Robot
From Dust

Avskalat, gåtfullt och majestätiskt är de adjektiv som ligger närmast till hands för att beskriva From Dust. Här sätts naturens råa urkrafter i centrum, i en korsbefruktning av gudssimulation och fysikpussel som bjuder på en såväl häpnadsväckande som frustrerande spelupplevelse.

#another-world, #from-dust


Medlem
From Dust

Fasen vad coolt! Vill ha!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Hah. Givet när PC kommer ut.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Inte verka bitter men "Måste vi vänta 13 år på nästa spel?" är väl inget From Dust lider av?

Medlem
Skrivet av Inpieces:

Inte verka bitter men "Måste vi vänta 13 år på nästa spel?" är väl inget From Dust lider av?

Håller med, så för mig ser jag det som bättre än 3/5 och kommer att köpa spelet

Medlem

Ja det ser onekligen intressant ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Till PC blir det säkert finemang

Medlem

Varför skriver du först att PC varit en testplattform för att sedan i slutet i en fotnot skriva att endast Xbox-versionen avses? Är det för att lura folk att läsa recensionen?

Och varför inte nämna att det är ett billigt nerladdningsbart spel det är fråga om?

Hade inte så stora problem med pekaren, upplevde att jag hade full kontroll trots gamepad. Spelade uteslutande i det utzoomade läget. Störde mig inte heller så mycket på pathfindingen (trots att den var dålig), enstaka döda gubbar gjorde ju inte att man misslyckades.

Dock störde jag mig enormt på de enskilda banornas svårighetskurva, så mycket att den största behållningen blev aha-upplevelsen jag fick angående varför den här typen av spel sällan fungerar. Varje bana är som svårast i början. Överlever du den första utmaningen och listar ut det första pusslet så blir de sista 2/3 av banan så lätt att det blir tråkigt.
Så gör man inte bra dramaturgi. Mest stimulerad blir man av spel som bjuder på konstant utmaning - precis när man tror att man listat ut spelet så introducerar man ett nytt moment eller twistar till ett gammalt. Helst vill man också göra så att spelet upplevs som mycket svårare än det är, men att man klarar av det för att man är grym.

Jag tycker From Dust faller främst på sin övergripande speldesign, inte genomförandet och spelmekaniken.

Medlem

Tidsexklusivt till M$, skit på er Ubi, då köper jag det inte.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Inte för att gnälla på betyget, men vad mennar du med "måste vi vänta 13 år på nästa spel"


signatur

Rwa?

Skrivet av Annanaz:

Inte för att gnälla på betyget, men vad mennar du med "måste vi vänta 13 år på nästa spel"

Hjärnan bakom From Dust var borta från spelbranschen sen 98.

Nice, efter att ha sett trailers blev det mycket intressant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Någon som vet om det finns ett öppet "sandlådeläge" eller om det bara är färdigbestämda banor?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Det var ett riktigt bra pris på STEAM om någon undrar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillar - innovativt och spännande.

Men blir det boxade versioner eller bara download-titel?
Finns inte med i några i många listor någonstans hos handlarna förutom download.
Webbhalen har för pc download 139 kr.

gamestracker.com har den med, men med pris för pc £12.
Det kanske bara blir PSN senare då i den prisklassen.

Medlem

Det på minner om Populous.

Medlem

Mitt From Dust hänger sig (xbox)!

Medlem

Skoj spel, klockren recension!
Skum pathfinding/AI och frustrerande kontroller ibland, men de positiva delarna vinner. Skulle nog ge det 4 av 5, hade så pass kul ändå. Hoppas redan att det kommer mera i en DLC eller nåt.

Insåg att jag meckar alldeles för länge med elementen i varje scenario, när spelet efter ett tag börjar fråga ifall jag fastnat och vill starta om... (man borde få extra cred för mest genomarbetade banorna )

Medlem

Undrar om de e något Populous wanabe

Medlem

är det låga priset inbakat i betyget?

Medlem
Skrivet av Decord333:

Undrar om de e något Populous wanabe

Jodå, det finns flera likheter (du har krafter som höja/sänka land osv). Men ingen som helst krigföring. Det är du och ditt lilla gäng mot naturkrafterna, och så får du lite hjälp av några magiska totempålar och annat skoj.

Medlem
Skrivet av fudge:

Det på minner om Populous.

Håller med, det påminner väldigt mycket om det...
det var ett roligt spel det iaf så det här kan nog också vara det.

1
Skriv svar