Efter kantskärning kommer loppis

Medlem
Efter kantskärning kommer loppis

som man brukar säga!

Dagen har varit solig och arbetsam. Jag har i princip skyfflat upp en hel gräsmatta med kantskärning som främsta avseende. Du ser, föräldrarna har struntat i att göra det ordentligt de tio senaste åren, så gräsmattan är två meter bredare än vad den skulle vara. Så jag har stånkat och stönat, likt en porrfilm med spadskaftet i högsta hugg.

Men nu är det paus för kvällen. Mor och jag åkte på loppmarknad. Faster inkluderades i bilen och iväg for vi. Faster slutar aldrig att prata. Mor tycker om faster. Jag tycker om henne också, vid de få tillfälle jag träffar henne. Hur som, när det är loppmarknad i Skåne, som man inte varit på tidigare, så vet man aldrig hur den kan te sig. "Hästhagens Loppis" var det idag. Mycket riktigt var det i ett stall, och med 7 sunkiga bord uppställda. Sämsta loppisen evah? Jopp. Jag är mer van vid 100 bord på en fotbollsplan och hundratals springande människor (som rusar vid startskottet).

Så, dagens fynd finns inte. Annars brukar jag emellertid hitta retrospel och diverse roligheter. Bästa fyndet? Kanske när jag hittade ett komplett snes med 4 spel för 50 kr, och efteråt hittade ett komplett megadrive med lika många spel för samma belopp. Eller när jag hittade en transformator till den gamla Amigan, så länge som jag letade.

Ett tips till alla därute, för att känna igen sina fiender.

Är det en kille med randig tröja och snelugg, är snubben troligtvis ute efter nes, snes.

Är det en kille med helskägg och sunkigare hår, är snubben troligtvis ute efter amiga.

Är det en kille med ännu större skägg, möjligtvis bärandes cowboyhatt och 30-40 år, är snubben troligtvis ute efter ännu äldre konsoler.

Är det en förförisk kvinna med jättemustasch, är snubben troligtvis ute efter något helt annat.

#blogg

Efter kantskärning kommer loppis

Ett tips till alla därute, för att känna igen sina fiender.

Är det en kille med randig tröja och snelugg, är snubben troligtvis ute efter nes, snes.

Är det en kille med helskägg och sunkigare hår, är snubben troligtvis ute efter amiga.

Är det en kille med ännu större skägg, möjligtvis bärandes cowboyhatt och [30-40] år, är snubben troligtvis ute efter ännu äldre konsoler.

Oj oj, förutom åldern och snelugg, så är det där en riktigt bra beskrivning av en viss Fz medlem...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Who am I going to kill?

Medlem

Randig tröja och snelugg känns ändå ganska typiskt att de ska ha en NES då. Minns (för inte så väldigt längesedan) när alla emos skulle spela 8-bitars och nu är där säkert hipsters som ska spela gamla spel och vara "nördig på ett ironiskt vis". Då känner de givetvis bara till NES.

Medlem

Ah, alla klubbar på Skunk där alternativa människor ville vara ännu mer alternativa, och gilla retrospel (för att de typ en endaste gång spelat super mario world).

1
Skriv svar