DC Universe (PC) svensk server

Moderator | Testpilot

Funderar på att skaffa detta men är faktiskt inte säker än, och om alla här är ondingar ska jag bli god och kicka alla era rövar!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Funderar på att skaffa detta men är faktiskt inte säker än, och om alla här är ondingar ska jag bli god och kicka alla era rövar!

Ser fram emot det
Har dock även goda hjältar på servrarna jag spelar på, det går att kombinera på en och samma server.

Medlem

All gankning och det oerhört dåliga gensvaret från guildet* på Bloodstorm gör att jag migrerar till en Pve server istället.

Är det nån som har ett trevligt casualguild (svenskt eller engelsktalande spelar ingen roll) som inte kör uteslutande med voicechatt så joinar jag gärna. Heroes/Villains kvittar.

*Av de 3? dagarna jag var med så sades det kanske 10 rader i chatten, och man vart glad om någon öht svarade då man sade/frågade nånting.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Moderator | Testpilot

Det är på väg hem till mig iallafall. Vad bör man spela egentligen?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

hur gör man smidigt för att få upp league-chat? kollade lite igår men all leaguechat försvann i molnet att shouts och tells....

Medlem
Skrivet av mrmanman:

hur gör man smidigt för att få upp league-chat? kollade lite igår men all leaguechat försvann i molnet att shouts och tells....

Man kan lägga till egna kanaler och sedan tabba emellan dom, tyvärr så kan man inte välja bort bl. annat systemmeddelanden så man får ändå massa "skräp" i den chatten även om det är mindre då man slipper alla shouts och sånt.

Dom håller dock på med en overhaul av chattsystemet, förhoppningsvis dröjer inte den patchen för länge.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det kan jag hålla med om, chatten bör bearbetas ordentligt för i dagsläget är det katastrof.

Medlem

... Fick in någon konstig person ikväll pratandes men han kunde inte höra mig. Om någon pratar inom league kan alla höra då eller måste man vara i grupp för att höra chat? Förstår mig inte riktigt på tabbarna...

Moderator | Testpilot

Gjort en karaktär som heter "Rizefall" nu på en av PvE servrarna. Vilken av dom det nu var minns jag inte.. i dagsläget.. Gör en edit sen

"Reality lost"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Häpp, eftersom vi inte har nån Allmän DCOU tråd så postar jag här.

http://massively.joystiq.com/2011/02/01/chris-cao-spreads-the...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Skönt att se att de jobbar hårt med spelet efter release iaf. Men något jag verkligen saknar är att kunna använda musen utan att dra fram menyerna. Jag vill t.ex. kunna klicka på chatrutan osv, men man kanske vänjer sig... Känns dock som ett lite bakåtsträvande system.

Sen så skulle jag också vilja kunna confa mina keybindings själv. Nu har man ju fan inte en aning om vad knapparna gör. Jag köpte spelet digitalt och det finns ingenstans i spelet beskrivet vad I gör t.ex. Det finns säkert en manual i form av en pdf nånstans tillhörande spelet, men den är jag inte intresserad av att plugga in utantil i huvet. Jag vill kunna ändra saker själv. Om det nu är möjligt så har jag missat det totalt och skulle uppskatta om någon berättade hur man gör

Medlem
Skrivet av Spectral:

Skönt att se att de jobbar hårt med spelet efter release iaf. Men något jag verkligen saknar är att kunna använda musen utan att dra fram menyerna. Jag vill t.ex. kunna klicka på chatrutan osv, men man kanske vänjer sig... Känns dock som ett lite bakåtsträvande system.

Sen så skulle jag också vilja kunna confa mina keybindings själv. Nu har man ju fan inte en aning om vad knapparna gör. Jag köpte spelet digitalt och det finns ingenstans i spelet beskrivet vad I gör t.ex. Det finns säkert en manual i form av en pdf nånstans tillhörande spelet, men den är jag inte intresserad av att plugga in utantil i huvet. Jag vill kunna ändra saker själv. Om det nu är möjligt så har jag missat det totalt och skulle uppskatta om någon berättade hur man gör

Går alldeles utmärkt att ändra...

ESC > Settings > Bläddra längst till höger med pilarna längst upp i rutan (antagligen dom du missat), så har du Keybindings där.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Spectral:

Skönt att se att de jobbar hårt med spelet efter release iaf. Men något jag verkligen saknar är att kunna använda musen utan att dra fram menyerna. Jag vill t.ex. kunna klicka på chatrutan osv, men man kanske vänjer sig... Känns dock som ett lite bakåtsträvande system.

Sen så skulle jag också vilja kunna confa mina keybindings själv. Nu har man ju fan inte en aning om vad knapparna gör. Jag köpte spelet digitalt och det finns ingenstans i spelet beskrivet vad I gör t.ex. Det finns säkert en manual i form av en pdf nånstans tillhörande spelet, men den är jag inte intresserad av att plugga in utantil i huvet. Jag vill kunna ändra saker själv. Om det nu är möjligt så har jag missat det totalt och skulle uppskatta om någon berättade hur man gör

Går alldeles utmärkt att ändra...

ESC > Settings > Bläddra längst till höger med pilarna längst upp i rutan (antagligen dom du missat), så har du Keybindings där.

Det har du ju rätt i. Shit vad nice. Jag trodde inte det fanns nåt efter voice-fliken då det inte syntes något förens man tryckte på pilen.

Medlem

Någon som spelar på bloodstorm? verkar dött i denna tråd =P Heter Ravenblack skicka gärna ett mess ingame om nån vill spela!


signatur

http://friskyttarna.eu
En Svensk onlinespels community för LotRO, Guild Wars 2 och RIFT

Medlem
Skrivet av Saivo:

Någon som spelar på bloodstorm? verkar dött i denna tråd =P Heter Ravenblack skicka gärna ett mess ingame om nån vill spela!

Jag (Painkill) och min polare (Beehive) lirar fortfarande. Guildet håller fortfarande ihop men det är något lugnt i chatten, om det beror på det dåliga chattsystemet eller inte kan jag inte svara på. Revan är mannen du ska prata med om du vill ha en invite.

Moderator | Testpilot

Ni kan adda Rizefall om ni spelar på Reality lost, har även karaktärer som heter MrFreezee och sist men inte minst "Assrape"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Försöker få tag i er men verkar missa er isf


signatur

http://friskyttarna.eu
En Svensk onlinespels community för LotRO, Guild Wars 2 och RIFT

Medlem

Orkar inte spela förns dom fixat league chatten och det. Fett dåligt att dom inte kan fixa en sån skitsak som att snacka i league chat och se vilka som är online.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Chatten överhuvudtaget behövs fixas, Jag kan inte fatta hur fan dom kunde göra ett så dåligt chatsystem.

Medlem
Skrivet av Plimp:

Chatten överhuvudtaget behövs fixas, Jag kan inte fatta hur fan dom kunde göra ett så dåligt chatsystem.

Nej, det är tråkigt och galet hur mycket det förstör ett bra spel. Det känns som utvecklare som satsar på nya och intressanta saker ofta glömmer bort att lägga tid på grundsaker som chat eller ekonomi och tar dom för givet - Ett chatsystem eller så säljer ändå inte ett MMO så vi satsar på det här och det här. Men utan bra grundstenar blir det soppa även fast man har bra nya saker.

Nu doomsäger jag inte DCUO, men påpekar endast att i passionen att skapa nya intressanta system fick vissa grundstenar att hamna i skymundan (AoC, någon?). Detta kommer säkert dock snart lösas.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Orkar inte spela förns dom fixat league chatten och det. Fett dåligt att dom inte kan fixa en sån skitsak som att snacka i league chat och se vilka som är online.

På vilket sätt menar du? /L är kortkommandot för att snacka i league. Sen kan man trycka på O för att få upp "social panel" eller vad man ska kalla det. Tryck sen på League-knappen så ser man vilka som är online.

Men jag håller med. Chatsystemet är väldigt dåligt och man tvingas ju i princip att ta till voice chat på diverse sätt för att kunna prata smidigt.

Bjuda in folk till en grupp är inte det enklaste heller vilket dom borde jobba vidare på. Det bäste vore om dom bara la till så man kunde använda den förbannade musen och klicka på folk och deras namn. Kommer nog inte spela vidare efter min gratismånad. Då måste det först ske ett mirakel som styr upp hela den sociala biten i spelet.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Preed:

Orkar inte spela förns dom fixat league chatten och det. Fett dåligt att dom inte kan fixa en sån skitsak som att snacka i league chat och se vilka som är online.

På vilket sätt menar du? /L är kortkommandot för att snacka i league. Sen kan man trycka på O för att få upp "social panel" eller vad man ska kalla det. Tryck sen på League-knappen så ser man vilka som är online.

Men jag håller med. Chatsystemet är väldigt dåligt och man tvingas ju i princip att ta till voice chat på diverse sätt för att kunna prata smidigt.

Bjuda in folk till en grupp är inte det enklaste heller vilket dom borde jobba vidare på. Det bäste vore om dom bara la till så man kunde använda den förbannade musen och klicka på folk och deras namn. Kommer nog inte spela vidare efter min gratismånad. Då måste det först ske ett mirakel som styr upp hela den sociala biten i spelet.

Jag vet hur man gör, men league fungerar inte, iaf på servern jag spelar. Meddelanden kommer inte fram. Och på member rostern står det att folk är online som inte är online och vice versa.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Preed:

Orkar inte spela förns dom fixat league chatten och det. Fett dåligt att dom inte kan fixa en sån skitsak som att snacka i league chat och se vilka som är online.

På vilket sätt menar du? /L är kortkommandot för att snacka i league. Sen kan man trycka på O för att få upp "social panel" eller vad man ska kalla det. Tryck sen på League-knappen så ser man vilka som är online.

Men jag håller med. Chatsystemet är väldigt dåligt och man tvingas ju i princip att ta till voice chat på diverse sätt för att kunna prata smidigt.

Bjuda in folk till en grupp är inte det enklaste heller vilket dom borde jobba vidare på. Det bäste vore om dom bara la till så man kunde använda den förbannade musen och klicka på folk och deras namn. Kommer nog inte spela vidare efter min gratismånad. Då måste det först ske ett mirakel som styr upp hela den sociala biten i spelet.

Jag vet hur man gör, men league fungerar inte, iaf på servern jag spelar. Meddelanden kommer inte fram. Och på member rostern står det att folk är online som inte är online och vice versa.

Åh fan. På servern jag spelar på (Bloodfury?) funkar det. Aldrig varit med om några liknande problem du beskriver.

Medlem

Någon som fortfarande lirar detta? Vore kul med lite folk att spela med då jag har 2 månader kvar på min prenumeration.


signatur

The cake is a lie...

Moderator | Testpilot
Skrivet av boboinho:

Någon som fortfarande lirar detta? Vore kul med lite folk att spela med då jag har 2 månader kvar på min prenumeration.

jag gör imellanåt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

någon som fortfarande spelar detta spel eller ärdet dött? funderade på att skaffa det för att testa en snabbis men från det jag hört så är spelet dött nu..

Medlem

ingen som spelar detta fortfarande?

Jag började spela om det med en vän och jag måste säga att detta kan vara det roligaste mmo spelet jag har spelat hitills, den enda nackdelen är att det inte är så mkt folk som spelar det verkar det som..är dock bara level 14 så vid 30 kanske jag ser mer folk men just nu när man ska göra world pvp events så går det inte att göra dom pga att det inte finns några spelare att döda.

Det är sjukt dåligt så börja spela detta underhållande spel! Dock så kommer dom göra en server merge snart så då lär det vara fler som spelar detta!

Finns att köpa på g2play.net för cirka 250kr! Det är värt det!

Kommer även komma en DLC snart som verkar lovande

http://www.youtube.com/watch?v=iTHs-NjuxkA&feature=player_emb...

12
Skriv svar