Letar efter ett gammalt PC spel

Medlem
Letar efter ett gammalt PC spel

Hej det är så att jag blev sugen på ett gammalt pc spel ja spelade när jag var lite yngre, doch minns jag inte vad spelet heter, och kommer inte ihåg så mkt från det heller, men tänkte att det iaf var värt att posta och se om någon vet vad jag pratar om.

minns bara att jag spelade 2 bannor, varav den första jag inte minns så mycket på, tror man var på en flygande ö eller något, och man spelade som en typ blå gubbe med konformad kropp och ett gult huvud (kanske var gult hår). Det är allt ja kan beskriva som ja minns, dock kommer ja ihåg andra banan väldig bra så där kanske det finns någon som vet vad ja pratar om.

Man började i en spökaktig fyrkantig arena med ett vasst staket runt omkring det, minns att för att ta sig utt var man tvungen att döda 2 skället genom att skytta gulla bollar på dem (kan varit dom som sköt vet inte:P). minns att det fanns lådor i den här arenan man kunde flytta, och att högst upp fanns det en ramp man kunde gå upp på. för att ta sig utt var man tvungen att gå längs ner till höger, och sedan flyga med jetpack över vatten (kan ha varit lava), man kunde flyga höger eller vänster. flög man höger så flög man bara en liten bit innan man svängde uppåt, om man fortsatte att flyga dit kom man till som ett litet hinder. Tror det var en fladder mus som flög från väns sida till höger sedan tillbax, sen väntade den några sekunder sen flög den ut igen, var flera sådana här på rad. (denna typ av hinder finns väll i typ alla äldre äventyrs spel) vet inte vad som fanns om man kom vidare för tror jag aldrig gjorde det.
Flög man dock vänster ist för höger så kom man in i någon sorts av anläggning. Har för små svaga minnen härifrån för att kunna skriva något men en del som jag minns väldigt bra.
Man gick in i ett rum, och på andra sidan rummet fanns en öppen dör, så länge man stod i dörröppningen var dörren på andra sidan öppen, men så snabbt som man gick in i rummet, eller där ifrån så blev dörröppningen röd och dörren på andra sidan stängdes. för att klara av det här lilla pusslet var man tvungen att lägga ner en gående pingvinbomb i dörröppningen riktad mot sidan av dörren, så den inte gick där ifrån, då kunde man snabbt springa över rummet och in i dörren på andra sidan. det är ungefär allt jag minns tydligt nog för att skriva om det.

Jag vet att det inte är mycket att gå på, men kanske det finns någon som kommer på vad jag pratar om

edit: Btw spelade man från top-down view.


signatur

Rwa?

Medlem

Kan det vara "Little Big Adventure" tro? Låter lite som det!

1
Skriv svar