Fiendeuppvisning från Rage

Robot
Fiendeuppvisning från Rage

I den femte av sex utvecklardagböcker visar Id Software upp allsköns fiender från den ödsliga ödemarkspangaren. Personlighet och variation är vad som står på tapeten.

#rage, #id-software


Inaktiv
Fiendeuppvisning från Rage

Generiskt men välgjort.

Medlem

Intressant, intressant. Fast det är ju musiken om något som skapar ett väldigt vill ha-begär. Firefly <333


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Uff, tråkigt gameplay.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Uff, tråkigt gameplay.

Fränt har du tillgång till betan eller?

Medlem
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av Hannu87:

Uff, tråkigt gameplay.

Fränt har du tillgång till betan eller?

Nja, räcker med att kolla gameplay filmerna, ser ut som vilken shooter som helst. Verklingen inte intressant.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av Hannu87:

Uff, tråkigt gameplay.

Fränt har du tillgång till betan eller?

Nja, räcker med att kolla gameplay filmerna, ser ut som vilken shooter som helst. Verklingen inte intressant.

Fiender som skuttar upp i taket och har sig är väl rätt sällsynt?
Animationerna när NPCs pratar är f ö något av det bästa jag sett.

Medlem

OK, så det är ett FPS.

Everybody dies...

Medlem

Ser skoj ut! Pangelipang!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är ett fps av den gamla skolan med en dos av den nya, så det så. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ser jävligt välgjort ut, tar detta och RO2 över BF3 thank you.

Medlem

Gillar hur authority beter sig precis lika korkat som mutanterna "a whole new experience" jojo

Medlem

Känner på mig att dom ordbajsar sönder funktionerna. Låt mig gissa att det blir en ganska generisk shooter-upplevelse, med undantaget att den är bättre än många föregående spel just för att det är nyare än dom, och kanske räddad av storyn som jag inte ännu känner till.

"It's not an rpg, but..."

Ok, så det är alltså Doom 3 med Fallout-aktig art direction.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Känner på mig att dom ordbajsar sönder funktionerna. Låt mig gissa att det blir en ganska generisk shooter-upplevelse, med undantaget att den är bättre än många föregående spel just för att det är nyare än dom, och kanske räddad av storyn som jag inte ännu känner till.

"It's not an rpg, but..."

Ok, så det är alltså Doom 3 med Fallout-aktig art direction.

Knappast, hade det vart doom 3 igen hade de vart asballt juh.
Detta är ju öppna miljöer blandade med korridor och ingen skräck alls i princip.

Doom4 blir äeg

Medlem

Gillar den variationen de jobbar på för det är en av mina problem med många spel - samma fiende i hur många situationer som helst.

Man fick ju ingen inblick i hela spelmekaniken direkt, bara skjutadelen - här staplat på varandra dessutom.

Så lyckas man variera med problemlösning av massa olika slag - inte bara döda fiender - så känns det lovande.

Om jag nu någonsin blir kompis med 1st person-vyn då. I tredjeperson kan man ju åstadkomma mer typer av intressanta förflyttningar och klättringar i miljöerna. Svårt att förstå att man låser in spelar-vyn. Ge möjlighet att toggla mellan 3e och 1a vore idealet - typ som racingspelen tillåter växling olika vyer i realtid.

Medlem

Nja, är tveksam till detta... ju mer grejer jag ser från RAGE desto mindre vill jag spela det.
De försöker dölja det men det ser ändå ut som en typiskt ID Software shooter.

rav
Medlem

Rage ser välgjort ut, och conceptet gillar jag. Men jag har alltid haft ett problem med spelet, det ser inte roligt ut.

Men denna filmen var helt klart ett plus i min bok.

Inaktiv
Skrivet av LariosoDog:

Om jag nu någonsin blir kompis med 1st person-vyn då. I tredjeperson kan man ju åstadkomma mer typer av intressanta förflyttningar och klättringar i miljöerna. Svårt att förstå att man låser in spelar-vyn. Ge möjlighet att toggla mellan 3e och 1a vore idealet - typ som racingspelen tillåter växling olika vyer i realtid.

Nej men fler utvecklare av fps borde göra spel lika belönande att röra sig snabbt i som i unreal tournament. Där snackar vi förflyttning och det behövs inget 3e persons perspektiv

Medlem

Borderlands 2?

Medlem

om någonting så tycker jag att miljön och vapnen ser väldigt tråkiga och enformiga ut. även fienderna ser rätt trista och enformiga ut. det känns verkligen som att de försöker dölja spelets svagheter, men vi får väl se när det släpps. jag vill att det ska bli bra, men jag är mycket skeptisk.

Medlem

Vet inte om man ska skratta eller gråta (kanske både och) åt kontrollen... FPS spel hör verkligen inte hemma på konsol och PC-versionen kommer troligtvis, som de flesta spelen numera, vara en halvdan konsol-port. Erbjuds det inget demo så man kan testa spelkänslan samt kontrollerna kommer det definitivt inte spenderas några pengar på detta.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

Är spelet cel shadat eller inte? Ibland ser det ut att vara det och ibland inte, men för det måsta ser det ut som nått mellanting...

Medlem

Faktiskt. Ibland ser det lite dåligt ut som tex. ansikts-animationer som inte hänger med och nårgra fiende-animationer, dom dör väldigt lätt, lite som slowmotion. Men det dom säger låter väldigt lovande. Spelet verkar vara rikt på variation. Man kan väl ha förståelse för spelet är faktiskt gjort för både stora ytor och små. Jag tror iD verkar gilla det här klassiska stela FPS vyn. Att vapnet gungar upp och ner när man går tex. Som i första doom. Jag vill bara spela spelet och se om det är så bra.

1
Skriv svar