Frostbite 2 hjärta Need For Speed

Robot
Frostbite 2 hjärta Need For Speed

Need For Speed: The Run drivs av samma spelmotor som Battlefield 3. Det syns.

#need-for-speed-the-run, #battlefield-3


Medlem
Frostbite 2 hjärta Need For Speed

Ja de såg.... snyggt ut?
Hur mycket tillför FB2 till NFS serien egentligen? Det enda jag kan tänka mig är ju deras unlimited light sources som kan göra att dag/natt/lampor gör att det ser snyggare ut än tidigare NFS spel. Men det är väl knappast många som kommer köra 5km/h för att titta på miljön.
Skulle vilja se hur bilarna ser ut i kollisioner och kraschar.. När han körde "förbi" första bilen var det bara lite gnister, men i den hastigheten så borde de iaf haft svårt att hålla bilarna raka och typ en backspegel borde rykt. Kan de ta hjälp av FB2 i deformeringen av bilarna tro?

Medlem

Nya nfs är lite spec.
När man blir jagad ska man kunna springa ur bilen.
Rymma genom hus hoppa från tak.
Sno bilar på gatan.

Skrivet av lang:

Nya nfs är lite spec.
När man blir jagad ska man kunna springa ur bilen.
Rymma genom hus hoppa från tak.
Sno bilar på gatan.

Kasta granater och skjuta tillbaka med kanske


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vadå? Så hela NFS The Run världen ska vara full med pimpade bilar? Så om du blir av med bilen så är det bara att springa runt ett hörn, där ska en färdigtrimmad bil med nyckeln i stå?


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

Fan vilken ripoff av soundtracket till Bourne Ultimatum... Ingen som kan göra något originellt längre?

Medlem

Det ser ändå ut att ha lite av den där mysiga arkad-känslan som jag saknat sedan fösta Hot Pursuit. Håller tummarna.


signatur

//Schmoo

Medlem

Det såg kul ut. Det tidigare med bara rymma från snutenköret verkade trist.

Om man kan köra en bil, och om den havererar kan börja leta efter ny kan det bli kul.
Och om det inte är för mycket arkad där du kan bete dig hursomhelst och komma undan med det är det givet köp.

Sedan förstår jag inte förkärlek till bakifrån-vyn man alltid kör med i trailers. Det ser alltid sunkigt ut hur bilen rör sig, och känslan är ju inte alls som du får från förarplatsen, i mitt tycke.

Medlem

Inga konstigheter att bränna om nån på insidan, körandes på gruset, i en Porsche, i 250 knyck eller vare nu är. Verkar lite för lätt. Ska ju vara som i NFS Porche Challenge där man satt med hjärtat i halsgropen så fort man började komma lite utanför vägen, förbannat va svårt det spelet var, men fan så kul.

Sen hade det ju inte varit dumt med nån riktigt grym damagefysik, som i Carmageddon 2 där man kan klyva bilar och grejjer, borde ju hänt en del sedan 1998 tycker man. :/

Medlem

Öde miljöer och ett taskigt grå/vitt dis över hela världen.
Nog förstår jag att EA vill använda motorn till mycket men om spelet ser ut något som det där blir det ju snarast ett av de fulaste spelen, hade nästan misstänkt Unreal motorn pga färgbristen men den som lever får se...

Medlem

Underverk? Mja, det låter jag tiden utse och inte en massa flashiga trailers som säger noll. Need For Speed har på senaste tiden varit ett evigt mjölkande med trist gameplay och varje version har tagit ett steg från det som gjorde NFS bra. Och att smälla på en ny 3D-motor bara sådär löser inga problem, oavsett hur mycket glitter och guld du klär en gris med så är det fortfarande en gris.

Sedan har ju spelet dummats ner nåt oerhört. Stort sett noll skadefysik, bilarna studsar runt som en flipperkula mot en bräda, och allt idioti kring automatisk catch-up osv gör ju bara spelet ännu värre. Som en ovan nämnde, Carmageddon hade skadefysik och det var över 10 år sedan. Jag minns t.om hur kul man hade med Viper Racing som hade en ack så förenklad men rolig skadefysik. Ett modernt spel borde kunna ta vara av dagens teknik och t.om PhysX för att göra ett spel värt namnet.

Nej, NFS: har mycket att bevisa efter de senaste årens bottennapp. Jag kommer testa det men jag har inga större förhoppningar.

Medlem

Varför använder de sig av FB2 som tydligen ska vara så svår och avancerad att hantera enligt DICE? De skulle säkert gjort ett snyggare spel med UE3 istället. Spelet såg inte snygt ut alls, GRID är ju mycket snyggare än det här! Nej enligt mig är GRID det bästa bilspelet, NFS Shift var inte helt fel heller.


signatur

cags

Medlem
Skrivet av cags91:

Varför använder de sig av FB2 som tydligen ska vara så svår och avancerad att hantera enligt DICE? De skulle säkert gjort ett snyggare spel med UE3 istället. Spelet såg inte snygt ut alls, GRID är ju mycket snyggare än det här! Nej enligt mig är GRID det bästa bilspelet, NFS Shift var inte helt fel heller.

Kan inte annat än att hålla med om att Grid är det bästa bilspelet på många år. Grid kombinerat med Underground 1 och 2 skulle göra mig förbaskat nöjd dock nått som säkerligen aldrig kommer inträffa.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av cags91:

Varför använder de sig av FB2 som tydligen ska vara så svår och avancerad att hantera enligt DICE? De skulle säkert gjort ett snyggare spel med UE3 istället. Spelet såg inte snygt ut alls, GRID är ju mycket snyggare än det här! Nej enligt mig är GRID det bästa bilspelet, NFS Shift var inte helt fel heller.

Kan inte annat än att hålla med om att Grid är det bästa bilspelet på många år. Grid kombinerat med Underground 1 och 2 skulle göra mig förbaskat nöjd dock nått som säkerligen aldrig kommer inträffa.

Älskar att lira GRID med kameran låst till huvudet (Första person)! Jag lirar både bättre och lever mig in i det så mycket mer, klarar inte av att lira bilspel i tredjeperson XD Är mer för realism än arkad. När jag säger realism menar jag inte att det inte att jag inte gillar fantasy eller sci fi spel men fysikens lagar ska vara realistiska!


signatur

cags

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Öde miljöer och ett taskigt grå/vitt dis över hela världen.
Nog förstår jag att EA vill använda motorn till mycket men om spelet ser ut något som det där blir det ju snarast ett av de fulaste spelen, hade nästan misstänkt Unreal motorn pga färgbristen men den som lever får se...

Nu tror jag ju inte att amerikanska öknen är speciellt färgglad...

Kan ju bli coolt när man kommer in i större städer.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Öde miljöer och ett taskigt grå/vitt dis över hela världen.
Nog förstår jag att EA vill använda motorn till mycket men om spelet ser ut något som det där blir det ju snarast ett av de fulaste spelen, hade nästan misstänkt Unreal motorn pga färgbristen men den som lever får se...

Nu tror jag ju inte att amerikanska öknen är speciellt färgglad...

Kan ju bli coolt när man kommer in i större städer.

Medlem

haha de där såg ju iaf förjävligt ut.
Varför ska NFS envisas med att bilarnas styrkänsla ska efterlikna halkbanan? Alla som gjort den känner igen sig...tydligen blir inte bilar smutsiga när de kör i grus/lera whatever längre, när den flög så kunde jag fan inte avgöra först om den flög eller om de bara blev tyst...ljudet vid däckskriken var förjävligt, skrek ju två sekunder EFTER att han sladdat klart också...ungefär som Jönssonligan och IKEA-kuppen med Volvon i början...
NFS Most Wanted va de senaste OKEJ NFS...

Medlem

Tyckte senaste NFS:HP var asbra efter att ha vant mig vid det. Detta kan nog bli bra det med.

tycker detta klipp pekade på dålig spel/körkänsla, precis resten av nfsserien :/

Medlem

Bara jag som tycker spelet såg förjävligt ut? Både spelmässigt och grafikmässigt. Spelet saknar helt AA vilket gör att det ser riktigt dåligt ut. Varför är det så svårt att fixa AA? Det är det absolut viktigaste inom spelgrafik tycker jag. Spelmässigt ser det precis ut som Hot Pursuit förutom att bilen inte sladdar konstant. Hot Pursuit är det sämsta NFS spelet jag spelat hittills.

Medlem

Ser ut som alla andra bilspel.... Men jag gillar inte racing så det var ju tur det

Medlem

Tyckte det där såg precis ut som senaste NFS.... för er som tror man kommer kunna springa runt så har jag för mig att det bara är QTE till nästa bil å så får du köra igen.

Medlem

Vilken jävla fartkänsla det var för en gångs skull! Såg ju galet ut


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ser ju snyggt ut osv. Ser riktigt bra ut när man kör fort.

Men att kantutjämningen är skit och även syns i en trailer är ganska konstigt tycker jag. Hackiga kanter brukar inte synas i filmer med denna låga upplösning så tycker det är lite konstigt att det gör det här.

Medlem

Jahaja, det såg arkadigt och fint ut.

Varningsklocka på quick time events. Vem köper ett bilspel för att spela quick time events? Vad är nästa steg, minispel a la Bioshock för att svänga i en kurva?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Schmoo:

Det ser ändå ut att ha lite av den där mysiga arkad-känslan som jag saknat sedan fösta Hot Pursuit. Håller tummarna.

Håller med, Hot Pursuit tycker jag är bäst i nfs serien...

1
Skriv svar