From Dust kräver inte konstant uppkoppling

Robot
From Dust kräver inte konstant uppkoppling

Spelets Steam-sida pekar på DRM, men Ubisoft bekräftar att det inte gäller enspelardelen av spelet.

#from-dust, #driver-san-francisco, #ubisoft


Medlem
From Dust kräver inte konstant uppkoppling

Goda nyheter! DRM är okunnig, paranoid och aggressiv hybris. Ett rent övergrepp.

Inaktiv

"yeay". Jag vet inte riktigt om jag ska hata eller älska Ubisoft.
Å ena sidan har Ubisoft stått för några av de värsta DRM-försöken världen skådat som de dessutom kombinerat med att aggressivt försvara. De har ju till PC Gamer hävdat att deras DRM fungerar då piratkopieringen av berörda titlar minskat (frågan är ju hur de vet det och hur försäljningen av samma spel sett ut). Väldigt frustrerande och ett effektivt sätt att reta upp fans.

Å andra sidan så är det väldigt få av Ubisofts titlar som inte lanseras på PC i jämförelse med andra utgivare och Ubisoft är dessutom den utgivare som har absolut flest äldre spel ute på GOG.com där de kan köpas helt DRM-fritt. Även spel som kom med DRM (som BIA: Hells Highway) har senare sålts i DRM-fri utgåva.
Håhå jaja...

Medlem
Skrivet av KatOne:

DRM är okunnig, paranoid och aggressiv hybris. Ett rent övergrepp.

Men då passar det då Ubisoft är ett gäng okunniga, paranoida och aggressiva fransoser

Ska bli kul se vad "will not require --permanent-- connection" betyder. Måste man logga mot deras servrar när man startar spelet så blir det ju kanske lite tjorv fortfarande när folk ska spela i sommarstugor i skärgården, servern är nere osv. Med alla hacker-attacker nuförtiden så är man ju rätt orolig någon "fyndig" kille/grupp ska göra allt för att "straffa DRM" och se till ingen kan spela på dagar/veckor/måndaer vid lansering i så fall.

Medlem

Testa det igår på xbox360 och det kändes som det här faktiskt kan vara ett grymt spel, sen när det släpps till PC för i min mening så är detta ett PC spel eller mus key-board spel.

1
Skriv svar