Fiendeuppvisning från Rage
I den femte av sex utvecklardagböcker visar Id Software upp allsköns fiender från den ödsliga ödemarkspangaren. Personlighet och variation är vad som står på tapeten.
Intressant, intressant. Fast det är ju musiken om något som skapar ett väldigt vill ha-begär. Firefly <333
Uff, tråkigt gameplay.
Fränt har du tillgång till betan eller?
Nja, räcker med att kolla gameplay filmerna, ser ut som vilken shooter som helst. Verklingen inte intressant.
Fiender som skuttar upp i taket och har sig är väl rätt sällsynt?
Animationerna när NPCs pratar är f ö något av det bästa jag sett.
Det är ett fps av den gamla skolan med en dos av den nya, så det så. <3
Känner på mig att dom ordbajsar sönder funktionerna. Låt mig gissa att det blir en ganska generisk shooter-upplevelse, med undantaget att den är bättre än många föregående spel just för att det är nyare än dom, och kanske räddad av storyn som jag inte ännu känner till.
"It's not an rpg, but..."
Ok, så det är alltså Doom 3 med Fallout-aktig art direction.
Känner på mig att dom ordbajsar sönder funktionerna. Låt mig gissa att det blir en ganska generisk shooter-upplevelse, med undantaget att den är bättre än många föregående spel just för att det är nyare än dom, och kanske räddad av storyn som jag inte ännu känner till.
"It's not an rpg, but..."
Ok, så det är alltså Doom 3 med Fallout-aktig art direction.
Knappast, hade det vart doom 3 igen hade de vart asballt juh.
Detta är ju öppna miljöer blandade med korridor och ingen skräck alls i princip.
Doom4 blir äeg
Gillar den variationen de jobbar på för det är en av mina problem med många spel - samma fiende i hur många situationer som helst.
Man fick ju ingen inblick i hela spelmekaniken direkt, bara skjutadelen - här staplat på varandra dessutom.
Så lyckas man variera med problemlösning av massa olika slag - inte bara döda fiender - så känns det lovande.
Om jag nu någonsin blir kompis med 1st person-vyn då. I tredjeperson kan man ju åstadkomma mer typer av intressanta förflyttningar och klättringar i miljöerna. Svårt att förstå att man låser in spelar-vyn. Ge möjlighet att toggla mellan 3e och 1a vore idealet - typ som racingspelen tillåter växling olika vyer i realtid.
Om jag nu någonsin blir kompis med 1st person-vyn då. I tredjeperson kan man ju åstadkomma mer typer av intressanta förflyttningar och klättringar i miljöerna. Svårt att förstå att man låser in spelar-vyn. Ge möjlighet att toggla mellan 3e och 1a vore idealet - typ som racingspelen tillåter växling olika vyer i realtid.
Nej men fler utvecklare av fps borde göra spel lika belönande att röra sig snabbt i som i unreal tournament. Där snackar vi förflyttning och det behövs inget 3e persons perspektiv
om någonting så tycker jag att miljön och vapnen ser väldigt tråkiga och enformiga ut. även fienderna ser rätt trista och enformiga ut. det känns verkligen som att de försöker dölja spelets svagheter, men vi får väl se när det släpps. jag vill att det ska bli bra, men jag är mycket skeptisk.
Vet inte om man ska skratta eller gråta (kanske både och) åt kontrollen... FPS spel hör verkligen inte hemma på konsol och PC-versionen kommer troligtvis, som de flesta spelen numera, vara en halvdan konsol-port. Erbjuds det inget demo så man kan testa spelkänslan samt kontrollerna kommer det definitivt inte spenderas några pengar på detta.
"plz" - Worst kind of offense
Faktiskt. Ibland ser det lite dåligt ut som tex. ansikts-animationer som inte hänger med och nårgra fiende-animationer, dom dör väldigt lätt, lite som slowmotion. Men det dom säger låter väldigt lovande. Spelet verkar vara rikt på variation. Man kan väl ha förståelse för spelet är faktiskt gjort för både stora ytor och små. Jag tror iD verkar gilla det här klassiska stela FPS vyn. Att vapnet gungar upp och ner när man går tex. Som i första doom. Jag vill bara spela spelet och se om det är så bra.