Dragon Age 2 borta från Steam

Robot
Dragon Age 2 borta från Steam

I samband med släppet av DLC-paketet Legacy försvann DA II från Steam.

#dragon-age-ii, #ea, #crysis-2, #battlefield-3


Medlem
Dragon Age 2 borta från Steam

Eh, va ? Jag har inte spelet, inte fastnat för något av Bioware's spel, så jag har inte koll på detaljerna här.. men blev de som redan hade köpte spelet på Steam av med det ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Frågan är ju om Origin kommer ha samma konstiga prissystem som på Steam där 9,99 dollar = 9,99 euro. Någon som vet?

För med allt som är bra med steam är just prissättningen som gör att jag så gott som aldrig köper ett spel om det inte är en megarea. Typ Jul.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem
Skrivet av Charlo:

Frågan är ju om Origin kommer ha samma konstiga prissystem som på Steam där 9,99 dollar = 9,99 euro. Någon som vet?

För med allt som är bra med steam är just prissättningen som gör att jag så gott som aldrig köper ett spel om det inte är en megarea. Typ Jul.

Kollade lite snabbt på det under gårdagen.

Vad jag kan se är Origin typ samma som steam, lite olika beroende på produkt.

Steam Priser:

Bad Company 2 - 29,99 euro
BC2 Vietnam - 12,99 euro
Mass Effect - 14,99 euro
Mass Effect 2 - 19,99 euro

Origin Priser:

Bad Company 2 - 189 kr (ca 100kr billigare)
BC2 Vietnam - 129 kr (samma)
Mass Effect - 139 kr (samma)
Mass Effect 2 - 229 kr (ca 30 kr dyrare)

Medlem
Skrivet av Parzec:

Eh, va ? Jag har inte spelet, inte fastnat för något av Bioware's spel, så jag har inte koll på detaljerna här.. men blev de som redan hade köpte spelet på Steam av med det ?

De som köpt Dragon Age 2 på Steam innan det togs bort kommer fortfarande ha det där.

Medlem

Dragon Age 2 licensnyckeln från STEAM fungerar även i Origin, så har du nyckeln har du spelet.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Visst om dom inte vill släppa sina framtida spel på Steam men dom behöver ju inte ta bort dom som redan släppts på steam. -.-

Kan de inte bestämma sig hur de ska ha det, ruttet...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Parzec:

Eh, va ? Jag har inte spelet, inte fastnat för något av Bioware's spel, så jag har inte koll på detaljerna här.. men blev de som redan hade köpte spelet på Steam av med det ?

Nej, de som redan ägde spelet kommer att fortsätta ha kvar det på sina konton.

För dem som inte har spelet dock och använder endast Steam är detta rätt pissigt, då ea tvingar oss återigen att använda deras skräp klient för att kunna spela det vi vill. Död åt ea!

Skribent
Skrivet av Charlo:

Frågan är ju om Origin kommer ha samma konstiga prissystem som på Steam där 9,99 dollar = 9,99 euro. Någon som vet?

För med allt som är bra med steam är just prissättningen som gör att jag så gott som aldrig köper ett spel om det inte är en megarea. Typ Jul.

Nja, det där med 9.99$ = 9.99€ när steam gjorde om priserna stämmer ju inte riktigt. När priserna var i dollar var de utan VAT (moms) och nu är de inklusive VAT.

I övrigt håller jag med dig i det du säger. Jag gillar allt med steam förutom deras ordinarie priser och köper därför endast spel som är på rea.

Steams ordinarie priser är inte bra. Som ett exempel köpte jag Portal 2 för 15£ på amazon. ca 160-170 kr. Deras reor är bra, men även gamersgate och direct2drive har bra erbjudande ibland. T ex köpte jag Fallout: New Vegas på D2D för ca en hundring och Just Cause 2 på GG för 45kr.

Inaktiv
Skrivet av Foolwolf:

Dragon Age 2 licensnyckeln från STEAM fungerar även i Origin, så har du nyckeln har du spelet.

Det är inte bara Steam-nyckeln som fungerar. Det är generellt, likaså för de andra nya spel från EA som går att föra över till Origin. Jag köpte Crysis 2 och Dragon Age 2 på Gamersgate (som inte har någon klient) och båda kunde man registrera på Origin.

Det saknas en del funktionalitet i Originklienten som Steam redan har. Dessutom är det lite knepigt att man inte kan ha ett separat spelnick, utan det är samma som kontot och gäller överallt. Men det gick väldigt snabbt att ladda ner spel från Origin, fick 9MB/s ungefär.

Skrivet av Buio:
Skrivet av Foolwolf:

Dragon Age 2 licensnyckeln från STEAM fungerar även i Origin, så har du nyckeln har du spelet.

Det är inte bara Steam-nyckeln som fungerar. Det är generellt, likaså för de andra nya spel från EA som går att föra över till Origin. Jag köpte Crysis 2 och Dragon Age 2 på Gamersgate (som inte har någon klient) och båda kunde man registrera på Origin.

Det saknas en del funktionalitet i Originklienten som Steam redan har. Dessutom är det lite knepigt att man inte kan ha ett separat spelnick, utan det är samma som kontot och gäller överallt. Men det gick väldigt snabbt att ladda ner spel från Origin, fick 9MB/s ungefär.

Har för mig att dom har ändrat hur spelen tankas ner men innan hämtade EADM ner installationsfilerna som man kunde spara på från cachen, så behövde man inte hämta ner det igen senare. En av fördelarna med origin dock är att det inte behöver vara igång för att lira BF:BC2 eller ME2 till skillnad från Mirror's Edge på steam där steamklienten måste vara igång och online.

Medlem

Dragon Age II är dock inte speciellt bra ändå så har man det inte redan så kan man hålla sig borta. Trist att Bioware blivit så mycket sämre de sista åren, första Dragon Age är ju jäkligt bra.

Medlem

Vem bryr sig...DA2 är ett skit spel ändå


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Har man köpt dragon age 1 eller 2 på steam så kan man använda cd nyckeln på origin och få spelet där istället. Men om du spelar steam versionen av dragon age 2 så kan man fortfarande köpa DLC:n på biowares hemsida.

Tankar mina spel i 5.5 mbyte/s på origin med 50 mbit. På steam kommer jag bara upp till 400 kb till 600 kbyte i sekunden.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Återinstallerade Half Life 2 igår från Steam (på en ny dator). Laddade ned med 10,1 MB/s. (som lägst 9,8 MB/s).

Har sällan så lågt som 6 MB/s från Steam.

Undrar vad problemet är för er som får så låga hastigheter?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Charlo:

Frågan är ju om Origin kommer ha samma konstiga prissystem som på Steam där 9,99 dollar = 9,99 euro. Någon som vet?

För med allt som är bra med steam är just prissättningen som gör att jag så gott som aldrig köper ett spel om det inte är en megarea. Typ Jul.

De har rea väldigt ofta. Missar du deras stora sommarrea? Mid-week rea? Just nu säljer de Batman Arkham Asylum till -75% av deras vanliga pris. Visst brukar de även ha stora reor både höst och vår?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

På Steam har jag fått allt från 50kb/s till runt 15mb/s så det varierar kraftigt för min del iaf.

Medlem

Skönt med konkurrens! Även om jag inte gillar upplägget på dessa tjänster så detta ge oss lägre priser.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Foolwolf:

Dragon Age 2 licensnyckeln från STEAM fungerar även i Origin, så har du nyckeln har du spelet.

Det är inte bara Steam-nyckeln som fungerar. Det är generellt, likaså för de andra nya spel från EA som går att föra över till Origin. Jag köpte Crysis 2 och Dragon Age 2 på Gamersgate (som inte har någon klient) och båda kunde man registrera på Origin.

Det saknas en del funktionalitet i Originklienten som Steam redan har. Dessutom är det lite knepigt att man inte kan ha ett separat spelnick, utan det är samma som kontot och gäller överallt. Men det gick väldigt snabbt att ladda ner spel från Origin, fick 9MB/s ungefär.

Stämmer, jag nämnde bara det aktuella spelet då tråden gällde detta - visste inte om att det funkade på GG också. Det är bra.

För övrigt får jag också bättre hastighet på Origin än på STEAM - STEAM har blivit sämre det senaste året på nedladdningshastigheter.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Nu kommer jag definitivt aldrig spela detta spelet.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Blir nästan lite förbannad när jag läser att fler speltitlar inte släpps via steam. Vill ha en och samlad tjänst med mina spel digitalt, inte flera. Gillar steams koncept så kommer fortsätta med detta, speciellt nu när man har samlat på sig rejält med lir.

Medlem
Skrivet av Tootzi:

Skönt med konkurrens! Även om jag inte gillar upplägget på dessa tjänster så detta ge oss lägre priser.

Problemet är väl bara att många spel blir antingen Steam eller Origin exklusivt, Mao så blir det ingen konkurrens för det...

Inaktiv
Skrivet av Andreaz:

Problemet är väl bara att många spel blir antingen Steam eller Origin exklusivt, Mao så blir det ingen konkurrens för det...

Det är bara Valves egna spel som är exklusiva på Steam. Det går att köpa Steamworksspel på andra digitala download-ställen. Som jag fattar Origin så kommer de att öppna för andra också längre fram så det inte bara blir EA.

Personligen köper jag där det är bäst för mig för det spel jag vill köpa. Att ha alla sina spel på ett ställe ger inte mig någon bonus, utan snarare tvärtom (man blir begränsad av Steams ofta höga priser). Men jag har fått känslan av att många som gillar Steam gör det för att de i princip bara köper billiga rea-spel där. Fast det finns reor på andra ställen också, bara man tittar runt lite hittar man bra deals.

Medlem

Nu har jag i och för sig inte använt mig av något annan tjänst än Steam. Men det jag gillar är att man kan smidigt tanka ner spelen efter datorbyte.
Det som är mindre bra är prisen och jag får även väldigt låga hastigheter på spel som inte är nya.
Tankade ner CoD MW2 igen i början av sommaren och då fick jag ynkliga 400-500kb vilket känns lite klent när man sitter på 100mbit.


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Blir nästan lite förbannad när jag läser att fler speltitlar inte släpps via steam. Vill ha en och samlad tjänst med mina spel digitalt, inte flera. Gillar steams koncept så kommer fortsätta med detta, speciellt nu när man har samlat på sig rejält med lir.

Visst, det finsn fördelar med att samla allt på ett ställe men också klara nackdelar. Som t.ex. att om du blir bannad, elelr någon snor ditt konto, så förlorar du alla spel, du måste ha Steam på alla datorer du vill spela på och låsa alla spel till Steam etc.
Origins = ladda hem, regga, spela, klart. Inget behov av bloatware som Steam
Frihet är kanske jobbigt, men långt bättre i längden, och det är illa när EA och frihet kan användas i samma mening ^^

Inaktiv

Hade gärna sett att Origin fungerade innan dom börjar tvinga på oss det för sina spel. Det krashar då och fryser hela tiden för mig.

Medlem
Skrivet av necrolock:

På Steam har jag fått allt från 50kb/s till runt 15mb/s så det varierar kraftigt för min del iaf.

Samma här. Dock har jag som max ~880kb/s.

De enda spel jag skaffar till steam är de som kräver tjänsten samt ett fåtal från rea-erbjudanden.

Jag vill inte ha tjänster som origin eller steam över huvudtaget, men så småningom säljs väl inte spel i fysisk form längre.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag vill inte ha tjänster som origin eller steam över huvudtaget, men så småningom säljs väl inte spel i fysisk form längre.

Det är bara en tidsfråga. Precis som vinylskivor, rullband och kassettband förpassas det till utkanten.

Själv insåg jag häromdagen hur gammalmodig jag är som botaniserade i min musik-CD-hylla.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar