Ubisoft nöjda med sitt DRM ur anti-piratsynpunkt

Robot
Ubisoft nöjda med sitt DRM ur anti-piratsynpunkt

Företagets kontroversiella konstant uppkoppling-DRM har varit effektivt mot piratkopiering – enligt företaget.

#from-dust, #driver-san-francisco, #assassins-creed-ii, #settlers-7, #ubisoft


Medlem
Ubisoft nöjda med sitt DRM ur anti-piratsynpunkt

Deras spelköpare och inte minst aktieägare kan däremot inte känna sig nöjda.
http://www.google.com/finance?q=EPA%3AUBI


signatur

Haaf life

Medlem

Må fungera men det har du bara gjort det svårare för dom som köper spelen.

Medlem

Jag och många med mig har säkert slutat köpa pga av detta.

Jo, det är ofta man hör företag säga "Vi har misslyckats!", man vinklar allting till att vara positivt. Det är ungefär som Sony/Nintendo/Wii som varje vecka turas om att säga "Våran konsol har lyckats bäst!". Nu vet jag inte hur det är i detta fall, kanske det verkligen är en riktig succé. Man vet som aldrig. Piratkopieringen har gått ner, har försäljningen gått upp? Man har som slutat tro på företag sedan länge pga hur allting vinklas. Torrenter kan tankas 500% mer efter denna DRM, men man mäter såklart någon utdöende teknik som sjunker i användande varje vecka - då kan man säga piratkopieringen gått ner. Sen behöver man ju inte vara så tydlig med hur man räknat.

(Nej, jag är inte för piratkopiering, men jag är psykopatiskt less på hur företag snevinklar saker och ting hela tiden så man kan inte tro på nåt längre. Det är succéer hela tiden (enligt dom), trots det går företagen i konkurs varje dag)

Medlem

De har i varje fall lyckats med att få många att sluta köpa deras spel, det är en sak som är tämligen säker.

Medlem

Har de inte lärt sig något av Starforce? Ja gillar deras spel men deras DRM avskyr jag som pesten. När ska ni inse att det är just detta som får många att INTE köpa era spel. Jag har inga som helst problem med spel som är MP då dessa ju spelas på nätet men SP ska inte kräva uppkoppling, lär er av era misstag för tusan.

Medlem

Förstår inte riktigt vad det är som är så farligt med detta så ingen tänker köpa. Jag är inte så insatt i detta heller om jag ska vara helt ärlig.
Kan ju förstå om det inte går att installera oändligt antal gånger, det är ju inget vidare för dom (oss) som blåser burken ofta! Men att det kräver konstant uppkoppling kan jag inte riktigt förstå varför folk tycker det är fel? Kör man på ett mobilt bredband för gaming får man ju skylla sig själv tycker jag, det är skräp och kommer nog vara ett tag till. Är det för att man ska kunna ha internet på fickan var man än går så man kan kolla youtube och annan skit? Tröttnade man ju på efter en vecka iaf.

Dom flesta idag har ju en fast uppkoppling så jag ser liksom inte problemet!

Och jag tänker inte hyckla något vad det gäller piratkopiering, jag laddar ner ganska mycket själv. Tycker ändå det är ett steg i rätt riktning.
Sen att man måste registrera en nyckel eller liknande på nätet ser jag personligen inget fel i heller. Säljer aldrig mina spel vidare då jag personligen anser att det inte är värt det.

Let the flaming begin!


signatur

- Wiiga -

Medlem

Detta plus att Ubisoft förstörde min favoritserie Rainbow 6... Kommer aldrig någonsin köpa något som deras namn står på.

Medlem

Jäj de har "stoppat" den största spridningen av spelet nu vet ingen om deras spel.

http://isohunt.com/torrents/Driver%3A+San+Francisco?iht=-1&ih... verkar mer som ingen bryr sig än att drm:et stoppat piratkopiering^^

Inaktiv
Skrivet av Wiiga:

Förstår inte riktigt vad det är som är så farligt med detta så ingen tänker köpa. Jag är inte så insatt i detta heller om jag ska vara helt ärlig.
Kan ju förstå om det inte går att installera oändligt antal gånger, det är ju inget vidare för dom (oss) som blåser burken ofta! Men att det kräver konstant uppkoppling kan jag inte riktigt förstå varför folk tycker det är fel? Kör man på ett mobilt bredband för gaming får man ju skylla sig själv tycker jag, det är skräp och kommer nog vara ett tag till. Är det för att man ska kunna ha internet på fickan var man än går så man kan kolla youtube och annan skit? Tröttnade man ju på efter en vecka iaf.

Dom flesta idag har ju en fast uppkoppling så jag ser liksom inte problemet!

Och jag tänker inte hyckla något vad det gäller piratkopiering, jag laddar ner ganska mycket själv. Tycker ändå det är ett steg i rätt riktning.
Sen att man måste registrera en nyckel eller liknande på nätet ser jag personligen inget fel i heller. Säljer aldrig mina spel vidare då jag personligen anser att det inte är värt det.

Let the flaming begin!

Något du glömmer är att vi i Sverige är bortskämmda med internet, i många andra länder så är det inte så självklart att ha det och dom kan då inte spela alls, och vad händer om din ISP får problem?

Sedan gäller ju även trots att man bara kör SP, så om din SIP får problem och alla företag kör såhär så kommer du itne kunna spela något i huvud taget förens din ISP löser problemet.

Tänk längre

Medlem

Ubisoft, era jäkla idioter.

Medlem

För en med brett bredband, boende mitt i stan så har det aldrig varit ett problem, men det finns ju många som det slår hårt mot Vet ju själv att det är riktigt störande om ett spel helt plötsligt bara slutar fungera precis när man skulle....


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv

Försäljningen lär nog ha fått sig en törn också.
Jag har dragit ned samtliga av Ubisofts titlar som torrenter och kommer fortsätta med det så länge kopieringsskyddet inskränker på min äganderätt som konsument. AS: Brotherhood körde inte med den här sortens DRM, hur gick försäljningen av det i jämförelse med AS:2 kan man undra.

Medlem

Hoppas det nya Splinter Cell spelet slipper detta


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag hatar detta också, på de sommarställen och platser vi ofta besöker på helger och sommar har inte fet uppkoppling, och min telefon går barapå edgedär vi är oftast- detta gör att jagkan spelaSTEAM spel om jag syncharinnan vi ger oss iväg. Ubisoft spel är det bara att glömma. En kompromiss förutom allt annat dumt med detta DRM - och all DRM i min mening, som jag inte är beredd att stödja medmina surt förvärvade pengar. Jag köper andra spel istället.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Intressant att se piratkopierare som anser sig ha rätt att ladda ned spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Intressant att se piratkopierare som anser sig ha rätt att ladda ned spel.

Även ifall det kanske går OT med det här, men ja, jag känner mig att ha rätt att ladda ner spel med konstiga eller rätt utsagt knäppa DRM skydd som bara gör det krångligare för mig som köper spelet, eller som hindrar mig att installera på hur många maskiner jag vill.

gil
Medlem

Men suck. När ska de fatta att DRM inte påverkar piratkopiering över huvud taget, utan enbart drabbar konsumenterna, vilka de borde vara måna om att behålla.

Medlem

dubbelpost


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hur räknar dom piratkopiern då? Dom lär ju inte räkna antalet torrent nerladdningar direkt. Men hur vet dom då att den minskat? Fram med lite siffror etc Så man vet vad dom pratar dom


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Kogster:

Jäj de har "stoppat" den största spridningen av spelet nu vet ingen om deras spel.

http://isohunt.com/torrents/Driver%3A+San+Francisco?iht=-1&ih... verkar mer som ingen bryr sig än att drm:et stoppat piratkopiering^^

Rätt mig om jag har fel, men enligt fz regler så är det förbjudet att posta torrent länkar.
-----------------------------------------------
Back to subject.
Enligt mig så är dom nästa mer pengar kåta än activison och det är urlöjligt att dom håller på att satsar pengar på att få ''bättre'' kopierings skydd istället för att fixa deras mestadels mediokra spel.


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Hawoket:
Skrivet av Kogster:

Jäj de har "stoppat" den största spridningen av spelet nu vet ingen om deras spel.

http://isohunt.com/torrents/Driver%3A+San+Francisco?iht=-1&ih... verkar mer som ingen bryr sig än att drm:et stoppat piratkopiering^^

Rätt mig om jag har fel, men enligt fz regler så är det förbjudet att posta torrent länkar.
-----------------------------------------------
Back to subject.
Enligt mig så är dom nästa mer pengar kåta än activison och det är urlöjligt att dom håller på att satsar pengar på att få ''bättre'' kopierings skydd istället för att fixa deras mestadels mediokra spel.

Det är länkar till länkar så lite tveksamt. jag litar på att folk klarar att hitta egna torrents det handlade om att Ubisoft inte på något vis hindrat piraterna

Skrivet av Wiiga:

Men att det kräver konstant uppkoppling kan jag inte riktigt förstå varför folk tycker det är fel? Kör man på ett mobilt bredband för gaming får man ju skylla sig själv tycker jag, det är skräp och kommer nog vara ett tag till.

Tänker du verkligen inte längre än så?
Folk som vill lira på resande hand, tablets & laptops, koppla ur internet när man sitter hemma i soffan eller utanför, varför ska man vara uppkopplad när man lirar ett spel som inte behöver det?
Ska jag inte kunna spela alls när internet (+telefonnätet/mobilnätet) är nere? (kanske då man vill spela)

Skylla oss själva? Du har inte tänkt på att folk kanske inte har andra alternativ än mobila bredband, som jag? Pinsamt att läsa en sådan kommentar, oförskämt också!

Det här börjar likna Apple mer & mer tyvärr, snart får vi väll bara spela på vissa maskiner mellan vissa punkter.

(Jag har hela AC serien och det fungerade ganska bra just då, internet är inte alltid ostabilt och klarar 24/7 men ibland är det och det går inte att hålla uppkopplad längre än en timma eller två, om äns 10 min.)

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Förstår inte riktigt vad det är som är så farligt med detta så ingen tänker köpa. Jag är inte så insatt i detta heller om jag ska vara helt ärlig.
Kan ju förstå om det inte går att installera oändligt antal gånger, det är ju inget vidare för dom (oss) som blåser burken ofta! Men att det kräver konstant uppkoppling kan jag inte riktigt förstå varför folk tycker det är fel? Kör man på ett mobilt bredband för gaming får man ju skylla sig själv tycker jag, det är skräp och kommer nog vara ett tag till. Är det för att man ska kunna ha internet på fickan var man än går så man kan kolla youtube och annan skit? Tröttnade man ju på efter en vecka iaf.

Dom flesta idag har ju en fast uppkoppling så jag ser liksom inte problemet!

Och jag tänker inte hyckla något vad det gäller piratkopiering, jag laddar ner ganska mycket själv. Tycker ändå det är ett steg i rätt riktning.
Sen att man måste registrera en nyckel eller liknande på nätet ser jag personligen inget fel i heller. Säljer aldrig mina spel vidare då jag personligen anser att det inte är värt det.

Let the flaming begin!

De har haft problem med det här, stora problem, någon hackade deras server och detta innebar att alla de som hade köpt AC2 inte kunde spela sina spel. Trodde de lärde sig en läxa av detta men tydligen inte.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Wiiga:

Förstår inte riktigt vad det är som är så farligt med detta så ingen tänker köpa. Jag är inte så insatt i detta heller om jag ska vara helt ärlig.
Kan ju förstå om det inte går att installera oändligt antal gånger, det är ju inget vidare för dom (oss) som blåser burken ofta! Men att det kräver konstant uppkoppling kan jag inte riktigt förstå varför folk tycker det är fel? Kör man på ett mobilt bredband för gaming får man ju skylla sig själv tycker jag, det är skräp och kommer nog vara ett tag till. Är det för att man ska kunna ha internet på fickan var man än går så man kan kolla youtube och annan skit? Tröttnade man ju på efter en vecka iaf.

Dom flesta idag har ju en fast uppkoppling så jag ser liksom inte problemet!

Och jag tänker inte hyckla något vad det gäller piratkopiering, jag laddar ner ganska mycket själv. Tycker ändå det är ett steg i rätt riktning.
Sen att man måste registrera en nyckel eller liknande på nätet ser jag personligen inget fel i heller. Säljer aldrig mina spel vidare då jag personligen anser att det inte är värt det.

Let the flaming begin!

Något du glömmer är att vi i Sverige är bortskämmda med internet, i många andra länder så är det inte så självklart att ha det och dom kan då inte spela alls, och vad händer om din ISP får problem?

Sedan gäller ju även trots att man bara kör SP, så om din SIP får problem och alla företag kör såhär så kommer du itne kunna spela något i huvud taget förens din ISP löser problemet.

Tänk längre

Under de (vad kan det nu vara) säg 6-7 åren jag har haft mitt Telia 100mbit så har det gått ner kanske 4 gånger. 2 av dem har varit allvarliga fel, dvs avgrävda kabelstammar etc. Visst har jag haft mitt nät nere fler gånger än så, men det har alltid berott på mitt eget hemmanätverk då.

Så skeptiskt till att jag lär ha några problem alls om jag ska vara ärlig! Men visst jag förstår hur du tänker, men man kan inte med ett säljande varumärke som är "relativt" enkelt att kopiera strunta i att försöka få en lösning kring piratkopiering. Då kan de lika gärna börja göra allt gratis. Tanken med detta är ju ganska uppenbarligen att de som faktist betalar för spelet ska kunna spela och dom som laddar ner det inte ska få det. Sätt dig själv i ett spelbolag och se det från deras håll. De vill ju tjäna pengar på det dom gör, om de då skulle släppa spelet "utan att kräva uppkoppling" med full access till spelet så skulle betydligt fler ladda ner det.

Men om man ska dra sådana parraleller (stavning?) så borde det väl vara ännu värre med att vi idag måste betala 50kr för att få en vanlig pappersfaktura genom brevlådan i dörrjäveln! Tänk på de stackars pensionärerna och andra som inte har kunskapen riktigt att använda sig av internet alls och därav inte kan ta emot en e-faktura. Samma skit, vi blir tvingade till att betala något vi inte vill!
Bortsett då från att ett spel oftast är en engångskostnad.

Och har man då ett gäng räkningar så blir det ganska dyrt. Låt säga 10 räkningar, det är 500 spänn i månaden bara för pappersfaktura. Då anser jag personligen att istället skaffa internet och köpa spelet inte är så dyrt längre!

Men det är klart, är väl bättre om alla bolag som gör spel lägger ner istället pga av förlorade intäkter så länge du/ni kan spela erat jävla singelplayer utan uppkoppling!

Och du tänkte hur långt?

Skrivet av Dalton Sleeper:
Skrivet av Wiiga:

Men att det kräver konstant uppkoppling kan jag inte riktigt förstå varför folk tycker det är fel? Kör man på ett mobilt bredband för gaming får man ju skylla sig själv tycker jag, det är skräp och kommer nog vara ett tag till.

Tänker du verkligen inte längre än så?
Folk som vill lira på resande hand, tablets & laptops, koppla ur internet när man sitter hemma i soffan eller utanför, varför ska man vara uppkopplad när man lirar ett spel som inte behöver det?
Ska jag inte kunna spela alls när internet (+telefonnätet/mobilnätet) är nere? (kanske då man vill spela)

Skylla oss själva? Du har inte tänkt på att folk kanske inte har andra alternativ än mobila bredband, som jag? Pinsamt att läsa en sådan kommentar, oförskämt också!

Det här börjar likna Apple mer & mer tyvärr, snart får vi väll bara spela på vissa maskiner mellan vissa punkter.

(Jag har hela AC serien och det fungerade ganska bra just då, internet är inte alltid ostabilt och klarar 24/7 men ibland är det och det går inte att hålla uppkopplad längre än en timma eller två, om äns 10 min.)

Vill börja med: Inga andra alternativ? Var bor du? 30 mil ut i urskogen eller? Finns väl ytterst få ställen i sverige idag som inte har tillgång till någon sorts bredband? (Om man bortser från mobilt)
Om man nu måste spela när man reser får man väl helt enkelt leva med att man blir nerkopplad då och då.
Som sagt ovan, nej det är väl bättre om alla spel bolag kursar så länge du kan spela ditt singleplayer.


signatur

- Wiiga -

Skrivet av Wiiga:

Vill börja med: Inga andra alternativ? Var bor du? 30 mil ut i urskogen eller? Finns väl ytterst få ställen i sverige idag som inte har tillgång till någon sorts bredband? (Om man bortser från mobilt)
Om man nu måste spela när man reser får man väl helt enkelt leva med att man blir nerkopplad då och då.
Som sagt ovan, nej det är väl bättre om alla spel bolag kursar så länge du kan spela ditt singleplayer.

Det du gör är ju godkänner att folk blir orättvist behandlade, står folk ut med detta så kommer det att bli ännu värre. Och ja, jag bor ute i skogen, och jag är inte den enda, tro mej. Tror du inte The Witcher (2) säljer bra? Tror du inte Steam säljer sina spel bra? Fortfarande möjligheten till offline har man också!

Offlineskitspel? Du gillar inte The witcher, Silent Hill, Dragon Age, Mass Effect, Assassins Creed (story), Crysis, Oblivion, SWTFU, RE, SC (story) och alla andra spel genom tiderna heller?
Jag förstår, du sitter med WOW, SC, CS eller BF antar jag...
Folk ska väll för tusan själva bestämma när, hur & var dom vill spela!

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:
Skrivet av Wiiga:

Vill börja med: Inga andra alternativ? Var bor du? 30 mil ut i urskogen eller? Finns väl ytterst få ställen i sverige idag som inte har tillgång till någon sorts bredband? (Om man bortser från mobilt)
Om man nu måste spela när man reser får man väl helt enkelt leva med att man blir nerkopplad då och då.
Som sagt ovan, nej det är väl bättre om alla spel bolag kursar så länge du kan spela ditt singleplayer.

Det du gör är ju godkänner att folk blir orättvist behandlade, står folk ut med detta så kommer det att bli ännu värre. Och ja, jag bor ute i skogen, och jag är inte den enda, tro mej. Tror du inte The Witcher (2) säljer bra? Tror du inte Steam säljer sina spel bra? Fortfarande möjligheten till offline har man också!

Offlineskitspel? Du gillar inte The witcher, Silent Hill, Dragon Age, Mass Effect, Assassins Creed (story), Crysis, Oblivion, SWTFU, RE, SC (story) och alla andra spel genom tiderna heller?
Jag förstår, du sitter med WOW, SC, CS eller BF antar jag...
Folk ska väll för tusan själva bestämma när, hur & var dom vill spela!

Så du menar att med detta DRM kan du inte bestämma själv, när,vad, hur osv du vill spela? Skriver man under något kontrakt någonstans där man ger bort sin egen fria vilja till Ubisoft någonstans jag missat eller?
Men du kan ju leva med tron om att vi kan leva i en värld där ingen kommer bli orättvist behandlad. Men då tycker jag mest synd om dig om du ens tror det är möjligt!

Du verkar ju fortfarande inte förstå ett dugg av vad jag försöker säga. Självklart säljer spel fortfarande, men hur du än vrider och vänder på det så förlorar bolagen pengar när någon väljer att ladda ner istället för att köpa. Det är ju det dom försöker hindra genom att man måste vara uppkopplad och eventuellt registrera en nyckel. Laddar du ner en kopia kommer du inte kunna spela ens SP. Om de inte kommer runt det på något vis, sånt är jag inte insatt i.

Vad har detta med orättvis behandling att göra? Du är kanske 0.2% av konsumenterna som inte har någon vettig uppkoppling (kanske ingen alls vad vet jag). Tror du i ärlighetens namn att de bryr sig om de 0.2%? Det är ungefär som att jag skulle ringa till SAAB och säga till dom att jag inte tänker köpa deras bil om de inte ändrar sin logotype! Utskrattad är vad jag skulle bli.

Men jag har en ganska bra lösning på ditt problem, ge fan i att köpa spel som kräver uppkoppling om man nu har ostabil uppkoppling eller rentutav ingen alls. Såååå problem solved !

Men du prickade ju iaf en hel del av de spel jag spelade. +1

Edit* Fast vid det här laget är väl SAAB så pass desperata att de kanske skulle gå med på det.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Dalton Sleeper:
Skrivet av Wiiga:

Vill börja med: Inga andra alternativ? Var bor du? 30 mil ut i urskogen eller? Finns väl ytterst få ställen i sverige idag som inte har tillgång till någon sorts bredband? (Om man bortser från mobilt)
Om man nu måste spela när man reser får man väl helt enkelt leva med att man blir nerkopplad då och då.
Som sagt ovan, nej det är väl bättre om alla spel bolag kursar så länge du kan spela ditt singleplayer.

Det du gör är ju godkänner att folk blir orättvist behandlade, står folk ut med detta så kommer det att bli ännu värre. Och ja, jag bor ute i skogen, och jag är inte den enda, tro mej. Tror du inte The Witcher (2) säljer bra? Tror du inte Steam säljer sina spel bra? Fortfarande möjligheten till offline har man också!

Offlineskitspel? Du gillar inte The witcher, Silent Hill, Dragon Age, Mass Effect, Assassins Creed (story), Crysis, Oblivion, SWTFU, RE, SC (story) och alla andra spel genom tiderna heller?
Jag förstår, du sitter med WOW, SC, CS eller BF antar jag...
Folk ska väll för tusan själva bestämma när, hur & var dom vill spela!

Så du menar att med detta DRM kan du inte bestämma själv, när,vad, hur osv du vill spela? Skriver man under något kontrakt någonstans där man ger bort sin egen fria vilja till Ubisoft någonstans jag missat eller?
Men du kan ju leva med tron om att vi kan leva i en värld där ingen kommer bli orättvist behandlad. Men då tycker jag mest synd om dig om du ens tror det är möjligt!

Du verkar ju fortfarande inte förstå ett dugg av vad jag försöker säga. Självklart säljer spel fortfarande, men hur du än vrider och vänder på det så förlorar bolagen pengar när någon väljer att ladda ner istället för att köpa. Det är ju det dom försöker hindra genom att man måste vara uppkopplad och eventuellt registrera en nyckel. Laddar du ner en kopia kommer du inte kunna spela ens SP. Om de inte kommer runt det på något vis, sånt är jag inte insatt i.

Vad har detta med orättvis behandling att göra? Du är kanske 0.2% av konsumenterna som inte har någon vettig uppkoppling (kanske ingen alls vad vet jag). Tror du i ärlighetens namn att de bryr sig om de 0.2%? Det är ungefär som att jag skulle ringa till SAAB och säga till dom att jag inte tänker köpa deras bil om de inte ändrar sin logotype! Utskrattad är vad jag skulle bli.

Men jag har en ganska bra lösning på ditt problem, ge fan i att köpa spel som kräver uppkoppling om man nu har ostabil uppkoppling eller rentutav ingen alls. Såååå problem solved !

Men du prickade ju iaf en hel del av de spel jag spelade. +1

Edit* Fast vid det här laget är väl SAAB så pass desperata att de kanske skulle gå med på det.

Det är helt enkelt så att vi har väldigt bra uppkopplingar i Sverige. Det är inte alla länder som har det så bra med bredband som vi har. Så att om någon i ett annat land skulle försöka spela något spel med detta DRM så finns det en stor risk att deras spel kommer pausas hela tiden för att de tappar uppkopplingen.

Därför är detta DRM väldigt orättvist och får folk att pirata det eftersom att crackade spel inte har detta DRM alls.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Dalton Sleeper:
Skrivet av Wiiga:

Vill börja med: Inga andra alternativ? Var bor du? 30 mil ut i urskogen eller? Finns väl ytterst få ställen i sverige idag som inte har tillgång till någon sorts bredband? (Om man bortser från mobilt)
Om man nu måste spela när man reser får man väl helt enkelt leva med att man blir nerkopplad då och då.
Som sagt ovan, nej det är väl bättre om alla spel bolag kursar så länge du kan spela ditt singleplayer.

Det du gör är ju godkänner att folk blir orättvist behandlade, står folk ut med detta så kommer det att bli ännu värre. Och ja, jag bor ute i skogen, och jag är inte den enda, tro mej. Tror du inte The Witcher (2) säljer bra? Tror du inte Steam säljer sina spel bra? Fortfarande möjligheten till offline har man också!

Offlineskitspel? Du gillar inte The witcher, Silent Hill, Dragon Age, Mass Effect, Assassins Creed (story), Crysis, Oblivion, SWTFU, RE, SC (story) och alla andra spel genom tiderna heller?
Jag förstår, du sitter med WOW, SC, CS eller BF antar jag...
Folk ska väll för tusan själva bestämma när, hur & var dom vill spela!

Så du menar att med detta DRM kan du inte bestämma själv, när,vad, hur osv du vill spela? Skriver man under något kontrakt någonstans där man ger bort sin egen fria vilja till Ubisoft någonstans jag missat eller?
Men du kan ju leva med tron om att vi kan leva i en värld där ingen kommer bli orättvist behandlad. Men då tycker jag mest synd om dig om du ens tror det är möjligt!

Du verkar ju fortfarande inte förstå ett dugg av vad jag försöker säga. Självklart säljer spel fortfarande, men hur du än vrider och vänder på det så förlorar bolagen pengar när någon väljer att ladda ner istället för att köpa. Det är ju det dom försöker hindra genom att man måste vara uppkopplad och eventuellt registrera en nyckel. Laddar du ner en kopia kommer du inte kunna spela ens SP. Om de inte kommer runt det på något vis, sånt är jag inte insatt i.

Vad har detta med orättvis behandling att göra? Du är kanske 0.2% av konsumenterna som inte har någon vettig uppkoppling (kanske ingen alls vad vet jag). Tror du i ärlighetens namn att de bryr sig om de 0.2%? Det är ungefär som att jag skulle ringa till SAAB och säga till dom att jag inte tänker köpa deras bil om de inte ändrar sin logotype! Utskrattad är vad jag skulle bli.

Men jag har en ganska bra lösning på ditt problem, ge fan i att köpa spel som kräver uppkoppling om man nu har ostabil uppkoppling eller rentutav ingen alls. Såååå problem solved !

Men du prickade ju iaf en hel del av de spel jag spelade. +1

Edit* Fast vid det här laget är väl SAAB så pass desperata att de kanske skulle gå med på det.

Det är helt enkelt så att vi har väldigt bra uppkopplingar i Sverige. Det är inte alla länder som har det så bra med bredband som vi har. Så att om någon i ett annat land skulle försöka spela något spel med detta DRM så finns det en stor risk att deras spel kommer pausas hela tiden för att de tappar uppkopplingen.

Därför är detta DRM väldigt orättvist och får folk att pirata det eftersom att crackade spel inte har detta DRM alls.

Det är helt sant! Och jag har aldrig påstått något annat heller. Men det är varken konsumenternas, Ubisoft eller något annat spelbolags fel. Det hänger ju på deras regeringar, och it-bolag. Men det är fortfarande en väldigt liten procentandel det handlar om. Och då kommer vi tillbaka det jag skrev i mitt förra inlägg. Det är inte ekonomiskt acceptabelt att skippa ett DRM skydd av detta slag pga av en sådan liten skara.
Visst det är tråkigt att vissa inte får uppleva spelet till fullo kanske. Men om det vore mitt DRM skydd skulle jag vara nöjd med att veta att spelet inte blir lika intressant för piratkopieringen.


signatur

- Wiiga -

123
Skriv svar