Dead Island blir även bok

Robot
Dead Island blir även bok

Minns du den magnifika Dead Island-trailern? Brittiska författaren Mark Morris förevigar världen med en skräckroman inspirerad av den magiska trailern.

#techland, #dead-island


Medlem
Dead Island blir även bok

Tlevligt.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Inaktiv

asså okej.. dom lyckades med en trailer..sen då? Dead Rising + Left 4 Dead = Dead Island.. slutar inte bra

Trailern var bra, men övervåldet är bara onödigt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av showerguy:

asså okej.. dom lyckades med en trailer..sen då? Dead Rising + Left 4 Dead = Dead Island.. slutar inte bra

Jaså? för båda var bra spel.

Allvarligt, vad är detta med att man inte får göra mer än ett spel per genre? Självklart kommer det konkurrenter och det är bra, för då tvingas dom kämpa för att höja sitts spels kvalitét och stå ut bland mängden. Vilket märks, eftersom det här spelets gameplay ser sjukt bra ut.

Skulle ingen ha gjort fler strategispel efter det första? Skulle ingen ha gjort fler rollspel efter det första? Pff.

Medlem

Hmm smaken är som baken.
Dead Rising + Left 4 Dead + Öppen värld = Mecka (Dead Island)

Medlem

Verkar gå inflation i att nyttja inarbetade titel-namn för att sälja något helt annat.

Säkert bra idé försäljningsmässigt för både spel och bok.

Kan tänka mig att det blir bra film också.

Men som spel verkar det enahanda det som kommit fram. Ännu en shooter att mörda 100 monster.

Medlem

Tycker Dead Island ser fulsnyggt ut XD men det ser kul ut, skulle gärna spela det coop men jag har för mig att coop delen inte skulle bli så jätte stor del av spelet? ett spel som det här är gjort för att spela coop, de borde lägga allt krut på det!


signatur

cags

Medlem
Skrivet av Warwick:
Skrivet av showerguy:

asså okej.. dom lyckades med en trailer..sen då? Dead Rising + Left 4 Dead = Dead Island.. slutar inte bra

Jaså? för båda var bra spel.

Allvarligt, vad är detta med att man inte får göra mer än ett spel per genre? Självklart kommer det konkurrenter och det är bra, för då tvingas dom kämpa för att höja sitts spels kvalitet och stå ut bland mängden. Vilket märks, eftersom det här spelets gameplay ser sjukt bra ut.

Skulle ingen ha gjort fler strategispel efter det första? Skulle ingen ha gjort fler rollspel efter det första? Pff.

Håller helt med. Bara för att det är ett zombie spel är det nödvändigt viss inte en Ripp-off

L4D är ju mer ett Co-op/kompetivt (stavas så enligt Google men känns fel ändå.) spel, utan en så speciellt djup story, Dead rising spelade ja aldrig så det kan jag inte säga ngt om, Dead Island värkar ju mer vara av ett RPG zombie survival om jag förstått det rätt, så förutom att det finns zombies ser jag ingen större likhet mellan L4D och Dead Island


signatur

Rwa?

Medlem

Jag undrar just ifall Zombierna Respawnar i boken mé

Medlem

Boken World War Z av Max Brooks och Day By Day Armageddon av J.L Bourne är två bra böcker med zombies om ni letar sånt

1
Skriv svar