From Dust försenas till pc

Robot
From Dust försenas till pc

Xbox 360-versionen släpps nu på onsdag. Så är vid gudarna definitivt inte fallet med Windows-ditot som istället är att vänta nästa månad.

#from-dust


Medlem
From Dust försenas till pc

Lagom schysst att inte nämna en anledning tycker jag. De vet hur allt hur man förminskar risken att folk laddar ned spelet illegalt.

Inaktiv

Det här verkar ju skitcoolt.

Medlem

Knappast förvånande, då Ubisoft de senaste 3-4 åren alltid släppt PC-versionen efter konsolversionerna.

Medlem

Jag har inte hört om detta innan, verkar grymt!

Inaktiv

Tre veckor, inte mycket att tjura över.

Inaktiv

Nice om det betyder att slutprodukten blir bättre vid release


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Trevligt. Blir köp, om jag nu kan slita mig från World of Tanks.

Moderator | Testpilot

Piratkopiering hurrdurr!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ah vad coolt, jag trodde att det var långt kvar tills det här släpptes, så är det bara en vecka/månad nu helt plötsligt!

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Tre veckor, inte mycket att tjura över.

Handlar inte om tidsaspekten det handlar om attityden. Sen är det nog inte så smart att förarga just PC-spelarna för ett sådant här spel till fördel för alla cod-kids på xbox.

Tack ubisoft: tänker absolut inte ge er pengar för detta. Kanske när det är på rea om x antal år men jag glömmer nog tills dess.

Medlem

påminner mig om populous, vilket var urskönt!

Medlem
Skrivet av krqkan:

påminner mig om populous, vilket var urskönt!

The Beginning? håller med, ett av de bästa spelen! sjukt att det inte gjorts en uppföljare eller något liknande förren nu (om man inte räknar in Black &white)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hoppas bara att det inte dras med något dålig som är ett resultat av konsolandet Vill verkligen att det här ska bli bra


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av krqkan:

påminner mig om populous, vilket var urskönt!

The Beginning? håller med, ett av de bästa spelen! sjukt att det inte gjorts en uppföljare eller något liknande förren nu (om man inte räknar in Black &white)

Yes The beginning, som du sa, ett av de bästa spelen ever! <3 så sjukt coolt

Medlem

Det här är bara ett utav många många spel från Ubisoft som haft ett slppdatum till PC som sedan "försenats". Konstigt att det aldrig händer med konsoldatumen. Mycket, mycket märkligt.

Nej, det är bara business as usual. Ubisoft har satt i system att behandla PC-plattformen som skit med evigt försenade släppdatum och det i särklass sämsta (ur oss kunders synvinkel) DRM-skyddet. Hade tänkt köpa From Dust vid release men nu får det va. Har ingen som helst lust att ge dem några pengar och jag får väl hoppas att det budskapet går fram så småningom.

Skrivet av palmtree:

Det här är bara ett utav många många spel från Ubisoft som haft ett slppdatum till PC som sedan "försenats". Konstigt att det aldrig händer med konsoldatumen. Mycket, mycket märkligt.

Nej, det är bara business as usual. Ubisoft har satt i system att behandla PC-plattformen som skit med evigt försenade släppdatum och det i särklass sämsta (ur oss kunders synvinkel) DRM-skyddet. Hade tänkt köpa From Dust vid release men nu får det va. Har ingen som helst lust att ge dem några pengar och jag får väl hoppas att det budskapet går fram så småningom.

Nej det är inte det minsta konstigt. From Dust är med i Summer of Arcade, en kampanj med ett fast releaseschema som inte låter sig ruckas. Att bli utpetad från Summer of Arcade för att man inte hann klar är en enorm förlust jämfört med att skjuta på PC-releasen i tre veckor. Blir man vald att få vara med så är det en så stor marknadsföringspush att det är värt att skjuta på alla andra plattformar i ett halvår. Pc-spelarna ska vara jävligt tacksamma att dom bara får vänta i tre veckor istället för att releasen är satt till obestämd tid, som PS3. Klart som fan att det är business, annars blir det inga spel överhuvudtaget.

Man blir inte särskilt sugen på att lägga någon kärlek på PC-spelen när halva kundkretsen beter sig som bortskämda snorungar och hotar med principiell piratkopiering så fort dom inte får exakt så som dom vill.

Sorry om jag låter sur, jag hade Tools "Ticks and Leeches" i bakgrunden. Den handlar om Pc-gamers.

Medlem

vilka jävla fittor. här har jag väntat och väntat på der 27e och så försenar de dem. Jävla rövhattar

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Nej det är inte det minsta konstigt. From Dust är med i Summer of Arcade, en kampanj med ett fast releaseschema som inte låter sig ruckas. Att bli utpetad från Summer of Arcade för att man inte hann klar är en enorm förlust jämfört med att skjuta på PC-releasen i tre veckor. Blir man vald att få vara med så är det en så stor marknadsföringspush att det är värt att skjuta på alla andra plattformar i ett halvår. Pc-spelarna ska vara jävligt tacksamma att dom bara får vänta i tre veckor istället för att releasen är satt till obestämd tid, som PS3. Klart som fan att det är business, annars blir det inga spel överhuvudtaget.

Man blir inte särskilt sugen på att lägga någon kärlek på PC-spelen när halva kundkretsen beter sig som bortskämda snorungar och hotar med principiell piratkopiering så fort dom inte får exakt så som dom vill.

Sorry om jag låter sur, jag hade Tools "Ticks and Leeches" i bakgrunden. Den handlar om Pc-gamers.

Om det bara var Summer of Arcade som påverkade skulle jag nog inte bry mig men saken är den att detta har hänt om och om igen. PC-release satt till ett visst datum, sen "försenad" x antal månader. Assassins Creed 2. H.A.W.X. 2. Splinter Cell: Conviction. Alla är de Ubisoft spel som drabbats av "förseningar" till PC när konsolreleasen är spikad och klar. Det är ett jävla otyg och jag är trött på det.

Visa lite jävla respekt, helt enkelt

1
Skriv svar