsett om den är av intresse för spelare eller inte? Det här stinker aftonblaska och sensationslystnad rakt av och sådant får jag nog av på de flesta så kallade nyhetssidor.

Jävel va kinkig då! Tappade du tvålen på kåken imorse eller?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Skapa nya konton hela tiden ok levla upp dem och sen sälja dem är väll inget nytt i Kina.

Medlem

Greed poisons everything

Medlem

Jag håller med Ravenknight. Tycker inte denna artikel hör hemma på en seriös spelsida. Det förlöjligar hela konceptet när man publicerar material bara för att texten råkar innehålla ordet "spel". Det innebär knappast att det är spelrelaterat. Det är som att publicera den i en finanstidning för att den råkar beröra ämnet pengar.

Sen till det som stör mig mest. Folk som ska hoppa in i något slags försvar och slänga ur sig det klyschiga "smaken är som baken". Vad man tycker om själva artikeln är inte relevant. Jag struntar fullständigt i att "From Dust" försenas, den artikeln intresserar mig inte på något sätt, men det är fortfarande en fullt spelrelaterad artikel och jag förstår att andra människor kanske vill läsa om det.

Det här har som sagt inget med spel att göra, och jag tycker det ser illa ut utåt. Men det är bara min åsikt. Smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag trodde bara man fick ha ett barn i Kina?

du får ha fler en ett barn i kinda, men får bara "barnbidrag"för ett (Rätta mig om jag har fel)


signatur

Rwa?

Medlem

Hah, bra deal.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tur att de sålde ungarna ist för att slå ihjäl dom som några andra spelberoende föräldrar gjorde. *host* amerikaner *host*

Medlem

Herregud vilken skillnad på priserna... Jag börjar förstå varför så många par adopterar kinesiska flickor.

Medlem

vad var det för spel då?

Medlem

de kanske köpte en tidig beta av skyrim

Medlem
Skrivet av Glaas:

Jag håller med Ravenknight. Tycker inte denna artikel hör hemma på en seriös spelsida. Det förlöjligar hela konceptet när man publicerar material bara för att texten råkar innehålla ordet "spel". Det innebär knappast att det är spelrelaterat. Det är som att publicera den i en finanstidning för att den råkar beröra ämnet pengar.

Sen till det som stör mig mest. Folk som ska hoppa in i något slags försvar och slänga ur sig det klyschiga "smaken är som baken". Vad man tycker om själva artikeln är inte relevant. Jag struntar fullständigt i att "From Dust" försenas, den artikeln intresserar mig inte på något sätt, men det är fortfarande en fullt spelrelaterad artikel och jag förstår att andra människor kanske vill läsa om det.

Det här har som sagt inget med spel att göra, och jag tycker det ser illa ut utåt. Men det är bara min åsikt. Smaken är som baken.

Det är fortfarande en spel-relaterad artikel. Vad snackar du om? Är rätt så säker på att spelmissbruk/beroende har med just spel att göra. Det är en relevant artikel. Det enda som ser illa ut är ditt och "Ravenknights" konstiga påstående att det inte har något med spel att göra.

Medlem

Inget fel på den här nyheten och ingen mening att klaga heller. Det är bara att ta en titt på första sidan här på FZ så hittar man många fler "riktiga" spelnyheter än nyheter i den här stilen.

Och nej, att veta vilket spel de spela tycker jag inte gör saken bättre. Tycker det känns smaklöst att ett spel ska få nån PR överhuvudtaget för en sån här sjuk grej

Medlem

Kina försöker ju begränsa barnafödandet genom att subventionera enbarnsfamiljer.. har de fler barn förlorar de sitt statliga stöd


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag som fick en dotter... En son hade genererat mer cash till mitt spelande.

Medlem

Tur att man har dator, spel och internet hemma så man slipper sälja dottern för att gå till internetcafe

Medlem

Absolut omänskligt !!

123
Skriv svar