Robot
Max Payne

Tio år senare finns det fortfarande få hämnarhistorier som är mörkare. Max Payne bevisade att det fanns saker som gjorde mer ont än att få hjärnan penetrerad av en pistolkula i slow motion.

#max-payne, #remedy


Medlem
Max Payne

Kul med en nostalgi recension
Riktigt bra spel, älskade serietidningssekvenserna och röstskådespelet i dem.

Medlem

Nostalgi!
Kom direkt att tänka på Ragnarock, den suspekta rockklubben/baren man hamnar på som konstigt nog spelade någon mörk discomusik(?).

http://www.youtube.com/watch?v=HapaZ9ERQlg

Skön artikel!

Medlem
Skrivet av gottfried:

Nostalgi!
Kom direkt att tänka på Ragnarock, den suspekta rockklubben/baren man hamnar på som konstigt nog spelade någon mörk discomusik(?).

http://www.youtube.com/watch?v=HapaZ9ERQlg

Skön artikel!

the flesh... of fallen angels!!

dzl
Medlem

Ett av dom bästa SP-liren i mitt tycke! Håller med skribenten att "mellansekvenserna" var mer spännande än själva spelmomenten.

Medlem

Alltså Mr. Smertas ansiktsuttryck... Haha!

Medlem

Mitt största favorit-sp lir.. Underbart! Körde igenom det ganska nyligen igen och hade absolut NOLL problem med grafiken whats-o-ever.

Spelet var riktigt fint när det kom, vilken skärpa och texturer, och effekter
Men iaf, historien som berättas med den finfina musiken gör det ännu bättre.
Något synd att han har det där dumma smilet genom hela spelet :/

Medlem

Mörk och bra historia i det spelet. Blev besviken (såklart) när jag såg filmen. Kanske skulle fungera bättre som TV-serie?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om någon är sugen på en enkel flash-version, nog så kul om man inte har originalet hemma
http://www.kongregate.com/games/tmifx/mr-vengeance-act-i

Klassiskt spel! 5/5!

Medlem

snyggt skrivet! ett av mina favoritspel, undrar vad det blir av trean.

Medlem

Ett av mina all-time favorit PC-spel. Riktigt bra story och häftigt spel med mycket dolda komiska inslag. Vet dock inte om man ska spela det igen då det som oftast var bättre när det var modernt.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Ett av mina all-time favorit PC-spel. Riktigt bra story och häftigt spel med mycket dolda komiska inslag. Vet dock inte om man ska spela det igen då det som oftast var bättre när det var modernt.

äh, man förstår ju att det inte är "samma". du blir väl inte så hårt färgad av ditt nutida jag?

Medlem

Välskriven och bra artikel om ett välskrivet och bra spel!

Medlem

Tjusig memoria över ett tjusigt spel. Tycker fortfarande att Max Payne tillhör ett av de bästa spelen hittils. Känns som att det kom från en era som hade riktigt mycket bra titlar. Hoppas att Max Payne 3 blir bra.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Om någon är sugen på en enkel flash-version, nog så kul om man inte har originalet hemma
http://www.kongregate.com/games/tmifx/mr-vengeance-act-i

Bleh, tänkte ju komma in här och posta det jag med ;P

Medlem
Skrivet av Schluug:

Ett av mina all-time favorit PC-spel. Riktigt bra story och häftigt spel med mycket dolda komiska inslag. Vet dock inte om man ska spela det igen då det som oftast var bättre när det var modernt.

Bränner fortf. igenom Max Payne-liren då & då, när suget efter lite rejäl rå-action svallar över. Tycker de utan vidare står pall för tidens tand, både visuellt & spelmässigt.

Medlem

funderar på att installera 2an igen, såg att det fanns nån kul mod till den jag inte provat..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Fanns (finns) nån frän kung fu mod till ettan den var skoj


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fick mig att tänka på Death Sentence, bra film
http://www.imdb.com/video/screenplay/vi1537278233/

Medlem

Finns det någon mod som uppdaterar texturerna?

Förresten FZ, bra initiativ att lyfta fram spel som format dagens spel. Att ni valde Operation flashpoint gjorde inte saken sämre.

Kommer Daggerfall (eller Arena) att vara nästa spel till rakning tro?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Riktigt bra spel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Max Payne var ganska bra, men för mig överskuggas det helt av Deus Ex (då man tänker tillbaks till den tiden). Undrar varför man inte får direkt samma känsla i singleplayerfps nuförtiden i de flesta fall. Annat fokus?

Medlem

Riktigt grymt spel, fortfarande


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ett riktigt bra spel. Undrar vart jag har lagt skivan...

Medlem

Nostalgi <3

Kommer fortfarande ihåg att jag bara fick spela det i 1h dom dagar morsan inte var hemma.
För farsan var det inga problem att man fick spela tills morsan gnällde och fick honom att "gömma" skrivbordsikonen. ^^

Medlem

Bra skrivet, jag kommer ihåg alla citat du hade med som om det var igår jag hörde dom

Medlem

Max Payne är ett av de bästa actionspelen som någonsin gjorts! Tvåan var också bra, men inte lika bra som orginalet tyvärr. Jag håller tummarna på att 3an kan mäta sig med 1an och 2an, men med tanke på informationen som redan släppts...så ser hoppet mörkt ut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Captain baseball bat boyserierna eller vad han hette var ju så jäkla underbara..

12
Skriv svar