Battlefield 3 krossar Bad Company 2:s förbokningsrekord

Robot
Battlefield 3 krossar Bad Company 2:s förbokningsrekord

Redan nu har Battlefield 3 tio gånger så många förbokningar som Bad Company 2 hade när det släpptes. Även The Old Republic rekordbokas.

#nyhetstips, #battlefield-3, #battlefield-bad-company-2, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Battlefield 3 krossar Bad Company 2:s förbokningsrekord

själv klart båda Swtor or BF3 Bokade och klara ^^ x2 oxo

Inaktiv

Tror att Mw3 har flera bokningar...

Medlem

Ska boka snart helt klart!

Skrivet av showerguy:

Tror att Mw3 har flera bokningar...

Verkligen. Säljer som smör, alla spelar det även om det inte kommer vara bra... tragiskt men sant


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Showerguy:

Tror att Mw3 har flera bokningar...

Det tvekar jag starkt på
Visserligen gillar jag MW seriens känsla på vapnen mer men tror att folk tröttnat lite på serien (Vet att jag använde en personlig åsikt med "folk" men vad jag menade var att folk troligtvis har börjat tröttna lite)

SW:ToR CE & BF3 förbokade sen ca 4-5 månader.

Medlem

Både BF3 och Swtor bokat här.

Inaktiv

Jag inväntar releasen och ser därefter om det blir tillgänligt via steam, eller om det i alla fall går att aktivera därigenom.

Medlem

"Bad Comapny "

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Vet inte ens om jag ska köpa spelet eller inte. Gissar på att jag kommer göra det men har ingen aning om det blir en bokning eller ett köp direkt då.

Medlem

BF3 är bokat.

SW:TOR är inget jag håller intresse för.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Their eyes were open, but still they were blind.

Medlem

Både BF3 Limited Edition och ME3 Collectors Edition förbokade för någon månad sen.

Sugen dock på The Old Republic MMORPGt men vill veta hur bra det kommer bli så avvaktar lite.

Jag tror min dator skall klara av BF3 minst på high iaf i 1680x1050. Annars blir jag lite ledsen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hoppas bara de har servrar in check när det släpps. Tog säkert en vecka innan bfbc2 var spelbart...


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Inaktiv

Konstigt när de har alla dessa förbokningsbonusar. Förboka eller missa en del av spelet!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ska boka snart helt klart!

Skrivet av showerguy:

Tror att Mw3 har flera bokningar...

Verkligen. Säljer som smör, alla spelar det även om det inte kommer vara bra... tragiskt men sant

typ som jag hörde en gång när en pöjk ville sitta lira CS men han "måste" spela wow för att det var allt hans polare snacka om i skolan. Så då tänker jag direkt på MW serien alla kiddisen springer omkring me blöja på lekplatsen och snackar K/D dom hadde i går kvälls när dom satt lira haahaha

Medlem

Skulle vara intressant och veta hur många som förbokat BF3 respektive MW3 till PC respektive konsol...


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Inaktiv

Ingen vänlig själv som kanske kan låta en få spela på deras BF3 alpha konto? =D Måste bara få testa den ^^

Medlem

hatar verkligen att de släpper DLC dag 1... får vänta och se om det blir något bf3. risken är att tänker de släppa DLC på första dagen kommer de vara liga dryga med DLC som cod.

Medlem

Blir ingen förhandsbokning innan jag fixat en ny dator, men det hinner bli en förhandsbokning iaf! Mw3 kommer jag nog inte förhandsboka, pga alla buggar som vart i Black Ops ..

Det enda som är bokat är semestern, köper BF3 när det är billigt och barnsjukdomarna är över...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är fortfarande väldigt skeptisk.

Alla battlefield-spel har haft sådan otrolig potential men har samtidigt varit sladdriga och frustrerande.

Jag har alltid sett battlefield-serien som realistiska krigsspel med avsaknad av realism. I BF3 verkar de lagt ner mer detailarbete på vissa saker, t.ex. Förstörelse, ljud, grafik etc, viket är bra, men det finns dock andra saker i BF-spelen som är sååå mycket viktigare för att det ska bli en bra spelupplevelse.

(Tänker använda BC2 + BCV som grund för följande exempel)

Level design
BFs selling point är att banorna är stora och fria. Man kan gå lite var man än vill. (vilket är bra.) Mendet gör även spelet riktigt grötigt och icke relistiskt eftersom att enstaka spelare från båda lagen är helt utspridda över hela kartan.
Det finns ingen front där båda lagen möts och måste pressa varandra till att retrera. Det är folk överallt, hela tiden! Quake med "realistiska" soldater och vapen. Otroligt grisigt och frustrerande, speciellt när det är snipers överallt.
Vilket leder mig till nästa del:

Gameplay/ spelmekanik
Det som enligt mig förstör spelen mest är hur spelet spelas. Folk hoppar in i fordon och kör som galningar till de har kommit till sitt "gömställe" eller uppdraget. I 130km/h "hoppar" (snarare ploppar) spelaren ut och landar på fötterna och omedelbart börjar skjuta med sin granatkastare. Samma sak med flygplan och helikoptrar. Bara en sådan grej kan få mig att stänga av spelet direkt.
Hoppa fallskärm från 5 meters höjd. Ingen gravitation på kulor. Det krävs ingen skicklighet alls för att vara sniper, ingen distansberäkning, vind, inget alls. Folk hoppar runt som idioter och lyckas ändå skujta ihjäl folk som ligger i beredskap. Supressive fire är onödvändigt.
Listan kan göras oändlig.

Tro mig, jag har haft väligt kul när jag spelat BF-spelen (främst på lan) men det hade kunnat varit så mycket bättre.

BF3 har potential till att bli det bästa mp upplevelsen någonsin men det känns som att DICE annu en gång satsar på helt fel saker istället för att fixa det som gjorde de tidigare spelen dåliga.

Det återstår att se...

Skrivet av korvbollar:

Är fortfarande väldigt skeptisk.

Alla battlefield-spel har haft sådan otrolig potential men har samtidigt varit sladdriga och frustrerande.

Jag har alltid sett battlefield-serien som realistiska krigsspel med avsaknad av realism. I BF3 verkar de lagt ner mer detailarbete på vissa saker, t.ex. Förstörelse, ljud, grafik etc, viket är bra, men det finns dock andra saker i BF-spelen som är sååå mycket viktigare för att det ska bli en bra spelupplevelse.

(Tänker använda BC2 + BCV som grund för följande exempel)

Level design
BFs selling point är att banorna är stora och fria. Man kan gå lite var man än vill. (vilket är bra.) Mendet gör även spelet riktigt grötigt och icke relistiskt eftersom att enstaka spelare från båda lagen är helt utspridda över hela kartan.
Det finns ingen front där båda lagen möts och måste pressa varandra till att retrera. Det är folk överallt, hela tiden! Quake med "realistiska" soldater och vapen. Otroligt grisigt och frustrerande, speciellt när det är snipers överallt.
Vilket leder mig till nästa del:

Gameplay/ spelmekanik
Det som enligt mig förstör spelen mest är hur spelet spelas. Folk hoppar in i fordon och kör som galningar till de har kommit till sitt "gömställe" eller uppdraget. I 130km/h "hoppar" (snarare ploppar) spelaren ut och landar på fötterna och omedelbart börjar skjuta med sin granatkastare. Samma sak med flygplan och helikoptrar. Bara en sådan grej kan få mig att stänga av spelet direkt.
Hoppa fallskärm från 5 meters höjd. Ingen gravitation på kulor. Det krävs ingen skicklighet alls för att vara sniper, ingen distansberäkning, vind, inget alls. Folk hoppar runt som idioter och lyckas ändå skujta ihjäl folk som ligger i beredskap. Supressive fire är onödvändigt.
Listan kan göras oändlig.

Tro mig, jag har haft väligt kul när jag spelat BF-spelen (främst på lan) men det hade kunnat varit så mycket bättre.

BF3 har potential till att bli det bästa mp upplevelsen någonsin men det känns som att DICE annu en gång satsar på helt fel saker istället för att fixa det som gjorde de tidigare spelen dåliga.

Det återstår att se...

BFBC2 multiplayer är underhållande, men som du skriver, det är inte realistiskt, men vad vet vi egentligen, jag har aldrig varit ute i strid. Tycker också kartorna är för stora i bland, baseraping hit och dit, en man kör en tank som om det vore en FIAT. Ibland upplevs spelet som väldigt obalanserat med, och man kan tömma ett magasin i en "soldat" som verkar gjord av stål...

Kanske skulle de skapat en speciell MP-del som var riktigt realistisk där det krävdes 4 man att manövrera en stridsvagn osv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av mrkvist:

Skulle vara intressant och veta hur många som förbokat BF3 respektive MW3 till PC respektive konsol...

Ja, personligen tror jag det kommer vara fler pc spelare som bokar BF 3 medan det kommer vara fler som spelar på konsol som bokar MW 3. För mig råder det ingen tvekan om vilket format det kommer bli, pc är helt enkelt den starkare plattformen när det kommer till den här typen av spel.

Medlem

29st Cod Kids svarar nej ska inte ha spelet


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Skall skaffa mig lite relation till krigsspelen både BFBC som jag precis börjat och något CoD för att jämföra. Dom ligger ju kring 200 numera så det är två biobiljetter - WTF.

Sedan "För sverige i tiden" gäller även för mig, inte bara kungen. Så köp blir det nog men när får vi se.

Medlem

Inte konstigt att förhandsbokningarna blir många när man kör fultaktiker som: "Förhandsboka - eller betala extra för att låsa upp saker senare".


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Inte förbokat, och kommer nog inte ens o skaffa spelet pga av deras idiotiska hantering av förboknings erbjudande, speciellt det som bara är ifrån vissa återsäljare. Det är en princip sak för mig, och mina principer trumfar den njutning jag skulle ha kunnat få ifrån spelet.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Skall skaffa mig lite relation till krigsspelen både BFBC som jag precis börjat och något CoD för att jämföra. Dom ligger ju kring 200 numera så det är två biobiljetter - WTF.

Sedan "För sverige i tiden" gäller även för mig, inte bara kungen. Så köp blir det nog men när får vi se.

Vet inte om du känner till detta redan, de första spelen i CoD serien är inte alls som spelen efter MW. Jag var själv ett fan av CoD men efter att ha testat ett demo på MW så märkte jag något som inget annat spel i serien hade haft innan (inte vad jag kan minnas iaf) och det var att fiender spwanar konstant tills man når vissa check points och så här håller det tydligen på igenom hela spelet (som jag förstått det). Nu menar jag inte att MW serien är dålig utan bara att man inte kan vara säker på att man kommer gilla den lika mycket som tidigare spel i serien.

Medlem

Har alltid varit spawnande fiende vågor i CoD ända fram till MW2 som tog bort det. Var ju värst i CoD2 dock sen tonade de ner på det lite mer i MW och WaW för att tillsist ta bort det helt i MW2.

Medlem

Förbannade jävla piratkopierare som aldrig köper spel!!

Eller hur var det nu?

Medlem

Kommer nog invänta o köpa det på g2play.net när priset gått ner till runt 200 spänn.

Skriv svar