Beta av multiplayer äventyrsspel

Medlem
Beta av multiplayer äventyrsspel

Tjenixen folket. Jag är en aspirerande spelutvecklare och blev precis klar med den privata betan av mitt senaste spel, Invicta sanguis. Det kan beskrivas som ett multiplayer äventyrsspel (tänk problemlösning a la klassiska äventyrsspel, inte äventyr som i Indiana Jones), vilket i sig är tämligen unikt. Spelmekaniken kan beskrivas som de äldre silent hill / resident evil-spelen, fasta kameravinklar man vandrar mellan, fast inga monster och inga vapen.

Trots att spelet genomgått en privat beta behöver jag ytterligare testare för att lokalisera eventuella buggar som kvarstår, tyvärr har jag ärlig talat ingen aning om det är tillåtet att be om det på detta forum. Om det är så illa att jag bryter mot forumregler (gick genom dem så gott jag kunde och det såg grönt ut, men vem vet) så hoppas jag att någon moderator rättar mig.

Spelet är det första som använder min äventyrsmotor. Därmed är mindre än jag velat implementerat, men det är givetvis funktionellt komplett. Det består av fyra episoder, total speltid borde ligga runt 2-5 timmar. Mindre om man är en van äventyrsspelare, mer om inte. Det unika, som tidigare nämnt, är att spelet (och en del av dess pussel) är designade runt multiplayer. Jag rekommenderar därfär att ni spelar det med en vän över en voicetjänst av något slag, men ni kan givetvis även använda den inbyggda server-browsern + chat-funktionen.

Ni kan finna mer information om spelet här http://www.digitalevolution.se/?page_id=359 . Information specifik till betan, samt hur ni anmäler er, finns här http://www.digitalevolution.se/?page_id=423 (så enkelt som att skicka ett mail). Låt mig summera det viktigaste; detta är en beta, spelet kan mycket väl ha buggar kvar. Alla som beta-testar spelet och skickar in någon sorts feedback, även om det bara gäller ett stavfel, får spelet gratis. Tusen tack om ni överväger att hjälpa till, ytterligare tusen tack om ni deltar i betan.

Anders Tonfeldt

PS: Spelet behöver ingen monsterdator men ett grafikkort som kan tugga runt en miljon polygoner samt shader 2.0 eller högre är varmt rekommenderat. Det utvecklas för både Windows samt OSX.

Medlem

Oj, ser rätt spännande ut. Tror jag ska slänga in en ansökan äventyrs-fantast som man är.

Medlem

Tackar brinkstar, trots att tråden ser tom ut är det faktiskt runt ett halvdussin som skickat mig ett mail angående deltagande härifrån. Det har dessvärre uppstått problematik som jag inte förutsåg. Nästan alla signar upp för betan ensamma, detta i sig hade inte varit ett problem om det funnits massiva mängder att spela mot men totalt antal deltagare i betan cirklar runt 20 personer just nu.

Detta gör det nästan omöjligt att hitta en partner att spela med under tider som passar just er. Därför skulle jag önska att om ni är det minsta sugna på att spela spelet (även om ni inte känner för att skicka in några buggrapporter) så anmäl er gärna tillsammans med en kompis. Då kan ni spela när det passar er.

Medlem

Har alltid några kompisar jag skulle kunna fråga ifall de vill testa det tillsammans, dock hade det väl varit lättare ifall du kunde sätta upp en global server som alla får spela på under tiden betan är igång och införa server-support när fler testat/testar det

Medlem

Nu hänger jag inte med, spelet har inte en persistent world och det körs inte serverside. Det finns ingen gemensam server att spela på (som exempelvis world of warcraft) så att säga utan varje omgång host'as av en spelare. Mekaniken kan kännas igen från exempelvis Halo-serien och alla andra decentraliserade spel.

Medlem

Jag förstår hur det fungerar, men det jag menar är att genom att tvinga folk att köra på samma server så får alla någon att spela med eftersom det är så få testare för stunden. Är det så att när man tillsammans kört ut spelet måste starta om för att fortsätta eller hur fungerar det för i så fall fungerar det inte att ha en server som alla spelar på i vilket fall.

1
Skriv svar