Driver: San Francisco kräver konstant uppkoppling

Robot
Driver: San Francisco kräver konstant uppkoppling

Ubisoft bekräftar att nya Driver använder sig av tredjeparts-DRM som kräver konstant uppkoppling. Till PC.

#driver-san-francisco, #ubisoft, #assassins-creed-ii, #settlers-7, #silent-hunter-v


Medlem
Driver: San Francisco kräver konstant uppkoppling

Härligt jobbat Ubisoft, ni ger i alla fall piratkopierar en varm känsla, över att de kopierar era spel istället för att köpa dem. Med skydd som detta förtjänar ni en försäljning på 0 spel, en annan positiv reaktion på detta är att det kanske kan komma upp ett ljus får våra lagstiftare att förbjuda kopieringsskydd som redan nu idag inkräktar på min lagliga rättighet till privatkopiering.

Fattar de inte att det går med förlust på alla punkter med idioti som detta. Tur att man inte är intresserad av de spel de erbjuder nu förtiden, så man slipper detta strunt. Det börjar även bli dags att slå vakt om en annan av våra andra konsument rättigheter här också, det är min lagliga rätt att sälja spelet vidare med samma licens jag har köpt den, vilket Ubisoft försöker att begränsa.

Märks att vi börjar behöva betydligt starkare konsumentlagar när det kommer till digitala media, enda orsaken till att de till ex är undantagna från distans handels lagen när det kommer till 14 dagar retur-rätt för en produkt du inte gillar är jag att det är svårt att kontrollera att licensen inte används, fast med ett skydd som detta är det väldigt enkelt att kontrollera, samma sak gäller steam. Så det kanske är dags att få öppet ,köp vid distansköp utav spel i framtiden också. Fast företagen vill ju bara se till sina rättigheter och struntar fullständigt i konsumentens rättigheter.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Härligt jobbat Ubisoft, ni ger i alla fall piratkopierar en varm känsla, över att de kopierar era spel istället för att köpa dem. Med skydd som detta förtjänar ni en försäljning på 0 spel, en annan positiv reaktion på detta är att det kanske kan komma upp ett ljus får våra lagstiftare att förbjuda kopieringsskydd som redan nu idag inkräktar på min lagliga rättighet till privatkopiering.

Fattar de inte att det går med förlust på alla punkter med idioti som detta. Tur att man inte är intresserad av de spel de erbjuder nu förtiden, så man slipper detta strunt. Det börjar även bli dags att slå vakt om en annan av våra andra konsument rättigheter här också, det är min lagliga rätt att sälja spelet vidare med samma licens jag har köpt den, vilket Ubisoft försöker att begränsa.

Märks att vi börjar behöva betydligt starkare konsumentlagar när det kommer till digitala media, enda orsaken till att de till ex är undantagna från distans handels lagen när det kommer till 14 dagar retur-rätt för en produkt du inte gillar är jag att det är svårt att kontrollera att licensen inte används, fast med ett skydd som detta är det väldigt enkelt att kontrollera, samma sak gäller steam. Så det kanske är dags att få öppet ,köp vid distansköp utav spel i framtiden också. Fast företagen vill ju bara se till sina rättigheter och struntar fullständigt i konsumentens rättigheter.

Otroligt bra skrivet!
Du borde söka som talare för piratpartiet +1 på detta.

Medlem

Jomen tack, nu blev jag väldigt motiverad att köpa. Onlinefunktionalitet! Wow, för de servrarna kommer absolut inte stängas ner om typ två år, nejdå!

Oj, internet försvann! Spela singelplayer? Nedu! Glöm!

Medlem

Blir definitivt inget köp fören dom ändrar det.. Men spelas ska det!

Medlem

"– Glöm inte att PC-versionen av DRVSF släpps simultant till konsoler, twittrades därefter."

Ja men va glada alla PC spelare kommer vara. I och för sig så har ni skapat ett efterblivet onlinesystem men... det släpps ju trots allt till PC samtidigt som på konsol.

Idioter.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Suck vilka idioter.. dom lär sig tydligen aldrig det är som att dom vill piss off alla pc spelare med flit eller göra så att man vill tanka en piratkopia.. såna här skydd retar bara upp folk och ger spelet negativa omdömen.

Medlem

Jag som hade lust att köpa detta. Men inte längre tyvärr... Och sitter man som jag på ett ostabilt mobilt bredband som lägger av var 10:de minut så kommer det inte att bli roligt.

Inaktiv

Tvekade om jag ska slå till eller inte, men nu har jag bestämt mig: inget köp!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Ubinet, nuff said

Medlem

...
Ja... för detta är ju verkligen sättet att boosta PC försäljningen av spelet. Särskilt eftersom piraterna förmodligen kommer fixa så att man kan köra spelet utan uppkoppling. Hoppas att de tar sig i kragen och skaffar in folk med hjärna för att fixa det här problemet (inte de som kodar DRM utan de som kommer på själva idén... de behöver ersättas).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag som var intresserad av spelet.
Nu kommer jag skippa konsolversionen av spelet. Hoppas det säljer skit, man behandlar inte sina konsumenter på det här sättet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Suck! Min personliga bojkott av Ubisoft fortsätter.

Skrivet av Gandir:

Härligt jobbat Ubisoft, ni ger i alla fall piratkopierar en varm känsla, över att de kopierar era spel istället för att köpa dem. Med skydd som detta förtjänar ni en försäljning på 0 spel, en annan positiv reaktion på detta är att det kanske kan komma upp ett ljus får våra lagstiftare att förbjuda kopieringsskydd som redan nu idag inkräktar på min lagliga rättighet till privatkopiering.

Fattar de inte att det går med förlust på alla punkter med idioti som detta. Tur att man inte är intresserad av de spel de erbjuder nu förtiden, så man slipper detta strunt. Det börjar även bli dags att slå vakt om en annan av våra andra konsument rättigheter här också, det är min lagliga rätt att sälja spelet vidare med samma licens jag har köpt den, vilket Ubisoft försöker att begränsa.

Märks att vi börjar behöva betydligt starkare konsumentlagar när det kommer till digitala media, enda orsaken till att de till ex är undantagna från distans handels lagen när det kommer till 14 dagar retur-rätt för en produkt du inte gillar är jag att det är svårt att kontrollera att licensen inte används, fast med ett skydd som detta är det väldigt enkelt att kontrollera, samma sak gäller steam. Så det kanske är dags att få öppet ,köp vid distansköp utav spel i framtiden också. Fast företagen vill ju bara se till sina rättigheter och struntar fullständigt i konsumentens rättigheter.

Väl talat. Håller med fullständigt.

Medlem

Jag som var lite intresserad av spelet... nu kommer jag inte kunna spela det.

Det roliga är att piratkopierarna tar bort detta skyddet så man kan spela fritt.
Idiotiskt, Ubisoft.

Medlem

Är det inte rimligt att gänget som investerat pengarna kollar in vilka plattformar som går bra och vad man kan göra för att förbättra de format som går sämre.

- Varför går PC så mycket sämre än konsoll vad gäller sålda spel?
- Vi lägger antingen ned PC-utgivningen helt eller så försöker vi med kopieringsskydd.

Jag tror inte kopieringsskydd av detta slaget är effektivt och för min del skulle det avskräcka helt då jag kör mobilt och kopplar bara upp mig när det verkligen behövs. Kör bara SP så långt i alla spel.

Men kör man online-spelande förstår jag inte motståndet.

Lägg ned PC som spelplattform istället är det enda att göra, tror jag. Om utgivning i ett format inte bär sina egna kostnader finns ingen anledning att ge ut alls. Väldigt enkelt egentligen.

Försäljning av musik på compact-kassetter existerar nästan inte längre. Finns ingen anledning att då ta kostnader och ge ut sådana. Som exempel bara.

Tror väl PC-speltitlar går ihop sig, men att det är påtagligt mycket sämre. Det räcker som skäl att lägga ned det. Och det är mycket mer supportkrävande då hårdvaran ser så annorlunda ut i varje maskin. PC behöver gå bättre än konsoll för att ge samma täckningsbidrag är min gissning.

Så gänget som lite kaxigt menar att de tänker inte köpa men spela - ni snabbar på förloppet jag pratar om.
Låter som trotsig 5-åring ungefär.
- Dumma farbrorn låter mig inte spela gratis.

Det är summan av hur alla handlar som bestämmer slutresultatet.

Gillar inte - köp inte - helt ok. Det är så det blir förändring, om än inte blixtsnabbt. Dåligt spel eller sunkigt kopieringsskydd bakom dålig försäljning - de lär ta reda på orsaken. Investerarna vill ha avkastning på sina pengar.

Medlem

Verkar som UBisoft inte lärt sig något från all kritik de fick tidigare.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Jag jobbar i spelbutik och tänker rekommendera alla som frågar efter det här att inte köpa det för at inte stödja sån här skit. Ubisoft förtjänar ingen försäljning överhuvudtaget när de beter sig som att kunderna är bovarna.

Medlem

Jag har svårt att förstå hur personen som tagit det här beslutet tänkt. Tror någon att det kommer att gynna försäljningen, eller åtminstone, att stoppa piratkopieringen av spelet? Förhoppningsvis är ju detta ändå tanken bakom varför man har ett såhär frihetsberövande kopieringsskydd. Men det känns som att de som bestämmer om sånt här inte riktigt vet vad det är de gör.

Medlem

Trodde att de hade gått ifrån det här. UBI kommer inte få en krona från mig iallafall...

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Är det inte rimligt att gänget som investerat pengarna kollar in vilka plattformar som går bra och vad man kan göra för att förbättra de format som går sämre.

- Varför går PC så mycket sämre än konsoll vad gäller sålda spel?
- Vi lägger antingen ned PC-utgivningen helt eller så försöker vi med kopieringsskydd.

Jag tror inte kopieringsskydd av detta slaget är effektivt och för min del skulle det avskräcka helt då jag kör mobilt och kopplar bara upp mig när det verkligen behövs. Kör bara SP så långt i alla spel.

Men kör man online-spelande förstår jag inte motståndet.

Lägg ned PC som spelplattform istället är det enda att göra, tror jag. Om utgivning i ett format inte bär sina egna kostnader finns ingen anledning att ge ut alls. Väldigt enkelt egentligen.

Försäljning av musik på compact-kassetter existerar nästan inte längre. Finns ingen anledning att då ta kostnader och ge ut sådana. Som exempel bara.

Tror väl PC-speltitlar går ihop sig, men att det är påtagligt mycket sämre. Det räcker som skäl att lägga ned det. Och det är mycket mer supportkrävande då hårdvaran ser så annorlunda ut i varje maskin. PC behöver gå bättre än konsoll för att ge samma täckningsbidrag är min gissning.

Så gänget som lite kaxigt menar att de tänker inte köpa men spela - ni snabbar på förloppet jag pratar om.
Låter som trotsig 5-åring ungefär.
- Dumma farbrorn låter mig inte spela gratis.

Det är summan av hur alla handlar som bestämmer slutresultatet.

Gillar inte - köp inte - helt ok. Det är så det blir förändring, om än inte blixtsnabbt. Dåligt spel eller sunkigt kopieringsskydd bakom dålig försäljning - de lär ta reda på orsaken. Investerarna vill ha avkastning på sina pengar.

Din lösning på detta - sluta utveckla till PC. Det låter ju... bra, eller? Nja..

PC säljer bra, men såna här skydd gör så att det inte säljer alls. Gör om, gör rätt.

Och Ubisoft har då fan inte släppt något bra på mycket längre, skulle inte göra mig något.

*tsk* *tsk* lärde de sig inte nåt från AssCreed 2...

Inte för det störde mig men tydligen alla andra...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Medlem

Dessa tagningar av DRM legitimerar ju bara piratversionerna.
Protip: Skit i DRM och sluta infektera kunders datorer med skit så kommer det plötsligt finnas ett intresse att spontanköpa PC-spel igen.

Medlem

Har aldrig piratkopierat och kommer heller aldrig göra det men jag kan säga en sak, ju hårdare DRMs och strunt som kastas in, desto mindre kommer jag köpa och spela spelen. Jag stödjer heller indieutvecklare eller utvecklare som förkastar DRM helt och hållet och istället lägger pengarna på bättre löner till skaparna, sjystare villkor samt mer innehåll. På så sätt kommer spelen bli bättre då skaparna får en mycket bättre och kreativare vardag.

Jag uppmanar till bojkott av Ubisoft och alla spel relaterade till dem!

Medlem

Har längtat efter detta spel jätte länge men nu blir det garanterat inget köp i alla fall.
får fixas på annat sett...

Medlem

Tack för det Ubisoft - jag belönar er med 0Kr och 0 minuter ödslad tid på Driver...


signatur

A badly drawn wolf

Inaktiv

Ajöss lilla spelinköp.

Medlem

ubisoft misslyckas igen. Pga detta DRM blir det troligtvis inget inköp!

Medlem

Skönt det är att spela på konsol då, man behöver aldrig bry sig om DRM eller "onlinetjänster" som ska registreras som Steam och annan dynga.
Bara köpa spelet, nytt eller gammalt, och lira tills fingrarna blöder. Sen byta spel med en polare och fortsätta ha kul, en stark anledning till att jag sällan lirar på Pc nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Skönt det är att spela på konsol då, man behöver aldrig bry sig om DRM eller "onlinetjänster" som ska registreras som Steam och annan dynga.
Bara köpa spelet, nytt eller gammalt, och lira tills fingrarna blöder. Sen byta spel med en polare och fortsätta ha kul, en stark anledning till att jag sällan lirar på Pc nu för tiden.

Även de tiderna är förbi. Ubisoft följer efter EA och THQ och kommer nu i fortsättningen kräva att man registrerar deras konsolspel med en engångskod för att kunna spela multiplayer. Allt för att ta en bit utav andrahandsmarknaden.

12
Skriv svar