Nintendo 3DS får massiv prissänkning

Robot
Nintendo 3DS får massiv prissänkning
Redaktör
Ponny
Nintendo 3DS får massiv prissänkning

Jag gillar Nintendo.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Schysst att de tänker på folket som köpt konsolen till fullpris. Det förväntade jag mig inte.
Nu blir jag nästan lite intresserad av att köpa en.

Medlem

Ja det var inte dåligt med 20 spel må jag säga. Då är man ju faktiskt glad över att man köpt 3DS redan.

Inaktiv

Visste att prissänkningen skulle komma och har därför väntat med att köpa 3DS.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

De känner rädslan inför PS Vita.

Medlem

Jag är glad. Gillar E-shopen och har redan köpt Fortified zone, Double dragon och Jagged Aliance.

Blir ju lite ledsen när man precis har köpt den mer eller mindre men riktigt kul att man får 20 spel, trodde jag inte.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Åh, kul att man får lite spel för att man var snabb på att köpa.
Hoppas bara inte att 3DSn går i graven... Då får inte PSVita någon vettig konkurans känns det som, och då kan sony kötta på med pris och doningar. Och jag vill ha en PSV.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Verkar som Nintendo är desperata.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tja filmen i länken ovan är död för mig så jag har ingen aning om hur jag ska bära mig åt.

Medlem
Skrivet av Siken:

De känner rädslan inför PS Vita.

Högst troligt.

Medlem

jag väntar nog på PSV. Jag tycker att den verkar intressantare än 3DS. Men vem vet, det kanske kan bli ett köp av en 3DS så småningom bara för Nintendos spel!

Medlem
Skrivet av Jozo:

jag väntar nog på PSV. Jag tycker att den verkar intressantare än 3DS. Men vem vet, det kanske kan bli ett köp av en 3DS så småningom bara för Nintendos spel!

Jo, det beror väl helt och hållet på vilka spel man vill ha. Det enda jag spelar på min DS Lite är pokémon, så jag ser ingen större anledning till att köpa 3DS.
Vita känns typ som en bärbar PS3 för mig. Jag spelar hellre på stor skärm.

Medlem

Trevligt att de gör något snällt för oss som glatt pungat ut för konsollen redan. Är väldigt nöjd med min 3DS och Zelda: OoT 3D så att jag får några extra spel framöver är ju bara ren bonus!

/ LordDaimos

Medlem

Och sen ska dom nog släppa nästa 3ds inom en inte allt för avlägsen framtid

Medlem

Någon som vet när man' kan börja ladda ner? för jag gick in och kollade och hittade inga gratis spel?
Något speciellt man måste göra för att "låsa" upp dem?

Medlem
Skrivet av MacNille:

Verkar som Nintendo är desperata.

Desperata vet jag inte, det var ju känt sedan innan att maskinen kostade mycket mindre att tillverka
än vad dom säljer den för.
Det nintendo verka göra är att minska på marginalen så att övergången från DS blir lite lättare.
Och då kanske lavinen äntligen kan börja rulla.

Medlem
Skrivet av dreg:

Någon som vet när man' kan börja ladda ner? för jag gick in och kollade och hittade inga gratis spel?
Något speciellt man måste göra för att "låsa" upp dem?

Om man ska gå efter vad FZ har skrivit så är det September för nes och gba slutet av året.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blir nog att köpa en bara för att köra igenom ocarina of time 3D och majoras mask 3D om det nu ska släppas


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Wow! Hela 20 spel! Mycket trevlig överraskning

Medlem

Jag har ju typ redan alla roliga NES och GBA-spel, så jag kanske skulle slå till efter prissänkningen.

Det här har inte hänt sedan Xbox. Alltså att man sänker priset och ger de tidiga köparna grejor som plåster på såren. Då fick man två spel och en gamepad, värde 1800 kr. Spelen 700 styck och paden 400. Fast inget av spelen var ju egentligen värt 700 kr men det är en annan femma.

Medlem

Det var på tiden.

... Nu ska det bara släppas några bra spel också.

EDIT: Ocarina of Time räknas inte.

Medlem

Tänker köpa en Vita istället för en Ipad. Behändigare format att hålla i när man surfar. Spela på dessa små maskiner tycker jag är som att gå på kalas och äta smörgås.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar