Medlem

Snipers behövs ju, håller med om att nu är det mycket snipers (recon) i BC2, men man kanske borde ha någon gräns så att inte halva ens lag spelar som snipers och man inte kan pusha (om man lirar som attacker) och vinna.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Mer urbaniserat med mindre sikt för snipers pga husväggar osv skulle nog lösa problemet lite på vissa banor.

Medlem

Jag blir väldigt sällan dödad av snipers och stör mig inte alls på dem. Det gäller att röra sig smart, avancera från skydd till skydd och veta vart det finns snipers. Finns det två snipers på din högra sida så försöker du avancera med så mycket skydd på din högra sida som möjligt. Står man helt öppet utan skydd så blir man snipergodis. Det vet jag själv som spelar en del recon.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag blir väldigt sällan dödad av snipers och stör mig inte alls på dem. Det gäller att röra sig smart, avancera från skydd till skydd och veta vart det finns snipers. Finns det två snipers på din högra sida så försöker du avancera med så mycket skydd på din högra sida som möjligt. Står man helt öppet utan skydd så blir man snipergodis. Det vet jag själv som spelar en del recon.

Vad kör du för något? Jag kör för det mesta rush.

Tex. banan där man börjar som defender på en ö. Du kan OMÖJLIGT undkomma snipers på den banan! Eller vi tar första stället på Africa Harbor. Om du inte får tag på en stridsvagn måste du springa till fots - snipers dödar dig nästan alltid. Det värsta med ö-banan är att ju längre ditt lag försvarar guldet desto värre blir det eftersom mer och mer skydd förstörs och till sist har du ingenstans att gömma dig när artilleriet har förstört alltihop! Problemet med många banor (på vissa ställen) är att det inte finns alternativ att gå framåt om du inte har stridsvagn, då måste du vara sniper själv....

Medlem

Jag måste säga att när jag spelar lite mer arkad-pang-pang så har jag aldrig gillat att spela sniper. Det är inte den upplevelsen jag är ute efter.

Så länge snipers inte är balanserade som i CS eller CSS så är jag någorlunda nöjd.

I BF-serien så tycker jag att dess färre snipers på ett lag dess bättre. Absurt när merparten kör med snipe.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Origin har nu BF3 med Phys pack , kollade innan idag på Limited Edition och då kostade det 350kr.
NU har dom som sagt ändrat till Phys pack och gått upp till 499kr.

http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.battle...

Medlem

Äkta? Någon som vet hur man får access?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Äkta? Någon som vet hur man får access?

Det är alphan, antagligen DICE/EA-exklusivt för tillfället.

Betan kommer senare

Medlem

Det ser riktigt trevligt ut faktiskt, läcker en massa gameplay-videor nu!
http://www.reddit.com/r/battlefield3/


signatur

snestreck woicer

Medlem

Ni har väl inte missat att Dice har börjat bjuda in folk till alpha trial? Säkerligen någon här som har blivit inbjuden!

Missa inte alla videos på youtube!

Medlem
Skrivet av SugarPapa:

Ni har väl inte missat att Dice har börjat bjuda in folk till alpha trial? Säkerligen någon här som har blivit inbjuden!

Missa inte alla videos på youtube!

Hur anmäler man sig?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vet faktiskt inte... vissa säger att det är veteranstatus som spelar in, andra att det är för dem som köpte Moh T1. Dice kanske går ut och säger något snart?

Medlem
Skrivet av SugarPapa:

Vet faktiskt inte... vissa säger att det är veteranstatus som spelar in, andra att det är för dem som köpte Moh T1. Dice kanske går ut och säger något snart?

Hmmm. jag har båda två.... får hoppas det stämmer

Medlem
Skrivet av SugarPapa:

Vet faktiskt inte... vissa säger att det är veteranstatus som spelar in, andra att det är för dem som köpte Moh T1. Dice kanske går ut och säger något snart?

Har också hört att det har med veteranstatusen att göra, men också att man prenumererar på deras nyhetsbrev. Enligt deras FAQ så har MoH ingenting med alphan att göra, utan den kommer spela in i betan i september.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vilken veteran-nivå ska man ligga på då? Jag har haft alla bf-spel.... har dock inte kvar dom

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Vilken veteran-nivå ska man ligga på då? Jag har haft alla bf-spel.... har dock inte kvar dom

Ingen aning. En hög status antar jag. Det högsta jag har sett in-game är 8. Själv har jag 6.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har veteran rank 4 men dessa spel har jag haft som jag antagligen slängt: BF2, BF1942, Road to Rome, 2142,

Medlem

Ligger själv på en 4:a när det gäller veteranstatus.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Har fått min alfa invjte och har spelat i en 30 min sen stängde jag AV!? Känslan, vilken känsla? Samarbete, vilket samarbete? Jag är dålig på att uttrycka mig men ska spela lite till och se om jag verkligen inte misstog mig(spelade kl 03.00 inatt så) Hoppas de

Och hur jag fick inviten till alfan har jag ingen aning om, har BC2 dock.

Medlem

Alpha-inviten ska vara helt slumpmässigt. Då folk som har olika veteran-nivå fått det och det har heller inget med Medal of Honor att göra. Däremot kommer vi som köpt Medal of Honor få beta-invite senare! Står tydligt på fodralet

Medlem

Alpha-invites är helt slumpmässiga. Jag hade tur som fick en, jag har veteranstatus 4 (dvs 5 Battlefield-spel).

Medlem
Skrivet av Lowblowz:

Har fått min alfa invjte och har spelat i en 30 min sen stängde jag AV!? Känslan, vilken känsla? Samarbete, vilket samarbete? Jag är dålig på att uttrycka mig men ska spela lite till och se om jag verkligen inte misstog mig(spelade kl 03.00 inatt så) Hoppas de

Och hur jag fick inviten till alfan har jag ingen aning om, har BC2 dock.

Vet du inte vad du ska göra av din invite så finns alltid jag här, sugen som tusan att få testa


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Lowblowz:

Har fått min alfa invjte och har spelat i en 30 min sen stängde jag AV!? Känslan, vilken känsla? Samarbete, vilket samarbete? Jag är dålig på att uttrycka mig men ska spela lite till och se om jag verkligen inte misstog mig(spelade kl 03.00 inatt så) Hoppas de

Och hur jag fick inviten till alfan har jag ingen aning om, har BC2 dock.

Vet du inte vad du ska göra av din invite så finns alltid jag här, sugen som tusan att få testa

Går inte att ge bort alpha invites.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Lowblowz:

Har fått min alfa invjte och har spelat i en 30 min sen stängde jag AV!? Känslan, vilken känsla? Samarbete, vilket samarbete? Jag är dålig på att uttrycka mig men ska spela lite till och se om jag verkligen inte misstog mig(spelade kl 03.00 inatt så) Hoppas de

Och hur jag fick inviten till alfan har jag ingen aning om, har BC2 dock.

Vet du inte vad du ska göra av din invite så finns alltid jag här, sugen som tusan att få testa

Går inte att ge bort alpha invites.

Vem har sagt det? Jag fick min första invite via en person som fått två nycklar, och den jag fick efteråt gav jag till en kollega. Inga problem.

Angående hur inviter skickas ut så är mönstret inte känt för oss i alla fall. Till en början var det ytterst få som fick en (slumpat?) och en del klaner som hade kontakt med DICE, eller folk med bara kontakter på något sätt. Nu verkar det skickas ut i vågor och slumpat som sagt. Svårt att tro att högre veteran-status har någon påverkan. Man släpper på mer folk allt eftersom för att stegvis testa belastningen.


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av woicer:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Lowblowz:

Har fått min alfa invjte och har spelat i en 30 min sen stängde jag AV!? Känslan, vilken känsla? Samarbete, vilket samarbete? Jag är dålig på att uttrycka mig men ska spela lite till och se om jag verkligen inte misstog mig(spelade kl 03.00 inatt så) Hoppas de

Och hur jag fick inviten till alfan har jag ingen aning om, har BC2 dock.

Vet du inte vad du ska göra av din invite så finns alltid jag här, sugen som tusan att få testa

Går inte att ge bort alpha invites.

Vem har sagt det? Jag fick min första invite via en person som fått två nycklar, och den jag fick efteråt gav jag till en kollega. Inga problem.

Tar tillbaka det. Trodde att koderna var bundna till EA-kontot, men så var inte fallet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Dice kommer visa Conquest mode, jets och andra snabba fordon på gamescom.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Dice kommer visa Conquest mode, jets och andra snabba fordon på gamescom.

Oj, det ser man fram emot!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nyss fick man se en trailer på Battlefield 3 Conquest á Caspian Border.

http://www.youtube.com/watch?v=NDDfPxF3EFE

Ser riktigt bra ut.

dzl
Medlem
Skrivet av Hannu87:

Nyss fick man se en trailer på Battlefield 3 Conquest á Caspian Border.

http://www.youtube.com/watch?v=NDDfPxF3EFE

Ser riktigt bra ut.

Herregud, jag fick stånd när jag såg den. Synd att man var tvungen att sitta och genomlida alla skitspel först. Men det var fan värt väntan!

Skriv svar