Mot Helsingborg!

Flakmonkey
Mot Helsingborg!

Har just prexis i detta nu satt mig på min plats på det tåg som ska ta mig till Hässleholm där jag sen ska byta till ett annat tåg som tar mig den sista sträckan till Helsingborg. Det handlar totalt om 5 timmar och 30 minuter på resande fot (om allt flyter på som det är tänkt ska väl tilläggas) och jag kan inte säga att jag ser fram emot det direkt. Tåg är av någon anledning inte mitt favorittransportmedel, kanske blev jag lite utbränd på det när jag hade flickvän som bodde i Örebro vilket resulterade i många resor eller att jag i princip alltid reser själv. Hur trist själva resan är så är den emellertid värd den eftrrso jag ser fram emot slutmålet.

Musik som inleder resan: Michael Jackson - P.Y.T

I Helsingborg ska jag nämligen hälsa på en mycket god kompis som jag faktiskt lärde känna genom mitt Unreal Tournament-spelande. Hon spelade det själv och hade när det begav sig en spelande pojkvän som jag träffade på ett litet privat LAN i Landskrona. Vet inte varför men vi fann väl varandra där och på IRC (quakenet for life!) och har varit vänner sedan dess. Vi är båda lika och olika varandra där likheten till mycket stor del bottnar i att vi har respekt för andra åsikter och har öppna sinnen för det vi och andra gör.

Träffas ju av naturliga skäl inte sådär jätteofta men det har väl blivit en gång per år ungefär och när vi inte ses så pratas vi vid (chattar, vi är trots allt nördsr) rätt ofta och är det är alltid en person som man kan prata med allt möjligt om. Ibland är det extremt oseriöst med det är väldigt personligt och stora ting nästa gång och det är väl det jag anser vara en god vän. När man inte behöver ses hela tiden men man vet att personen alltid kommer finnas där om möjligheten finns. Det är i varje fall så jag försöker vara som vän.

Sen så skadar det ju inte förstås att vi har hemskt kul när vi väl träffas också och det är det jag främst ser fram emot den här veckan. Det är ju Helsingborg-festivalen till helgen så tanken är ju att gå ut och göra stan lite osäker eller lite mer party är väl ett mer lämpligt ordval. Mycket skratt, god mat, god dryck, trevliga gamla bekanskaper, trevliga nya bekantskaper och mycket dansande. Mer än så begär jag inte och om det går som det brukar kommer jag få som jag vill

Men me, nu har vi rest i 15 minuter så dags att börja lira lite på iPaden... Frågan är ju bara vad det ska bli, klarade ju PvZ (kort recension kommer) och Sworcery kan jag som bekant inte komma vidare i riktigt ännu... Lite World of Goo kanske? Eller Age of Zombies? I-landsproblem är alltid lika jobbiga....

#blogg

Medlem
Mot Helsingborg!

Ta en sväng i norra hamnen vettja. Syns kanske på festivalen!

Medlem

Välkommen hit! Som sagt, besök festivalen också tycker jag


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

1
Skriv svar